וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אם תרצו אין זו אגדה

עו"ד אורי שלף

30.11.2007 / 12:58

כיצד הצליחה הפועל אוסישקין להפריך, אם בכלל, את האגדה על אליצור "שומרון" חולון, נציגת עדת השומרונים. מתוך הבלוג של אורי שלף

חייבים לתת קרדיט למשה רבנו, כן כן ההוא מהתורה. הבנאדם היה גאון! הוא הצליח לסחוף אחריו עם שלם עם האמונה באל אחד שמיימי והכל בתוך עולם שורץ באלילים מעוצבים להפליא באבן או זהב. אחריו כבר קמו חכמים ובנו אגדות לחיזוק המורל הלאומי: 10 המכות, חציית ים סוף, דויד וגוליית וכו'. ואגדות יוצרות אמונה, אמונה בה הכל אפשרי, בין אם אנחנו בין המאמינים או לאו, האגדה תמיד תשאר אגדה, כי מי באמת יודע מה היה? מישהו פה קיבל הודעה בפייסבוק ממשה חברינו בזמן בו הכה בסלע ויצאו ממנו מים?

אין כמו אגדות, כי באגדות הכל אפשרי. מי היה טוב יותר פלה או מראדונה? אין לדעת מהעובדה הפשוטה כי את רוב הקריירה של פלה לא ראינו כי לא הייתה טלויזיה. אומרים שדוקטור ג'יי היה מנתר ומניח מטבע על גג קרש הסל, אז אומרים. הוא קפץ מאוד גבוה זה בטוח, את זה ראינו בכמה היילייטס, אבל מטבע על גג הקרש? למה את זה לא ראינו? אני בטוח שאם וינס קרטר היה עושה את זה כבר היינו רואים את זה... דוקטור ג'יי? מי יודע.. אגדה...

השבוע שיחקה הפועל אוסישקין את משחק העונה שלה נגד אליצור "שומרון" חולון, נציגת עדת השומרונים בישראל. גם לשומרונים יש אמונה: הם מאמינים שהם שומרי תורת משה... כן כן ההוא מלמעלה.

על קבוצת "השומרונים" מחולון רק שמעתי: אימת ליגה ב', כבר היו בליגה א' ירדו ועכשיו רוצים לחזור. יש להם גארדים מצויינים, הם צעירים ורצים, יש להם גארד פנומן ששיחק בחולון (עכשיו הוא בחולון לא?) ואתה חייב לעצור לו את הצעד הראשון... מה לא שמעתי...? והקהל נדבק והחל להטריף את עצמו מתחילת העונה: השומרונים פה והשומורונים שם : הם ניצחו 25 הפרש, הם הפסידו לברקן, שימחוני לא יהיה, אורי שבוע הבא משחק העונה ! מלחמה!

הגעתי לאולם כשעה לפני המשחק והאגדה בשיאה: הקהל מחושמל כמו שלא ראיתיו כל העונה. נועה, יושבת ראש העמותה, עם מכתב נוסח בניטז בכיסה למקרה של הפסד, רמי חבר ההנהלה המסור בוידוי אישי מרגש: “אורי אני בלחץ". "יופי שאתה בלחץ”, אמרתי לו, "שעה לפני המשחק ועוד לא הקמת את עמדות ההחתמה לעמותה ואני גם לא רואה אף אחד מוכר חולצות, אתה צריך להיות בלחץ. תגיד, יש כבר חולצות XXXL? סווטשרטים לילדים יש? טוב לא משנה יש לי משחק על הראש”.

הרצל אמר פעם שאם נרצה אין זו אגדה, אז רצינו וניצחנו והיום השומרונים הם כבר לא אגדה, או שאולי כן... עוד לא מצאתי אף אחד שצילם את המשחק...

אם באגדות עסיקנן הרשו לי להציג בפניכם אחד ומיוחד: אלעד צפני.

בשבוע שעבר נתבשרתי ע"י מאור הראל, ממייסדי אגדת הפועל אוסישקין, כי אוהד צעיר ומסור של הקבוצה מאושפז בבית חולים ועומד לעבור ניתוח מסובך. “אני רוצה לעשות לו שמח", אמר לי מאור. "אני יודע שהוא מאוד אוהב את שביט אלימלך (אגדה מהלכת) ואת טוהר חיימוביץ (שחקן הקבוצה ואגדה בהתהוות)”.

אז הגענו לבית החולים דנה בתל אביב, חמושים בכל טוב ובאלימלך המלך, לבקר את אלעד והאמת אני לא יודע לומר לכם מי ריגש את מי יותר: אנחנו אותו או הוא אותנו. גילינו בחור מדהים, אופטימי, שמח, שנון ומצחיק. אלעד אני המעריץ מספר 1 שלך, אנחנו מחכים לך במגרש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully