וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השבוע במכללות: דירוג החולשה

26.11.2007 / 22:26

לא פחות מ-13 מדורגות רשמו הפסדי בכורה, ביניהן טנסי, לואיוויל ואינדיאנה. UCLA ניצלה מהפסד למישיגן סטייט, דיוק זכתה במאווי

גם בשבוע השלישי לעונת המכללות החדשה המשיכו המדורגות הבכירות לנדוד מטורניר לטורניר לאורכה ולרוחבה של ארצות הברית, כשלצד מספר משחקים מרתקים בין קבוצות שוות ביכולתן קיבלנו, כרגיל בתקופה זו של השנה, גם לא מעט משחקים חד צדדיים לחלוטין. חמש הראשונות בדירוג השכילו לשמור על מאזן נקי מהפסדים, אבל יתר הדירוג עבר טלטלה לא קטנה, כששלוש עשרה מדורגות רשמו הפסדי בכורה.

נחלצו ברגע האחרון

יו.סי.אל.איי (2) - מישיגן סטייט (11) 63:68

הספרטנים השאפתניים קיבלו כבר בשלב מוקדם של העונה הזדמנות פז להוכיח שהם שייכים לצמרת הגבוהה כשפגשו את UCLA האימתנית בגמר טורניר CBE שנערך בקנזס סיטי. למרות מחלתו של כוכבם הגדול, דרו נייצל, שלא פתח בחמישייה והיה רחוק מרמתו הרגילה בדקות בהן שיחק, פתחו חניכיו של טום איזו יתרון של 13 נקודות במהלך המחצית הראשונה, אבל הברוינס מעולם לא נודעו כקבוצה שמוותרת בקלות. הפרשמן המצוין קווין לאב עשה את העבודה בצבע, ג'וש שיפ התעורר במחצית השניה, ואחרי שמונה נקודות רצופות של ראסל ווסטברוק (שפתח בעמדת הרכז במקומו של דארן קוליסון שעדיין לא שיחק העונה בגלל פציעה בברכו) הדובים חזרו כל הדרך לשוויון 58:58.

נייצל, בשארית כוחותיו, עוד החזיר את מישיגן סטייט ליתרון של חמש נקודות, אבל מהלך גדול של סל ועבירה של לאב ושלשת קלאץ' אדירה של לוק רשארד 'מבה א-מוטה סידרו את קצב פעימות הלב של בן האולנד. לאב הוביל את המנצחים עם 21 נקודות ו-11 ריבאונדים, שיפ הוסיף 18 ו-ווסטברוק תרם 13. נייצל הוביל את הספרטנס עם 13 משלו. בסוף השבוע הצטרף אלפרד אבויה, אחד המחליפים החשובים ברוטציה של האולנד, לרשימת הפצועים של UCLA, כשספג מכה חזקה בעינו במשחק הניצחון על ייל 47:81, ובווסטווד הביעו חשש שהוא ייאלץ לעבור ניתוח שישבית אותו לתקופה ממושכת.

קנזס (4) – אריזונה 72:76 (אחרי הארכה)

עדיין ללא מאמנה הוותיק לוט אולסון, שלא נמצא עם הקבוצה בגלל סיבות משפחתיות עלומות, רשמה אריזונה את הפסדה השני העונה, אבל יצאה מעודדת אחרי שגרמה לאחת הקבוצות הטובות ביבשת להזיע כהוגן באולמה הביתי. קנזס עלתה ליתרון מהיר של 9:20, אבל הסופמור הנפלא צ'ייס באדינגר החזיר את הווילד קאטס לשוויון 40:40 בהפסקה, ובמחצית השניה היתרון עבר לו מצד לצד מספר פעמים, כשאף קבוצה לא מצליחה לפתוח פער של יותר מארבע נקודות. במצב של שוויון 62:62 בשניות הסיום שיחרר ברנדון ראש זריקת התאבדות סטייל דורון ג'מצ'י משלושת רבעי מגרש שכמעט וצללה פנימה, אבל בסופו של דבר הכדור חמקהחוצה והקבוצות הלכו להארכה, בה הוביל ראש את הג'ייהוקס שלו לניצחון.

ראש סיים עם 17 נקודות ושמונה ריבאונדים, ואולי חשוב מכך, גם עם שתי הטבעות שאותתו לקהל בלורנס שהניתוח המסובך שעבר בברכו בקיץ כבר מאחוריו. דרל ארתור הוביל את קנזס עם 20 נקודות, מריו צ'אלמרס הוסיף 14 ושבעה אסיסטים. באדינגר כיכב עם 27 אצל המפסידים, הפרשמן המבטיח ג'רד ביילס עזר לו עם 19.

לא קל להיות מדורגת

לואיוויל (6) – בריגהאם יאנג 78:76

השבוע של ריק פיטינו נפתח בחדשות רעות מכיוונו של דייויד פאדג'ט, שקורקע לעשרה שבועות לפחות בגלל פציעה בברך. לפאדג'ט היתה היסטוריה ארוכה של פציעות עוד לפני שהגיע ללואיוויל מקנזס לפני שנתיים, וחסרונו צפוי לפגוע אנושות בחלומות הפיינל פור של פיטינו. בלעדיו מעדו הקארדינלס מול בריגהאם יאנג המסוכנת בטורניר בלאס וגאס, בעיקר הודות להופעה קטלנית של ג'ונתן טברנארי עם 29 נקודות וטרנט פלייסטד עם 21, שסידרו לקוגארס ניצחון מחמיא ומקום ראוי בדירוג. פיטינו היה יכול להתנחם במשחק טוב של הסופמור הבעייתי שלו, דרק קארקטר, שסיים עם 24 נקודות (10 מ-12 מהשדה) ו-11 ריבאונדים.

המורמונים הסימפטיים עוד הספיקו למתוח את המדורגת ראשונה, צפון קרוליינה, בגמר הטורניר, לפני ששלשה קריטית של וויין אלינגטון נתנה לטאר הילס ניצחון 63:73 ועוד שבוע בראש הדירוג.

טקסס (16) – טנסי (7) 78:97

הכתומים של ריק בארנס פגשו את הכתומים של ברוס פרל בניו ג'רזי, והוכיחו לכל מי שעוד היה לו ספק שגם אחרי עזיבתו של קווין דוראנט יש באוסטין קבוצה חזקה ביותר. אחרי 15 דקות מאוזנות הריצו די ג'יי אוגוסטין ואיי ג'יי אברהמס את הלונגהורנס לריצת 2:12 עד הירידה להפסקה, וכשהמחצית השניה נפתחה בריצה נוספת של 2:7 מצידה של טקסס היה ברור שהסיפור גמור. אוגוסטין (23 נקודות ושמונה אסיסטים) ואברהמס (21 נקודות) נעזרו ב-22 נקודות ו-11 ריבאונדים של קונור אצ'לי ו-21 נוספות של ג'סטין מייסון. כריס לופטון קלע 18 לוולטס, שזכו ככל הנראה להערכה גדולה מדי כשזכו להיות מדורגים במקום השביעי בפתיחת העונה.

קסבייר – אינדיאנה (8) 65:80

אחרי ארבעה משחקים חלומיים בפתיחת קריירת המכללות שלו, נעצר אריק גורדון מול ההגנה העיקשת של המומחה ההגנתי סטנלי בורל, וההוז'רס לא הצליחו להתגבר על חולשתו של הכוכב שלהם. גורדון סיים אומנם עם 20 נקודות, אבל רק ב-4 מ-12 מהשדה, ופרט לדי ג'יי ווייט שרשם 16 נקודות ו-10 ריבאונדים אף אחד באינדיאנה לא הגיע למשחק. בי ג'יי ריימונד וסי ג'יי אנדרסון קלעו 19 נקודות כל אחד למוסקיטרים.

דיוק (13) – מרקט (11) 73:77

הבלו דבילז זכו בטורניר מאווי בפעם הרביעית עם ניצחון נאה על מרקט המוכשרת, בהנהגתו של הפרשמן קייל סינגלר שהפציץ 25 נקודות, אולי במחאה על כך שלא נכלל בסדרת הכתבות "אורחים לרגע" (קצת סבלנות, ילד, תורך יגיע בכתבה הבאה), ורף הציפיות מהקבוצה הצעירה של מייק ששבסקי ממשיך לנסוק. דמרקוס נלסון עזר לסינגלר עם 16 נקודות, לזאר הייווד הוביל את הגולדן איגלס עם 14, דומיניק ג'יימס הלא יציב קלע רק 12 באחוזים רעים (4 מ-16 מהשדה).

תוצאות נוספות

מצעד המדורגות שנפלו נמשך עם אורגון (12 בדירוג), שהפסידה 99:87 לסיינט מרי, שקיבלה הופעה הירואית מפטריק מילס, הפרשמן האוסטרלי המשובח שתפר 37 נקודות. תורה של גונזאגה (14) ליפול הגיע בחצי גמר טורניר אלסקה, כשטקסס טק של בובי נייט הפתיעה אותה עם ניצחון 63:73, בזכות 28 נקודות של אלן ווסקויל. בגמר הטורניר נכנעו הרד ריידרס לבאטלר הנהדרת 81:71. סירקיוז היומרנית (21) הפסידה בחצי גמר טורניר ה-NIT לאוהיו סטייט 79:65, אחרי עוד תצוגה דומיננטית של קוסטה קופוס, הפרשמן שהחליף את גרג אודן בעמדת הסנטר של הבאקאייז ומגלה יכולת מצוינת עד כה. בגמר הטורניר ניגפו קופוס וחבריו בידי טקסס A&M החזקה 70:47.

טים פלויד, מאמן USC, ניסה לצנן במעט את ההתלהבות סביב או ג'יי מאיו ולא העלה אותו בחמישייה במשחק הקשה מול סאות'רן אילינוי (19), אבל הניסוי של פלויד לא ארך זמן רב, ומאיו מצא את עצמו משחק 28 דקות וקולע 13 נקודות בניצחון המצוין של הטרוג'אנס 45:70. קנזס סטייט (18) קיבלה 30 נקודות ממייקל ביזלי אבל הפסידה לג'ורג' מייסון 87:77.

מדורגות נוספות שהפסידו מוקדם מהצפוי היו וילאנובה (19) שהפסידה במשחק מותח במיוחד לצפון קרוליינה סטייט 69:68, וירג'יניה (23) שכשלה מול סיטון הול עם הפסד 74:60, וגם האלופה פלורידה (25) שהפסידה 65:51 לפלורידה סטייט והחליקה אל מחוץ לדירוג אחרי שבוע אחד בלבד בין 25 הגדולות.

עם התקדמותה של העונה תופסים תאוצה גם השידורים הישירים כאן אצלנו, והשבוע מבטיחים לנו אנשי FOX פגישה ראשונה ובהחלט לא אחרונה עם או ג'יי מאיו, במשחק בין USC לאוקלהומה (הלילה שבין חמישי לשישי, 6:00). ב-ESPN יסדרו לנו דווקא מפגש עם קואץ' K, במשחק של דיוק נגד וויסקונסין (הלילה שבין שלישי לרביעי, 4:00).

דירוג AP אחרי השבוע השלישי

1. צפון קרוליינה
2. UCLA
3. ממפיס
4. קנזס
5. ג'ורג'טאון
6. וושינגטון סטייט
7. דיוק
8. טקסס
9. טקסס A&M
10. מישיגן סטייט
11. טנסי
12. לואיוויל
13. מרקט
14. פיטסבורג
15. אינדיאנה
16. באטלר
17. אורגון
18. קלמזון
19. גונזאגה
20. וויסקונסין
21. בריגהאם יאנג
22. USC
23. קסבייר
24. צפון קרוליינה סטייט
25. קנזס סטייט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully