וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיוויס: ארה"ב רוצה לסיים את הבצורת

29.11.2007 / 16:08

אחרי 12 שנים עקרות תנסה הנבחרת למנוע בסוף השבוע תואר שלישי בשש השנים האחרונות לרוסיה. סאפין לא ישמש אפילו כמחליף

קפטן נבחרת הדיוויס של רוסיה, שאמיל טרפיצ'ב, פסל כל אפשרות שמראט סאפין יהיה מחליף בהתמודדות הגמר נגד ארצות הברית בפורטלנד. המדורג מספר 1 לשעבר מתמודד בתקופה האחרונה עם נסיונותיו לשוב מהפציעה בברך ונותר בחוץ בסגל הרוסי החודש לקראת המפגש בגמר שיחל בסוף השבוע (שישי, 22:45).

"זו הנבחרת החזקה ביותר שלנו", אמר טרפיצ'ב. "אני חושב שהחבר'ה האלה משחקים טוב יותר ממראט והוא לא הולך להיות כאן". הנבחרת האורחת, שרוצה לזכות בפעם השלישית בתואר בשש השנים האחרונות, תיוצג בהתמודדות על ידי ניקולאי דוידנקו, מיכאל יוז'ני, איגור אנדרייב ודמיטרי טורסונוב.

בהתייחס ליריבה, אמר טרפיצ'ב מעריך כי האמריקאים פייבוריטים להתמודדות בעיקר בגלל יתרון הביתיות והמשטח הקשה: "כאן אנו משחקים על משטח מהיר יותר, מה שאומר שהסרבים וה'וולי' יהוו גורמים משמעותיים במשחקים. זו הסיבה שזה יהיה קשה יותר לבצע אלמנטים טקטיים כאן. כמובן שהמשטח נותן יתרון לנבחרת אחת ומפחית את היכולות של נבחרת אחרת. מהסיבות האלה אני חושב שבמוסקבה יש לנו יתרון על הנבחרת האמריקאית, אך כאן לארצות הברית יש יתרון".

רוסיה תחת הנהגתו של סאפין ניצחה את ארצות הברית 2:3 בשנה שעברה בחצי הגמר שנערך במוסקבה, לפני הניצחון בגמר על ארגנטינה. הנבחרת האמריקאית שמחפשת זכייה בתואר אחרי 12 שנים, כוללת את אנדי רודיק, ג'יימס בלייק, והאחים בוב ומייק בראיין.

גם בצד האמריקאי מורגשת דריכות רבה. אנדי רודיק המדורג שישי בעולם סיפר על תחושותיו: "הפעם הראשונה שהייתי בהתמודדות בגביע דיוויס הייתה ב-1992 בגמר כשהייתי בן 9 או 10. ראיתי את הנבחרת הטובה ביותר מנצחת". על הרגשותיו לקראת המשחק אמר: "אני תמיד נרגש במשחקי גביע דיוויס. אני תמיד נותן לזה עדיפות רבה, וזה בין רשימת המטרות שאני מציב לעצמי. אני שמח להיות כאן".

המאזן בין שתי הנבחרות עומד על שני ניצחונות של ארצות הברית לעומת ניצחון בודד של רוסיה. ב-1995 ניצחו האמריקאים 2:3 בגמר, שלוש שנים מאוחר יותר הם ניצחו באותה תוצאה בסיבוב הראשון של הבית העליון והמפגש האחרון שנערך כאמור על חימר במוסקבה ניצחה רוסיה 2:3.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully