וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אדי קואז מוביל רפורמה לשינוי חוקת הג'ודו

3.12.2007 / 22:26

יו"ר האיגוד הישראלי, שחבר גם בהתאחדות האירופית פועל למספר שינויים בענף כמו שופט אחד בקרב וביטול ניקוד הקוקה

אדי קואז, יו"ר איגוד הג'ודו הישראלי, פעל לאחרונה לשינוי חוקת הג'ודו באירופה והצליח להוביל כמה מהלכים, שייושמו בקרוב בטורנירים עד גיל 20.

בין השינויים: שופט אחד בלבד במקום שלושה כיום בכל קרב, מצלמות טלוויזיה שיחליפו את שופטי הקו, ביטול ה"קוקה" (הניקוד הנמוך ביותר) והתמקדות בשאר הניקודים, שני וואזרי לא יהיו שווים לאיפון (ניקוד שמביא לניצחון בקרב), שינוי בניקוד בריתוק ומשקלים חדשים לנשים וגברים (44 ו-55 ק"ג בהתאמה).

אדי קואז התייחס למהלך שלו ואמר: "גם בספורט המסורתי יש מקום לרפורמות אשר יתאימו את הספורט לעידן הטכנולוגיה. צילום הקרבות יאפשר לחברי הועדה השופטת לצפות בנעשה בזמן אמת ולהכריע במידת הצורך בשונה מקביעת השופט בזירה. הדבר יבטיח שקיפות, הגינות ואמינות גבוהה לאין שיעור בשיפוט. אני שמח שקונגרס ההתאחדות קיבל את היוזמות ומקווה שתקופת הניסוי של השנים הקרובות תוכיח כי הקונגרס קיבל החלטה שקולה ונכונה".

התיקונים בחוקה לא ישפיעו על אליפות ישראל בג'ודו שתתקיים בשבוע הבא, מאחר והם יכנסו לתוקפם רק בשנת 2009. עד אז, ימשכו קרבות הניסיון בהתאם למתווה החדש. הצלחה של הניסוי באירופה צפויה להביא לאימוץ התיקונים החדשים בכל התאגדויות הג'ודו בעולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully