וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר אימון

3.12.2007 / 15:17

השחקנים מאבדים אמון בקטש, הבעלים מתקוטטים בינם לבין עצמם והפתרונות לא נראים באופק. מכבי תל אביב, הר געש שעומד להתפרץ

בבוקר יום שישי, בזמן שאנשי מכבי תל אביב עשו דרכם חזרה ארצה ממילאנו, המתין במשרד עורכי הדין של שמעון מזרחי מכתב חתום מרענן כץ, שיועד ליו"ר הכל-יכול. הרקע: ראיון רדיופוני שהעניק מזרחי ערב קודם, בו טען כי "לא כל מה שרענן אומר אכן צריך להיאמר". המכתב היה אישי ותקיף, אם כי קצר יחסית. המסר שבחר כץ להעביר למזרחי היה חד וברור: זה שאינני נמצא בארץ, לא אומר שאינך חייב בכבודי. "הסכמנו שכל מחלוקת תישאר בתוך המועדון ולא תצא החוצה", כתב הביזנסמן הישראלי-אמריקאי, "אני מאוד מאוכזב מהדברים שאמרת".

קדמו לכך מספר ימים של וויכוחים על רקע ידיעה שפורסמה באחד העיתונים היומיים, בו צוטט כץ מעביר ביקורת על עודד קטש ("לא מוכן לשלם שכר לימוד לאף אחד"). הדברים הללו אכן נאמרו, אולם בפורום סגור – בישיבת ההנהלה המיוחדת שערכה מכבי לאחר המשחק במלאגה. לפי אחת הטענות, הדברים הודלפו במכוון, בידי בעלי אינטרס, כדי להביא לסכסוך בין כץ ודיוויד פדרמן, שנחשב לפטרונו של קטש. כץ כעס על ההדלפה וזעם עוד יותר על הדברים הנחרצים שאמר מזרחי ברדיו, שכביכול באו כתגובה לביקורת שהוא עצמו העביר על קטש. מזרחי יצא האיש הטוב, כץ שוב יצא הרע.

נכון להיום, הנהלת מכבי היא גוף בעל שני ראשים – קבוצת מזרחי מחד, קבוצת פדרמן מנגד. כץ נחשב קרוב יותר בדיעותיו לאחרון, אף שאינו שש לחלוק על היו"ר. מדובר בקרב שליטה עתיק יומין שהגיע הקיץ לשיאו – פרט למינויו של קטש למאמן ראשי (מזרחי היה סבור כי עדיף למנות את קטש לעוזר מאמן בלבד), זכורות גם פרשיות שרון ששון וג'יימי ארנולד: פדרמן הוא שדחף לשחרר את ששון, אף שזה החזיק בחוזה לעונה נוספת במכבי, והתערב במקרהו של ארנולד כדי לקדם את העברת טפסי השחרור של המתאזרח לירושלים, בהם החזיקה מכבי. פדרמן סיים את כל המחלוקות הללו כשידו על העליונה והצטייר כאיש החזק במועדון.

פדרמן רותח כשהוא קורא בעיתונים ובאתרי האינטרנט ציטוטים "קנטרניים ועלומי שם" של גורמים במועדון, המבקרים את קטש ועוסקים בתרבות הבילוי שלו. בסביבתו טוענים כי "יש גורמים בקבוצה שעכשיו מנסים לנצל את העובדה שדיוויד הוא זה שהביא את עודד כדי לנגח אותו. מנסים לבודד אותו ועושים עליו עליהום". מטרתם של אותם גורמים ברורה: הכישלון, אם יהיה כזה, ידבק בלעדית בפדרמן. במקרה של הצלחה, ובכן – אותה כבר כולם ינכסו לעצמם.

הבעיה: גירעון של מיליון דולר

כך או אחרת, אין איש במכבי שמרוצה מהמצב אליו נקלעה הקבוצה. הבוקר הספיקו ראשי המועדון לערוך סבב התייעצויות, אולם ברור שכרגע לא ייערכו שינויים מרחיקי לכת. מעמדו של קטש איתן כל עוד תומך בו פדרמן. בגזרת הזרים המצב סבוך עוד יותר – החתמתם של אסטבן באטיסטה ואלכס גארסיה הכניסה את המועדון לגירעון של למעלה ממיליון דולר וכל שינוי נוסף ימומן מכיסם הפרטי של הבעלים, שזהו לעולם היה המוצא האחרון של חברי ההנהלה.

אם כי בנוגע לקטש, מובן שבמידה ולא תראה הקבוצה סימני שיפור עד סיום השלב הראשון ביורוליג, אפשרות של שינוי מקצועי עשויה להפוך מציאותית. "תגיד לי אתה: גם אם נוותר על קטש, את מי כבר אפשר להביא במקומו?", תמה הבוקר גורם במועדון. ישנם שני שמות רלוונטיים שמרחפים באוויר כל העת – האחד הוא כמובן המנכ"ל, צביקה שרף. השני הוא שרון דרוקר, שהיה מועמד למשרת המאמן בשנתיים האחרונות. במקרה של קטסטרופה שתאלץ את ההנהלה לבצע זעזוע, האופציה המועדפת היא כמובן שרף – מעבר לניסיונו העשיר ויכולתו המוכחת לנהל משברים, במידה ויוסט חזרה לקווים, הוא לא יעלה למכבי ולו סנט נוסף. את המשכורת הוא הרי כבר מקבל מראש.

בכל מקרה, פדרמן ומקורביו אינם מבינים מהו מקור השמועות באשר לעתידו של קטש. "צריך לקרות משהו מאוד קיצוני כדי שעודד לא יסיים את העונה במכבי", משוכנע אחד ממכריו של הבעלים. פדרמן עצמו אמר בשיחות פרטיות כי "אנחנו בקושי חודש וחצי בתוך העונה וקשה להבין את חוסר הסבלנות של האנשים בארץ". גורם אחר בקבוצה סבור ש"הלחץ שמופעל על קטש הוא בלתי נסבל. שמעון ומוני עומדים לידו כל משחק, תופסים בידיים של השופטים. איפה נשמע דבר כזה? איך מאמן יכול לתפקד כשיושבים מאחוריו ארבעת הבוסים שלו? נכון שזה לא חדש, אבל מעבר לעובדה שרק הקנסות מהיורוליג בגין הכיסאות שמוצמדים לספסל עולים לקבוצה בכל עונה עשרות אלפי יורו, למה לא להתרחק ולתת לעודד קצת אוויר?".

כרגע נראה כי גם לשינוי במצבת השחקנים לא קיימים תומכים רבים. הבעיה, אומרים במכבי, היא לא כמות השחקנים, אלא מחירם: ביינום, פייזר וקאמינגס, לדוגמא, חתומים על חוזים לשנתיים, כאשר עלותם של הראשונים עולה על מיליון דולר (ביינום 1.1 מיליון דולר, פייזר 1.4 מיליון דולר). לחתוך באופן שרירותי שחקנים בעלי שכר בגובה כזה, מסבירים בקבוצה, זהו צעד שמשול להתאבדות כלכלית. "הבעיה האמיתית היא השכר שמקבלים השחקנים. שילמנו לחלקם הרבה יותר מדי", מכה על חטא גורם בכיר במועדון. "אם היו מחתימים את ביינום או פייזר על חוזה סביר, אולי אפשר היה לוותר עליהם ולספוג את המחיר. היום, גם אם נרצה לשחרר שחקן כזה ולא נמצא קבוצה שתסכים לקחת על עצמה חלק ניכר מהעלות שלו, פשוט לא ישתלם לנו לעשות את זה". גם אם כל התנאים אכן היו מתקיימים, מוסיף הגורם, כרגע אין שחקן אחר בשוק השחקנים החופשיים שעשוי להתאים למכבי. הדגש הוא על כרגע.

"מוריס לא רוצה להישאר"

בתוך כך, גם היחסים בין הצוות המקצועי לשחקני הקבוצה אינם שפירים. שחקני רכש רבים אינם מרוצים ממעמדם, בראשם מרכוס פייזר. הפורוורד האמריקאי, שהיה לשחקן הרביעי בהיסטוריה של המועדון שמשתכר מעל מיליון דולר בעונה, מחזיק עד כה בממוצעים דלים של 14 דקות משחק בלבד ביורוליג, וגומל ב-7 נקודות ובשלושה ריבאונדים. אמש שיחק 15 דקות ותרם ארבע נקודות בלבד, יחד עם שלושה איבודים. פייזר, קאמינגס, באטיסטה, ביינום, גארסיה ומוריס צברו אמש, במשותף, 29 נקודות, 19 ריבאונדים (10 מתוכם של מוריס), עשרה אסיסטים ו-11 איבודים.

"השיטה של קטש הורגת את השחקנים", אומר מקורב למועדון. "אין לאף אחד מהם ביטחון, כולם מסתובבים עם הראש באדמה. מה, קטש הוא אובראדוביץ' שהוא יכול להתמודד עם סגל של 12 שחקנים? הוא רוצה להרוויח את כולם, אבל התוצאה הפוכה. והבעיה היא שכל זה קורה כשוויצ'יץ' ובורשטיין פצועים. אלוהים יודע מה יקרה כשהם יחזרו. אפילו טרנס, שנראה הכי שפוי בכל הבלאגן הזה, לא רוצה להישאר. אם זה היה תלוי בו, הוא כבר היה חוזר לשקט היחסי בירושלים". כישלון נוסף במשחקים הקרובים, והר הגעש המבעבע עשוי להתפרץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully