וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיקי, חזור הביתה

שגיא ניר

27.11.2007 / 10:01

למרות העליהום, חולון היא הקבוצה החשובה ביותר לכדורסל העונה. שגיא ניר על הקאמבק של הסגולים, והמבחן של בני השרון ונהריה

פצוע באולם כדורסל, הודעת פרישה, עצורים בבית משפט, זר שבורח הביתה, ועדת משמעת ועוד הודעת פרישה. הפועל חולון הפכה בשבועיים האחרונים למילה נרדפת לפלילים ודיני עונשין, וזה במדינה בה העולם התחתון מפוצץ מכוניות לאור יום, וקשישים מוכים עד זוב דם בשביל 50 שקל.

אולי בגלל כל הדיכאון הזה, כמה טוב היה לראות שוב את הסגולים התזזיתיים על הפרקט. בקהל החולוני, שעל פי תרבות החירום הישראלית יבודד ויטופל כמצורע עד האירוע הבא שימשוך את תשומת הלב הציבורית, תיכננו מחאה, אבל גם שם נכנעו כעבור מספר שניות של עמידה עם הגב למגרש. כמו מורן רוט, פי ג'יי טאקר ואריק קמבל, גם הם לא יכלו עוד שניה בלי כדורסל.

הפועל חולון היא הקבוצה החשובה ביותר בכדורסל הישראלי של העונה. אם לא תתרחש כאן רעידת אדמה בעלת אפקט גדול יותר מזו של סוף השבוע, הרי שמכבי תל אביב והפועל ירושלים ימשיכו לנוח במקומות אחד ושתיים. האטרקציה הטריה של הליגה, על כישרונה ואוהדיה, הופכת כל משחק למרתק. כשחולון בשטח, הכדורסל האפור שלנו מקבל טעם. עכשיו רק נותר להמתין לחזרתו של מפיק האירוע, מיקי דורסמן. אחרי הכל, ולמרות הנמהרות שבהודעות הפרישה האחרונות שלו, החוויה הזו קיימת בזכותו – מגיע לו ליהנות ממנה.

המשחק המנטאלי

למרות הקאמבק החשוב של חולוניה, את המשחק במטרו ווסט ניצחה בני השרון, שממשיכה ללטוש עיניים לעבר הפיינל פור - המטרה המוצהרת שלה בתחילת העונה. למרות רוטציה של שבעה שחקנים בלבד מול ים הכישרון החולוני, הספיקה מחצית שניה אדירה של מאיר טפירו, קוקי בלצ'ר ואנדודי איבי. ועכשיו, כדי להתגבר על ההפסדים המרגיזים לקטנות ולהתחיל לבנות יציבות בדרך לארבע הגדולות, יצטרך אפי בירנבוים את הטריו הזה במיטבו יותר מפעם בחמישה מחזורים.

בסיום המחזור החמישי בעונה שעברה, עמדה עירוני נהריה על מאזן 1:4, כשהפסדה הבודד היה למכבי תל אביב. אז, פגשו הסגולים את הפועל ירושלים המבולבלת, דרסו אותה 66:101, וחלמו על כתיבת הצמרת מחדש. במחזור הבא תפגוש נהריה שוב את ירושלים, כמו אז עם מאזן 1:4 והפסד בודד למכבי תל אביב. בראשית העונה שעברה דרסה נהריה את יריבותיה ללא רחם עד שנגמר לה הדלק עוד לפני העיקול הראשון. הפעם, עם סגנון לוחץ, אגרסיבי ובלתי מתפשר בהתאם לתורתו של המאמן אריאל בית הלחמי, נהריה חייבת סוף אחר מזה של העונה שעברה.

בני השרון ונהריה נאבקות השנה בזכרונות מהעונה החולפת. הראשונה עקצה במשחק שיא את מכבי תל אביב בגביע, אבל לא הצליחה להתרומם אחריו. השניה, הגיעה לשיאה באותה תצוגה מול ירושלים אבל אז שקעה אל מחוץ לפיינל פור. במחזור הבא מגיעה ההזדמנות הראשונה שלהן להשתחרר מהעבר: בני השרון מול מכבי, נהריה במלחה. משחק ליגה בודד, אבל עם השפעה מנטאלית על עונה שלמה.

מספרים מספרים

ברכות לגליל עליון על הניצחון הראשון העונה, אבל שימו לב לנתון מדהים: קליף בראון, מייק קמבל ויוגב אוחיון מובילים את ליגת העל בדקות משחק (37.2, 36.8 ו-35.8 בהתאמה), וקולעים לא פחות מ-59.7 אחוזים מסך הנקודות של הקבוצה. יחד עם גילי מוסינזון, שמוביל את טבלת הקלעים הישראלים עם 16.4 נקודות למשחק, הופכת הרביעייה הגלילית לספקית של כמעט 80 אחוז מהנקודות הקבוצתיות. בראון, אגב, מוביל כבר בגיל 23 את ליגת העל גם בנקודות למשחק (24.6) ובמדד היעילות (28.6), ונמצא במקום החמישי בריבאונדים (8.6) ושני בסחיטת עבירות (6.4). אז מי אמר שבגליל שום דבר לא הולך העונה?

ואם כבר קבוצות שטרם התחברו, שימו לב מה עשה הצבע האדום לג'יימי ארנולד. הפורוורד, שבמכבי תל אביב הספיק להשחיל 12.2 נקודות ולקטוף 5.9 ריבאונדים ב-18.7 דקות משחק בליגה, כולל סל אליפות, עומד בירושלים על 22.2 נקודות (שלישי בליגה) ב-79.1 אחוזים לשתיים (ראשון, כמובן), קוטף 7.5 ריבאונדים (שמיני) מהם 3 בהתקפה (חמישי), וממוקם שני במדד היעילות (עם 26 נקודות). מישהו ביד אליהו מתגעגע?

רבות דובר על הקאמבק של דורון שפר ופפי תורג'מן, אבל שימו לב למיני-מתקאמבק אחר, יריב יצקן. הגארד הירושלמי, שיחגוג ביולי 34, חוגג בשבועות האחרונים על היריבות של אשקלון והמספרים שלו עולים בהתאמה. בחמשת המחזורים הראשונים קלע יצקן 11.8 נקודות ב-23.2 דקות, והכי חשוב: דייק ב-45.8 אחוזים מחוץ לקשת. שובו של הפיור שוטר?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully