וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזל של מפסידים

4.12.2007 / 23:08

סלטיק, שהייתה צריכה נקודה מול מילאן, נוצחה 1:0, אך נעזרה ב-1:2 של בנפיקה על שחטאר כדי לעלות ל-1/8 הצ'מפיונס. אינזאגי הרשית בפעם ה-63 והוא מלך השערים בגביעי אירופה

שבוע לפני המחזור האחרון בשלב הבתים של ליגת האלופות, הוקדמו שני המשחקים בבית ד', בעקבות יציאתה של אלופת אירופה מילאן לאליפות העולם לקבוצות. הרוסונרי, שכבר הבטיחו את מקומם במחזור החמישי בשמינית גמר הצ'מפיונס, אירחו בסן סירו את סלטיק, בעוד ששחטאר דונייצק פגשה באוקראינה את בנפיקה ליסבון.

הסקוטים היו תלויים בעצמם והיו צריכים להשיג תיקו כדי לעלות לשלב הבא, אבל בתום משחק משעמם ביותר הפסידו 1:0 משער של פיפו אינזאגי, שבזכות השער העפיל לראש טבלת כובשי השערים בגביעי אירופה עם 63 כיבושים. מילאן סיימה כראש בית. למרות ההפסד, הרי שגם סלטיק עלתה ל-16 הגדולות של המפעל, אבל רק בזכותה של בנפיקה, לה היא צריכה לשלוח זר פרחים ענק ונשיקות חמות.

שחטאר הייתה חייבת לנצח את הפורטוגלים ולקוות למעידה של גורדון סטראכן וחניכיו, אלא שההיסטוריה שהם רצו לעשות לא עלתה בידיהם כשנוצחו 2:1 על ידי בנפיקה. שחטאר יצאה קירחת מכל הכיוונים מכיוון שבנפיקה עלתה למקום השלישי על חשבונה של שחטאר והיא תעבור לשלב הבא של גביע אופ"א, בו מוגרלות 32 קבוצות לשלב הנוק-אאוט.

מילאן-סלטיק 0:1

לפני המשחק הציג שחקן השנה באירופה, קאקה, את הגביע היפהפה בו זכה לקהל ואז חזר לעבוד על המגרש, במטרה להמשיך ולגרור את אלופת אירופה. זה היה עוד מפגש בין איטלקים לסקוטים, כשלפני שלושה שבועות נפגשו שתי הנבחרות, אז הייתה ידם של האיטלקים על העליונה. אז הודחו הסקוטים. הערב, חרף ההפסד, אלופת סקוטלנד עלתה לשלב הבא.

16 דקות מן הפתיחה קיבלו הרוסונרי כדור חופשי על מפתן הרחבה, אבל הינדוס יתר של הבעיטה, הביאה רק לפגוע בחומה ולהיהדף על ידי הגנת סלטיק. מילאן המשיכה לשלוט במהלך המחצית הראשונה, אבל לא הצליחה להגיע להזדמנויות ממשיות. שתי דקות לתום המחצית, התקרב קלארנס סיידורף, בהופעתו ה-100 בליגת האלופות, כשבעט מתוך הרחבה, אבל מעל המשקוף.

בדקה ה-59 הגיע החמצה מסמרת שיער של פיפו אינזאגי. קאפו הרים מחמישה מטרים לאינזאגי, שנגח משלושה מטרים כדור, שכל ילד כובש, לידין של השוער ארתור בורוץ, שעמד מחוץ לשער. בורוץ, שקלט את הכדור, חייך כלא מאמין. אלא ש-11 דקות לאחר מכן פיפו החזיר בשער. קאקה פרץ מימין, העביר לקאפו, שהוציא רוחב מצוין. פיפו היה במקום כדי לכבוש את השער ולעקוף את גרד מילר, המפציץ הגרמני הגדול, בראש טבלת כובשי השערים בגביעי אירופה עם הכיבוש ה-63 במספר של החלוץ האיטלקי.

שחטאר-בנפיקה 2:1

הקבוצה האוקראינית של המאמן הרומני מירצ'ה לוצ'סקו ביקשה לחולל היסטוריה ולהעפיל, לראשונה בתולדותיה, לשמינית גמר ליגת האלופות. אולם היא לא הייתה תלויה רק בעצמה. מלבד ניצחון שלה, שהייתה חייבת, היא הזדקקה גם להפסד של סלטיק מול מילאן. אבל גם לבנפיקה היו תוכניות משלה, מכיוון שהיא ידעה כי ניצחון שלה ישלח אותה לגביע אופ"א, על חשבונה של שחטאר.

הפורטוגלים הגיעו לקור של אוקראינה ופתחו נהדר את המשחק. אוסקר קארדוסו, חלוצה המצוין של הקבוצה, העלה אותה ליתרון כבר בדקה הששית אחרי שחטף כדור ממריוש לוונדובסקי, עקף את השוער אנדריי פיאטוב והרשית. בדקה ה-22 נעץ קארדוסו מסמר נוסף בתקוותיהם של הכתומים מאוקראינה כשעלה לשחקים, לכדור גובה של מקסי פריירה, ונגח חזק לפינה. שמונה דקות אחר כך הכשיל דויד לואיז את כריסטיאנו לוקארלי ברחבה. החלוץ האיטלקי בעט את הפנדל פנימה וחידש את תקוות המקומיים. במחצית השנייה תקפה שחטאר בחמת זעם, אבל הייתה צריכה להשכין שני כדורים ברשת של בנפיקה כדי להפעיל, דבר שלא עלה בידה לעשות. שחטאר יכולה לבוא בטענות רק אל עצמה ולבכות על מר גורלה, מאחר שסלטיק הפסידה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully