וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אם נשחק חכם ננצח במילאנו"

28.11.2007 / 23:50

קטש משדר אופטימיות זהירה בדרך אולי לניצחון חוץ ראשון ביורוליג. מוריס נפגע באימון, האיטלקים יחפשו המשכיות אחרי הניצחון ביוון על אריס

מכבי תל אביב השלימה לפני זמן קצר (רביעי) את הכנותיה לקראת משחק היורוליג במילאנו, מחר (21:30, שידור ישיר בערוץ 10) מול ארמאני ג'ינס המקומית. באימון המסכם שערכה הקבוצה לקח חלק גם מרכוס פייזר, שנפגע בירכו במהלך משחק הליגה בעפולה ביום ראשון, והוא יעמוד לרשותו של המאמן עודד קטש. טרנס מוריס החליק ונפגע בברכו. הפורוורד האמריקאי נטש את האימון וסובל מכאבים, אבל צפוי בכל זאת לשחק.

מכבי שבה פצועה וחבולה משני משחקי החוץ האחרונים שלה במסגרת היורוליג, כאשר הובסה ללא תנאי בוילנה (92:74) ולפני שבועיים במלאגה (93:70). מילאנו, מנגד, הספיקה לרשום ארבעה הפסדים רצופים במפעל, כולל שני הפסדי בית (83:76 מול ריטאס ו-74:65 למלאגה). רק בשבוע שעבר, ודווקא במשחק קשה בסלוניקי, רשמה החבורה של אטילו קאיה ניצחון בכורה העונה ביורוליג, 70:77, הודות ל-21 נקודות של דושאן ווקצ'ביץ' ודומיננטיות מוחלטת בריבאונד של טרוויס ווטסון (8 נקודות, 16 כדורים חוזרים). מילאנו שמרה על קו ההשתפרות עם ניצחון חוץ נוסף במסגרת הליגה האיטלקית על חשבונה של אודינה (68:70), ושיפרה במעט את מאזנה לארבעה ניצחונות לעומת שבעה הפסדים (מקום 14). לאחרונה התארחה מכבי במילאנו לפני שנתיים, בעונת 2005/6, והפסידה 94:71, גם אז ללא ניקולה וויצ'יץ' הפצוע.

"לא קבוצה מפחידה"

"מילאנו היא לא קבוצה מפחידה", סיפר עודד קטש לאתר היורוליג. "אני חושב שאם נשחק חכם, נוכל לנצח שם. מן הסתם, משחק בחוץ הוא תמיד קשה. ברמות האלה אתה חייב להגיע מרוכז. מילאנו ערכה כמה שינויים ונראית טוב יותר עכשיו, אבל יש לה סגל דליל שמחייב אותה לשחק בשיטת משחק מסוימת שנוכל להתמודד איתה. בניצחון שלה בסלוניקי מילאנו שיחקה אזורית לאורך 40 דקות ואני מקווה שנגדנו הם לא ישחקו אחרת, כך שנוכל להעניש אותם על כך. אנחנו חייבים לאסוף ניצחון שם, כי כל הקבוצות בבית יגיעו למילאנו עם רצון גדול לנצח. אנחנו צריכים להתרכז בעצמנו ולשחק את הכדורסל שלנו, ואז הניצחונות יגיעו. גם ניצחונות החוץ".

"מילאנו נמצאת בתקופה טובה", חיזק יותם הלפרין. "היא ניצחה בשני המשחקים האחרונים, אז בטוח שלא יהיה משחק קל עבורנו. עד עכשיו לא עשינו תוצאות גדולות ביורוליג, אבל אנחנו מוכנים ויודעים מה אנחנו רוצים לעשות. הגיע הזמן שננצח בחוץ. אני מאמין שנוכל להראות שגם במשחקי החוץ אנחנו יודעים לשחק טוב. אני לא יכול לחכות עד שטל בורשטיין וניקולה וויצ'יץ' יחזרו אלינו. איתם הכל יהיה קל יותר, אבל עד אז אנחנו צריכים ללמוד איך להתמודד עם המשחקים האלו ולאסוף את הניצחונות".

נותנים כבוד למכבי

ההספק של מילאנו העונה, בעיקר זה שמחוץ למגרש, מרשים בכל קנה מידה: על רקע הפתיחה המגומגמת, נפרדה הקבוצה לפני כחודש ממאמנה, זארה מרקובסקי, ומינתה במקומו את קאיה. ריס גיינס והרב טורה נחתכו. וויל קונרי, טוני ג'יובאקיני ומלווין בוקר הוותיק (35) צורפו. קונרוי פתח את העונה בוירטוס בולוניה, ולכן יוכל לשחק ביורוליג רק החל משלב הטופ-16. שחקן העוגן מאסימו בולרי נפצע בקרסולו לפני כעשרה ימים וייעדר כחודשיים. גם דנילו גלינארי הצעיר פצוע. שמח בעיר האופנה.

בהיעדרם נאלץ קאיה לתמרן בין סגל קצר במיוחד – במשחק האחרון בסלוניקי שותפו שמונה שחקנים בלבד, ארבעה מהם בין 33 ל-38 דקות. "זה משחק יוקרתי מאוד מול אחת הקבוצות ההיסטוריות של הכדורסל האירופאי", אמר המאמן האיטלקי לקראת המשחק. "אנחנו רוצים לצבור עוד ביטחון אחרי שני ניצחונות חוץ רצופים, ואנחנו צריכים להוכיח לעצמנו שאפשר להמשיך בדרך הזו. העבודה היום-יומית הקשה מניבה תוצאות מצוינות ומשחק מול קבוצה כמו מכבי זה תמיד דבר מאוד מרגש. יש למכבי סגל עמוק עם המון נשקים, אתלטים גדולים בצבע ושחקני חוץ מוכשרים כמו ביינום, הלפרין, שארפ או בלות'נטאל. כולם מסוכנים מאוד עבורנו".

"אנחנו הולכים לשחק מול קבוצה עם מסורת גדולה, ובוודאי שיהיה קשה לאורך כל 40 הדקות", הוסיף מינדאוגס קאטלינאס הליטאי. "אני מצפה שנמשיך ברצף הניצחונות שהתחלנו בסלוניקי, שהוא תוצאה של העבודה הנהדרת שלנו באימונים. שני הניצחונות האחרונים נתנו לנו הרבה ביטחון. נהיה חייבים לעצור את מכבי כדי להשאיר לעצמנו סיכוי להעפיל לטופ-16".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully