וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחד סולו לחיפה בגביע הטוטו

27.11.2007 / 18:19

שער של רפאלוב הספיק למכבי חיפה מול מכבי ת”א, 0:1, במשחק הראשון ברבע גמר גביע הטוטו (צפו בתקציר). בני יהודה-אשדוד 1:2

ברני ארדוב

התקציר באדיבות ערוץ הספורט

מפעל גביע הטוטו נחשב בשנים האחרונות לכזה שמטריד את קבוצות ליגת העל והלאומית בהכנותיהן בין משחקי הליגה, אך אלו שמגיעות לשלבים המכריעים בדרך כלל מנסות לזכות בגביע כדי ליהנות מההטבות הכלכליות שמגיעות עימו. מקרית אליעזר יצאה מנצחת די צפויה, מכבי חיפה, שגברה בקלות על הגנה חלשה של מכבי תל אביב 0:1. בני יהודה ניצחה את מ.ס אשדוד 1:2. הכתומים יכולים לנצל את הניצחון, שהגיע לאחר חמישה הפסדי ליגה, לשיפור המצב וכמדרגה לשיפור מעמד המאמן, ניצן שירזי, שכזכור התפטר השבוע אך שוכנע לבסוף לחזור למשרתו. בשבוע הבא ייערך הגומלין של שני המשחקים.

מכבי חיפה - מכבי תל אביב 0:1

במכבי תל אביב אמרו טרם המשחק שהם לא יקלו ראש בהתמודדות, אך עוז יפרח וקובי מוסא לא הצליחו להתמודד עם ההרכב השני של מכבי חיפה, שהונהג על ידי ליאור רפאלוב המוכשר, וספגו הפסד מינימלי של 0:1. הצהובים קיוו לנצל את המשחק כדי לשפר עוד יותר מצב רוח השחקנים לקראת משחק הליגה מול בני סכנין, אך היו אלה שחקני הספסל של רוני לוי שהצליחו להשיג ניצחון במשחק הראשון מבין השניים ברבע גמר גביע הטוטו.

בהרכב חיפה שיחקו מספר שחקנים משניים, במטרה לאפשר לשחקני ההרכב מעט מנוחה. אלמדון, שחבארי, שי מימון, שלומי חנוכה, ליאור רפאלוב ותומד חמד זכו להזדמנות קורצת לשכנע את לוי ביכולתם.

אלון חרזי, שקיבל עוד צ'אנס בהרכב הירוקים, ספג מכה בראשו בדקה השביעית של המשחק והוחלף על ידי דקל קינן. יאניק קמנאן, שהתלונן על פציעה כבר אחרי 20 דקות מתחילת המשחק, הוחלף גם הוא על ידי ארז מסיקה.

בדקה ה-26 איבדה מכבי חיפה הזדמנות מצוינת לעלות ליתרון כשרפאלוב בעט מ-20 מטרים וסולומון עצר יפה. רנאטו עלה לנגוח את הכדור החוזר מול שער צהוב ריק, אבל הכדור עלה גבוה מעל המשקוף. בדקה ה-29 המשיך הצמד לספק אנרגיה בחלק ההתקפי של הירוקים. רנאטו מסר כדור יפה לרפאלוב, שניצל חור בהגנה שיצר קובי מוסא והעלה את חיפה ליתרון 0:1. חמש דקות אחר כך, ההגנה של מכבי תל אביב בראשות מוסא נכשלה שוב, אך רפאלוב לא הצליח לנצל הפעם את המצב כדי לכבוש.

מכבי חיפה: תום אלמדון, מוחמד שחברי, שי מימון, אלון חרזי (דקל קינן 7), רוני גפני, אלירן דנין, פאוליניו, שלומי חנוכה, ליאור רפאלוב (גוסטבו בוקולי 72), רנאטו (פיטר מסיללה 64), תומר חמד

מכבי תל אביב: גיא סולומון, קובי מוסא, ניסו קפילוטו, עוז יפרח, אורי שטרית, שרן ייני (לירן דיאמנט 78), משה מישאלוב (דור מלול 68), זוז'ה רמאליו, רודי חדד, יניב עזרן, יאניק קמאנן (ארז מסיקה 22) (אוראל אדרי 88)

ניר לוין, מכבי תל אביב, אמר לאחר המשחק : "לא שיחקנו מספיק טוב. יאניק נפצע בהתחלה, וזה שיבש לנו מאוד את משחק ההתקפה. הגענו לאיזור הרחבה, אבל לא היינו מספיק חדים. רבע הגמר הזה הוא שני משחקים, ויש עוד אפשרות לתקן בבלומפילד. המשחק נתן איזושהי תמונה לגבי כמה מהשחקנים, אבל ביום ראשון מחכה לנו סכנין ונתרכז בזה מעכשיו".

רוני לוי, מאמן מכבי חיפה, הוסיף: "בסך הכל זה ניצחון מינימלי, אבל אני מקווה שנעשה את העבודה בשבוע כדי לעלות שלב. נתנו דקות משחק להרבה שחקנים צעירים שהיו בסדר גמור ובאו עם גישה טובה. אנחנו כל הזמן רוצים לחשוב חיובי, נעשה את המקסימום כדי להתקדם ולהשיג את המטרות שלנו".

בני יהודה - אשדוד 1:2

הכתומים מהשכונה הכריזו טרם המשחק כי זכייה בגביע היא אחת המטרות המוצהרות של הקבוצה, אך מה שעוד יותר חשוב לניצן שירזי וחניכיו היא העובדה שהניצחון הערב קטע את רצף ההפסדים, שעמד על חמישה לפני המשחק. לאשדודים זה היה ההפסד הרביעי ברציפות בתקופה האחרונה וסביר להניח שהגזרה החמה מסביבו של אלון חזן לא התקררה. ביציע בבלומפילד נכח מאמן מכבי פתח תקווה, עופר פביאן, שיפגוש בשבוע הבא את מ.ס אשדוד.

המחצית הראשונה התאפיינה בניסיונות תקיפה עקרים של שתי הקבוצות, כשגם אשדוד וגם בני יהודה לא הצליחו להציג רמת משחק מעל לסבירה. בדקה ה-38 הגביה אלי ביטון לרחבה לרגליו של יוסי רוזן, שבעט בחצי מספרת וסחט מהשוער האשדודי, יניב בן ישי, הצלה נהדרת. דקה אחר מצא ניר נחום את ראשו של עידן שריקי, שנגח משבעה מטרים החוצה. דקה במחצית השנייה הרוויה קובאצ'ביץ', במבצע יפה בתוך הרחבה, מצא את דוארטה חופשי על תיבת החמש, שבעט פנימה והעלה את הכתומים ליתרון 0:1.

בדקה ה-45, מצא אלי ביטון את משה ביטון, שבעט ביעף כדור חזק, שפספס בסנטימטרים את השער. בדקה ה-67 מצא קובאצ'ביץ' את אלירן עטר, שבמספרת מדהימה מחמישה מטרים העלה את בני יהודה ליתרון 0:2. בדקה ה-85 הגביה רחמים צ'קול כדור לרחבה לרחבה, עידן שריקי ניצל חור בהגנת בני יהודה ונגח מקרוב פנימה - 1:2 לאשדוד.

אשדוד: יניב בן ישי, מיקי עטיה (אלן מסודי 46), ודראן יישה, מאור זוהר, אדיר טובול, קובי דג'אני (עידן מליחי 74), יוסי אופיר (תומר תייר 59), רחמים צ'קול, דוד רביבו (ויקטור טלפשב 88), ניר נחום, עידן שריקי

בני יהודה: דלה איינוגבה, איציק עזוז, סלבר הודזיץ', זאב חיימוביץ', אסי בלדוט, אימורו לוקמן, יוסי רוזן, הרוויה קובצ'ביץ' (יאיר אזולאי 81), תמיר כחלון (דוארטה 46), אלי ביטון (עוז ראלי 62), משה ביטון (אלירן עטר 63)

ניצן שירזי, מאמן בני יהודה, מקווה שהניצחון ישפיע לטובה על הקבוצה: "בתקופה מהסוג שאנו חווים, גם ניצחון במשחק אימון אמור לעשות משהו, אולי לשנות כיוון, אולי ליצור אנרגיות אחרות. המשחק בשבת עם נתניה הרבה יותר חשוב, ואני לוקח מהמשחק הערב קודם כל את התוצאה, וגם את העובדה שהשחקנים שלי מבינים שאפשר לנצח וגם להפגין כדורגל טוב יותר ממה שאנחנו מציגים בחודשיים האחרונים".

לגבי כוונת ההתפטרות שלו בתחילת השבוע אמר שירזי: "אני לא רוצה שייווצר מצב שאני רוצה כביכול לתת מכות ושיתפסו אותי כדי שאני לא ארביץ. אמרתי יותר מפעם אחת שמערכת היחסים ביני לבין המעסיקים שלי היא מערכת יחסים של קבלת החלטות בשיתוף פעולה מלא, גם אם זה ברמה האישית של המאמן. אשאר פה עד הסוף, והסוף יהיה מתוק. אנחנו לא נרד ליגה".

אלון חזן מאמן מ.ס. אשדוד: "חיפשנו לעשות איזושהי תוצאה שתביא אותנו לעמדה טובה לקראת משחק הגומלין. מה שחשוב בכדורגל זה בדרך כלל לנצח ולהפגין יכולת טובה, אבל במצב שלנו, אנחנו צריכים קצת להחזיר את הביטחון לשחקנים, אפילו במחיר של טעויות".

חזן נשאל לגבי האירועים האחרונים במועדון, חוסר השקט בקבוצה והשעייה של שחקנים : "אני לא יודע מה אתם מצפים שיעבור עליי. האווירה לא נוחה לי כשהקבוצה מפסידה וזה מה שחשוב מבחינתי. אשמח לקחת את האשמה מהשחקנים שלי אם צריך, כדי שהם לא יצטרכו להרגיש אשמים, אבל בבוקר שלמחרת אני לא רואה כלום בעיניים מלבד איך אנחנו יוצאים לדרך חדשה - זה מה שמעניין אותי. נצטרך לעשות את המקסימום עד דצמבר, ועד אז הקבוצה תתחזק בחלק מהעמדות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully