וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השבוע במכללות: הלונגהורנס נגחו ב-UCLA

אריאל גרייזס

3.12.2007 / 22:20

טקסס כבר לא מתגעגעת לקווין דוראנט אחרי ניצחון ענק על הברוינס 61:63, קנזס התגברה בקושי על USC, צפון קרוליינה ודיוק עדיין מושלמות

אם בשבוע שעבר ראינו מספר שיא של מדורגות מפסידות אבל אף אחת מבין חמש הגדולות, הרי שדווקא השבוע היה רגוע בגזרת המדורגות, כשכמעט ולא נרשמו הפתעות. אלא שאז הגיע יום ראשון הגדול וסוף סוף זכינו לראות מדורגת גבוהה סופגת את הפסדה הראשון, ולא סתם מדורגת אלא UCLA, המדורגת שנייה שאפילו דורגה ראשונה בדירוג של ESPN, ונפלה מול טקסס. חוץ מזה, ראינו את שתי היריבות מצפון קרוליינה ממשיכות בדהירה שלהן לצמרת, את אורגון שמוכיחה שיש חיים אחרי אהרון ברוקס ועוד תופינים למכביר. נצאה אל הדרך.

עכשיו אנחנו, כי ההוא הלך

יו.סי.אל.איי (2) – טקסס (8)63:61

עכשיו זה כבר רשמי וברור – אפשר לאבד את השחקן הטוב במדינה (קווין דוראנט, למי שזה לא היה ברור) ועדיין להשתפר. הטקסנים הגיעו להוליווד עדיין ללא הפסד העונה ושיחקו ללא רגשי נחיתות, כשהם לוקחים יתרון 15 בחצי הראשון מאחורי משחק מצוין של דמיון ג'יימס ודי ג'יי אוגוסטין, שסיימו עם 19 כל אחד. במחצית השניה התאוששו הברוינס וריצת 3:16 שלהם עזרה להם להגיע לדקות ההכרעה בשוויון61:61. לוק רישארד 'מבה א-מוטה החטיא מהקו את הראשונה מבין זריקות האחד פלוס אחד שלו, והלונגהורנס הלכו פנימה לג'יימס שהטביע את הכדור 8 שניות לסיום וקבע את תוצאת המשחק. דארן קוליסון, שחזר לראשונה לחמישייה לאחר הפציעה שלו, קלע 12 אבל ב-4 מ-14 בלבד מהשדה, 'מבה א-מוטה הוסיף 14 ושבעה ריבאונדים, אבל משחק חלש של הפרשמן קווין לאב, שראה מגרש 24 דקות בלבד וסיים עם חמישה ריבאונדים מסכנים, הצניח את UCLA כל הדרך למקום השביעי בדירוג.

יו.אס.סי (22) – קנזס (4) 59:55

אחרי שניצחו קבוצת פאק 10 טובה בדמותה של אריזונה בשבוע שעבר, הצליחו הג'ייהוקס לחלץ ניצחון גם מול הטרוג'אנס, במשחק שהיה בעיקר הגנתי באופיו. ריצת 0:9 של קנזס שש דקות לסיום נתנה לג'ייהוקס יתרון 42:51, וזה כל מה שהם היו צריכים ביום התקפי חלש של או ג'יי מאיו וחבריו. מאיו אמנם היה הקלע המוביל בשורות דרום קליפורניה עם 19 נקודות, אבל קלע באחוזים איומים מהשדה (6 מ-21 בלבד) וגם יום טוב של פרשמן מצוין אחר, דאבון ג'פרסון, שקלע 17 והצליח לצמצם את ההפרש לשתיים בלבד בדקה האחרונה, לפני ששלשה של מאריו צ'למרס סגרה את הסיפור, לא הספיק. צ'אלמרס היה המצטיין בכחול כשקלע 20 והוריד שבעה ריבאונדים, דרל ארתור הוסיף 10 ודארנל ג'קסון שלט ברחבה עם 13 ריבאונדים.

מתחילים להריח את הטבק באוויר

קנטאקי – צפון קרוליינה (1) 86:77

אחרי שניצחו מוקדם יותר השבוע את פיינליסטית השנה שעברה, אוהיו סטייט, לא נעצרו הטאר הילס גם אצל הקבוצה היחידה עם יותר ניצחונות מהם בתולדות הקולג'ים. הווילד קאטס ניסו להגביל את טיילר הנסברו בתוך הצבע והצליחו חלקית כשהנסברו סיים עם 14 נקודות בלבד (10 מתוכן מהעונשין) אבל השמירה עליו שחררה את דני גרין לקלוע שיא קריירה של 20 נקודות. ג'ו קרופורד עם 21 נקודות ובמיוחד הפרשמן המצוין פטריק פטרסון, שנתן קרב להנסברו בצבע וסיים עם 19 נקודות, היו המצטיינים בשורות קנטאקי, אבל ריצת 0:13 בתחילת החצי השני היתה יותר מדי עבור החניכיו של בילי גילספי. קנטאקי כבר עם הפסד שני העונה, הטאר הילס עדיין עם אפס בגזרת ה-L, והם רושמים את הפתיחה הטובה ביותר שלהם מאז עונת 1998/99.

דיוק (7) – וויסקונסין (20) 58:82

מעטים חזו לדיוק הצלחה השנה, לאחר העונה הנוראית שעברו בקמרון בעונה הקודמת, אבל עד עכשיו הדבילז נראים מצוין ולא התקשו לנצח את קבוצת הביג 10, כחלק מהטורניר המסורתי בין שתי החטיבות (שבו ניצחו ה-ACC בפעם המיליון בערך), כדי לשמור על הרקורד שלהם נקי מהפסדים. גרג פאולוס מראה סימני שיפור עם 18 נקודות, 13 מתוכם בחצי הראשון, בו גמרה דיוק את המשחק למעשה, ונעזר בשני פרשמנים מצוינים – טיילור קינג שקלע 15 וקייל סינגלר עם 13 משלו. למרות יתרון הגובה המשמעותי של וויסקונסין, שפתחו עם שלושה שחקנים מעל 2.05 – לעומת אף שחקן מעל 2 מטר בכחול – הצליחו השדים לשלוט במשחק מתחילתו באמצעות הגנה אגרסיבית שכפתה 18 איבודי כדור, קליעה טובה מרחוק (11 שלשות) וקצב מהיר למשחק. 12 נקודות של ג'ון לור וטרבור יוז כל אחד היו מעט מדי לגיריות, שספגו את הפסדם הראשון העונה.

אריזונה – טקסס איי.&.אם (9) 67:78

אחרי 13 דקות המשחק היה נראה גמור והווילד קאטס היו בדרך לעוד הפסד ביתי מביך, כשהאגיס כבר הובילו 12:32, אלא שאז התעורר יקיר המדור, הפרשמן ג'רד ביילס, והתחיל לצלוף מכל פינה כדי לסגור לאט לאט את ההפרש ולבסוף לקחת את היתרון, עם 12 דקות לסיום המשחק. בייליס, שהתרגל לקחת את האחריות על הכתפיים שלו כאשר שיחק בתיכון סט-מארי'ס בפיניקס, קלע שיא קריירה של 26 נקודות, אליהם הוסיף שישה אסיסטים עם איבוד אחד בלבד, ואריזונה מתחילה להתרגל לסמוך עליו ברגעים החשובים. ריצת 4:12 של הווילד קאטס עם שש דקות לשחק, והיחנקות התקפית של האגיס, שקלעו סל אחד בלבד בארבע הדקות האחרונות, חתמו ניצחון חשוב מאוד לאריזונה, שגם צפויה לקבל בקרוב על הקווים את מאמנה לוט אולסון שחזר לאימונים השבוע מחופשה כפויה מסיבות אישיות. ג'וש קרטר עם 17 וג'וזף ג'ונס עם 13 היו המצטיינים בשורות האגיס, הסופומור המצוין צ'ייס באדינגר הוסיף 19 לאריזונה.

זה לא הגיל, זה התרגיל

קנזס סטייט (25) – אורגון (17) 80:77 (אחרי הארכה)

באחד המשחקים הטובים בשלב הזה של העונה, נפגשו שתי קבוצות שהן הפכים מוחלטים אחת של השניה. בעוד קנזס סטייט מציגים שלושה פרשמנים בחמישיה, כולל מייקל ביזלי, השחקן הטוב עד עתה בליגה, הרי שבאורגון חזרו ארבעה מחמישה פותחים שנה שעברה, ושוב הוכח שלנסיון אין תחליף. הווילד קאטס דווקא פתחו את המשחק מצוין, והחזיקו את התקפת הדאקס על 29 נקודות בלבד בחצי הראשון, אבל ריצת 2:11 של אורגון לקראת סוף המשחק נתנה להם יתרון שש לפני שביזלי החזיר את הקאטס למשחק. דווקא עבירה של אותו ביזלי על מרטי לונן איפשרה לדאקס להשוות מהקו ולשלוח את המשחק להארכה, שם כבר שלטו הברווזים, גם בזכות טעות של אנדרה גילברט שחדר לסל במקום לקחת שלשה משווה. לונן היה אחד מארבעה ירוקים-צהובים בספרות כפולות, כששם 14 כפול, בנקודות וריבאונדים, יחד עם ברייס טיילור שצלף 18 וגם ג'ובן קארטון וטוואן פורטר לא טמנו ידם בצלחת עם 15 ו-14. גם לווילד קאטס היו ארבעה שחקנים בספרות כפולות, כשמובילים אותם ביזלי כמובן עם 24 ו-14 קרשים, וגילברט עם 16, והם ייאלצו להיפרד מהדירוג כנראה לאחר שהגיעו אליו לראשונה מאז 93'.

סאות'רן אילינוי – אינדיאנה (15) 64:51

הגנת הסאלוקיס כבר נודעת לשמצה בכל הליגה, וכשהם משחקים בבית הם בכלל אגוז קשה לפיצוח, אבל כל זה לא הזיז לאריק גורדון, שלא מתכוון לוותר בקלות על תואר פרשמן השנה. גורדון אמנם קלע מתחת לממוצע שלו של 27 נקודות למשחק, כשסיים עם 22 בלבד, אבל עדיין היה לשחקן הראשון העונה שקולע מעל 20 מול הסאלוקיס, ועזר לאינדיאנה לסיים את רצף 15 הניצחונות הביתיים של סאות'רן אילינוי. הגנת הסאלוקיס דווקא עשתה את העבודה, אבל ההתקפה, אוי ההתקפה. רק ראנדל פאלקר קלע בדאבל פיגרס, וגם אלו היו 12 נקודות מסכנות, כשהתקפת הסאלוקיס קולעת ב-37 אחוז בלבד מהשדה ומחטיאה את כל 13 הזריקות שלה מחוץ לקשת עד שאחת סוף סוף נכנסה עם דקה לסיום, כשהמשחק כבר היה גמור. די ג'יי ווייט היה אחד מארבעה הוז'רס עם ספרות כפולות, כשסיים עם דאבל-דאבל של 10 נקודות ו-12 קרשים, מאט שואו ובריאן מולינס עם 9 כל אחד, שהיו רחוקים מלהספיק לסאלוקיס.

קונטיקט – גונזאגה (19) 85:82

במשחק צמוד שנערך במסגרת טורניר ההול אוף פיים של הארטפורד, הוכיחו הבולדוגס שעם או בלי ג'וש הייבלט (מחלים מניתוח בקרסול עד סוף השנה) הם פה כדי להישאר. ג'רמי פארגו לקח את הנטל ההתקפי כשקלע 23 נקודות, 8 מתוכן מגיעות ב-5 דקות האחרונות, כולל 2 זריקות עונשין חשובות עם 28 שניות על השעון, כדי לתת לזאגז יתרון חמש. איי ג'יי פרייס, שעד עכשיו נותן עונה מצוינת, צמצם את ההפרש לשתיים בלבד אבל אחרי שלוש זריקות עונשין מוצלחות של הפרשמן אוסטין דיי, ניסיון שלשה של פרייס עם הבאזר לא צלח והבולדוגס יכולים לסכם מסע משחקים מוצלח במיוחד. ההאסקיס זרקו 28 פעם מחוץ לקשת וקלעו רק 9 מתוכם ועם כאלה מספרים, אפילו 22 של פרייס ו-19 של ג'רום דייסון לא מספיקים, מול יום קליעה טוב של הבולדוגס שנהנו מתרומה התקפית גם ממאט בולדין ומיכה דאונס, שסיימו עם 19 ו-14 בהתאמה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

תוצאות נוספות

וושינגטון ספגה את תבוסתה השלישית עם 96:71 מול אוקלוהומה סטייט מאחורי 22 נקודות של פרשמן מצוין אחר, ג'יימס אנדרסון, בעוד וושינגטון סטייט עדיין מושלמת אחרי ניצחון קשה 64:67 על ביילור בזכות שתי שלשות מאוחרות של דרק לואו. מישיגן סטייט חזרה לנצח עם 58:81 מרשים על צפון קרוליינה סטייט, הרבה בזכות דאבל דאבל של גוראן (האיום) סאטון. ממפיס המשיכה בטור דה פורס שלה עם 82:104 על אוסטין פיי החלשה עם 19 נקודות ו-12 אסיסטים של דרק רוז, וגם טנסי נראתה מצוין בניצחון 59:93 על צפון קרוליינה A&T מאחורי 24 נקודות של כריס לופטון הנפלא.

בגזרת השידורים, ב-ESPN לא מאכזבים ומשדרים לנו השבוע בשידור ישיר את המפגש בין שניים משלושת הפרשמנים הטובים ביבשת, במשחק בין ממפיס של דרק רוז ל-USC של או ג'יי מאיו במדיסון סקוור גארדן (הלילה שבין שלישי לרביעי, 4:30), ועוד קודם לכן באותו לילה נקבל הצצה אל מי שמשלים את טריו הצוציקים המדובר כל כך, מייקל ביזלי, כשקנזס סטייט שלו תפגוש את נוטדאם (2:00).

בלילה שבין חמישי לשישי (4:30) ישדרו לנו ב-ESPN את המשחק בין LSU לוילאנובה המסקרנת, ובלילה שבין שבת לראשון (1:00) את הדרבי הקפוא בין מרקט לוויסקונסין. ב-FOX נקבל במוצאי שבת (22:00) את המשחק בין וושינגטון לפיטסבורג, ואולי גם עוד איזה בונוס ממדיסון סקוור גארדן.

דירוג AP אחרי השבוע הרביעי

1.צפון קרוליינה
2. ממפיס
3. קנזס
4. טקסס
5. ג'ורג'טאון
6. דיוק
7. UCLA
8. וושינגטון סטייט
9. מישיגן סטייט
10. טנסי
11. מרקט
12. פיטסבורג
13. באטלר
14. לואיוויל
15. אינדיאנה
16. טקסס A&M
17. גונזאגה
18. קלמזון
19. אורגון
20. בריגהאם יאנג
21. קסבייר
22. אריזונה
23. ואנדרבילט
24. USC
15. וילאנובה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully