וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוויץ ויוון מגיעות לישראל

25.11.2007 / 18:29

נבחרת ישראל זכתה להגרלה מאוד נוחה במוקדמות מונדיאל 2010 ותפגוש גם את מולדובה, לטביה ולוקסמבורג. קשטן מסייג: "הגרלה סבירה"

לטביה, לוקסמבורג, מולדובה, יוון ושוויץ יגיעו לישראל ויתמודדו מולה במוקדמות מונדיאל 2010, כך התברר הערב בהגרלה שהתקיימה בדרבן שבדרום אפריקה. למרות ביקורות קשות מבית על נבחרת ישראל בקמפיין מוקדמות יורו 2008, זו הצליחה להשיג כמה תוצאות לא רעות ובסופו של דבר גם להשתחל לדרג השני באירופה. בפגישה שנערכה מיד עם סיום ההגרלה, הוסכם כי ישראל תארח את שיבוץ סדר המשחקים ב-8.1 בתל אביב.

אין ספק שישראל תיאבק ביוון ובשוויץ על שניים משלושת המקומות הראשונים, אך לאור האפשרויות האחרות ישראל זכתה לאחת מההגרלות הכי קלות אותן יכולה הייתה לקבל, כשמלבד קבלת הנבחרת החלשה ביותר בדרג הראשון, היא התחמקה ממפגשים את הנבחרות החזקות ביותר גם בדרגים אחרים.

חשוב לציין שהנבחרת שתגיע למקום הראשון בבית תעלה למונדיאל אוטומטית ואילו זו שתסיים במקום השני כנראה תשחק בפלייאוף מול נבחרת אחרת על ההעפלה. פרט מעניין נוסף הוא העובדה שהנבחרת הצעירה של ישראל מתמודדת במוקדמות יורו 2009 עם הנבחרות הצעירות של לוקסמבורג ושל מולדובה וכעת גם הבוגרות ייפגשו.

מאמן הנבחרת דרור קשטן אמר: "ההגרלה סבירה. היה הרבה יותר קשה לקבל את גרמניה, איטליה, פורטוגל, ספרד או צרפת מהדרג הראשון. למעט יוון, התמודדנו עם כל הנבחרות בבית ונשמח לארח ולהתארח אצל אלופת אירופה". יו"ר ההתאחדות אבי לוזון, הוסיף: "כולי תקווה ותפילה שההגרלה הזו תביא אותנו למונדיאל אחרי 40 שנות מדבר".

הבתים במוקדמת מונדיאל 2010 באזור האירופאי:

בית 1: פורטוגל, שבדיה, דנמרק, הונגריה, אלבניה, מלטה.

בית 2: יוון, ישראל, שוויץ, מולדובה, לטביה, לוקסמבורג.

בית 3: צ'כיה, פולין, צפון אירלנד, סלובקיה, סלובניה, סן מרינו.

בית 4: גרמניה, רוסיה, פינלנד, ווילס, אזרביג'אן, ליכטנשטיין.

בית 5: ספרד, טורקיה, בלגיה, בוסניה-הרציגובינה, ארמניה, אסטוניה.

בית 6: קרואטיה, אנגליה, אוקראינה, בילארוס, קזחסטן, אנדורה.

בית 7: צרפת, רומניה, סרביה, ליטא, אוסטריה, איי פארו.

בית 8: איטליה, בולגריה, אירלנד, קפריסין, גאורגיה, מונטנגרו.

בית 9: הולנד, סקוטלנד, נורבגיה, מקדוניה, איסלנד.

יוון - נא להכיר

ביוון מרוצים ויאניס פראגולופולוס, עיתונאי יווני אמר היום: "אין לאף אחד ספק ביוון שזו ההגרלה הטובה ביותר שיכולנו לקבל. אין קבוצה שטובה מיוון על הנייר. למזלנו לא קיבלנו את אנגליה או קבוצה מסוכנת אחרת מהדרג השני ואני מניח שגם השחקנים והמאמן חושבים שמדובר בהגרלה פנטסטית. זו הזדמנות גדולה להגיע למונדיאל שוב ואסור לנו לפספס אותה".

יוון מעולם לא הייתה מאריות אירופה, אבל בשנים האחרונות עשתה התקדמות אדירה, בעזרתה גם הוגרלה הערב בדרג הראשון. כמו ישראל, גם יוון הופיעה במונדיאל אחד בלבד בתולדותיה, אך היא תרצה לשכוח אותה. יוון שיחקה במונדיאל 1994 בבית ד', בו פגשה את ארגנטינה, בולגריה וניגריה, הפסידה בכל משחקיה וסיימה את דרכה עם מאזן שערים 10:0.

ההיסטוריה של יוון לא הייתה מפוארת גם באליפויות אירופה, עד זו האחרונה. אוטו רהאגל הגרמני, שאימן בעבר את ורדר ברמן, בורוסיה דורטמונד ובאיירן מינכן, הגיע לנבחרת יוון ב-2001 והצעיד אותה ליורו 2004, שם היא זכתה בהישג הספורטיבי הגדול ביותר בהיסטוריה שלה - זכייה בגביע. בעקבות הזכייה נפתח השוק היווני ושחקנים רבים החלו להציף את הליגות באיטליה, ספרד, פורטוגל ואחרות. למרות הזכייה היוונים נחלו כישלון בקמפיין הבא שלהם, מוקדמות מונדיאל 2006, אליו הם לא עלו.

בקמפיין האחרון, מוקדמות יורו 2008, יוון השיגה 10 ניצחונות מתוך 12 המשחקים שלה. דווקא ההפסד הבודד שלה היה תבוסת 4:1 משפילה מול טורקיה השנואה. יוון השיגה מיני נקמה מתוקה כעבור מספר חודשים כשניצחה את הטורקים באיסטנבול 0:1.

יוון משחקת באצטדיון קראיסקאקי בפיראוס, שהוא גם ביתה של אולימפיאקוס. האצטדיון מכיל כ-33 אלף מקומות הממוקמים בקרבת המגרש וביחד עם הקהל היווני החם מעניקים אווירה מאוד דוחפת, אבל גם כזו שיכולה להיות מלחיצה.

בשנים האחרונות החלו שחקנים יוונים רבים לצאת מיוון, אך מצד שני ישנה נהירה של שחקנים בעלי שם עולמי לליגה היוונית עצמה, שב-15 השנים האחרונות השתדרגה פלאים הרבה בזכות כסף גדול שהתחיל להיכנס אליה. מלבד שחקנים ברזילאים כריבאלדו וג'אובני, שהגיעו ליוון לפני מספר שנים, הטרנד של הקיץ האחרון היה רכבת אווירית דווקא מספרד ליוון והיום אולימפיאקוס, אריס סלוניקי ואחרות מחומשות בשחקנים ספרדים.

ליוון אין ספור שחקנים בולטים ביניהם ניתן לציין את מלך השערים של הליגה הגרמנית בעונה שעברה, תאופניס גקאס, שבקיץ עבר מבוכום ללברקוזן. אנחלוס חריסטאס (נירנברג) ויואניס אמאנטידיס (פרנקפורט) הם צמד חלוצים נוסף שמשחקים בגרמניה. הקישור היווני רץ כבר הרבה שנים ביחד ואלא אם כן נשמע על "תהליך הצערה" גם ביוון, סביר להניח שניתקל בגיורגיוס קראגוניס, סטליוס יאנאקופולוס, אנחלוס באסינאס וקוסטאס קאצוראניס גם באצטדיון רמת גן.

שוויץ - נא להכיר

כמו יוון, גם שוויץ היא נבחרת עם היסטוריה מאוד דלה. שוויץ אמנם השתתפה 7 פעמים במונדיאלים, אבל חוץ מרבע הגמר ב-1938 וב-1934 מעולם לא רשמה הישג רציני. לשוויצרים גם שתי הופעות באליפויות אירופה ובקיץ הקרוב הם ירשמו את השלישית בגלל שהם יארחו את הטורניר.

כמו אוטמאר היצפלד, גם לשוויץ יש את אותו מאמן מאז 2001 וזהו קובי קון המצוין, שהפך את שוויץ לנבחרת מאוד יציבה ובעיקר לכזו שקשה להכניעה. עבור ישראל, שוויץ היא יריבה מוכרת לאחר שהשתיים נפגשו במוקדמות המונדיאל האחרון וסיימו בשתי תוצאות תיקו 2:2 בישראל ו-1:1 בשוויץ. שוויץ סיימה אז עם מאזן זהה לזה של ישראל, 4 ניצחונות ו-6 תוצאות תיקו.

תחת קון שוויץ משחקת כדורגל מאוד מבוקר, יש שיאמרו הגנתי ובמונדיאל האחרון היא לא ספגה שער בארבעת משחקיה, אבל הודחה אחרי הפסד לאוקראינה בפנדלים בשמינית הגמר.

לשוויצרים הרבה מאוד שחקנים מצוינים. בחוד לקון יש מבחר גדול בו אלכסנדר פריי, מרקו שטרלר, יוהאן פונלנטן ובלייס נ'קופו הותיק, שמפציץ בליגה ההולנדית והוזמן רק לאחרונה. בקישור ניתן למצוא את הותיקים רפאל ויקי, האקן יאקין וריקרדו קאבאנס וגם דם חדש בדמותם של רטו זיגלר, שבינואר האחרון עבר מטוטנהאם לסמפדוריה וגלסון פרננדז הכשרוני, שנקנה בקיץ על ידי מנצ'סטר סיטי. גם ההגנה מורכבת ממספר שחקנים ותיקים שרצים כבר זמן רב ביחד, ביניהם פטריק מולר ולודוביק מאגנין, אך פיליפ סנדרוס ויוהאן דז'ורו הצעירים צפויים להנהיג את החלק האחרוי במשך השנים הבאות.

לטביה - נא להכיר

לטביה תהווה את המוקש הגדול ביותר מבחינת ישראל. הכדורגל הלטבי לא בנוי על טכניקה גבוהה, אבל הוא מתאפיין בהרבה מאוד כוח ופיזיות, ולפחות בחוץ הנבחרת של דרור קשטן לא צפויה לטיול. לטביה קיבלה את עצמאותה המחודשת מברית המועצות ב-1991 ולכן מעולם לא הגיעה לפני כן להישגים בזכות עצמה.

למרות זאת, הלטבים הדהימו את אירופה כשעלו ב-2004 ליורו אחרי שהקדימו במוקדמות את פוליןו בין היתר גם ניצחו את שבדיה. בפלייאוף ניצחה לטביה 0:1 את טורקיה בריגה, סיימה מולה ב-2:2 באיסטנבול ועלתה. ביורו צמו פערי הרמות כבר היו גלויים לעין, אבל למרות הפסדים להולנד ולצ'כיה, לטביה סחטה תיקו יוקרתי מגרמניה.

בשנים הבאות הלטבים כבר חזרו למימדיהם הטבעיים והם לא העפילו לעוד טורניר גדול. במוקדמות היורו האחרון לטביה כבר כלל לא היוותה פקטורובין היתר היא הפסידה לליכטנשטיין. את הנבחרת מאמן אלכסנדרס סטארקובס, שהוליך אותה גם לאותו יורו ב-2004.

בין השחקנים הבולטים של לטביה ניתן למצוא את השוער אלכסנדר קולינקו, שמשחק ברובין קאזאן הרוסית ובעבר הגן על שערה של קריסטל פאלאס. אגב פאלאס, קולינקו נזרק מהקבוצה הלונדונית על ידי המאמן טרבור פראנסיס, שזעם עליו בגלל שצחק אחרי שער שהקבוצה ספגה.

כמו כן ניתן לציין את הכוכב הגדול ביותר של הכדורגל הלטבי, מאריס ורפאקובסקיס, שזרח ביורו 2004 והיה שחקנה של דינמו קייב במשך כמה שנים. בינואר האחרון ורפאקובסקיס הושאל לחטאפה בה הוא לא הרשים ובקיץ הוא עבר להיידוק ספליט הקרואטית.

בסגל הקרואטי ניתן למצוא כמובן את אנדראס פרוחננקובס, שחקנן לשעבר של מכבי תל אביב ושל מכבי קרית גת ושהיום משחק בראסינג פרול מהליגה השנייה בספרד וכן את איגור סטפאנובס בן ה-31, שבעבר שיחק בארסנל.

מולדובה - נא להכיר

מולדובה היא נבחרת קיקיונית וישראל תהיה חייבת לצאת מהמפגשים מולה עם 6 נקודות, בטח אם שוויץ ויוון יעשו זאת. בהיסטוריה של הכדורגל המולדבי אין הישגים גדולים

הדמות הבולטת ביותר היא דווקא זו של המאמן, איגור דוברובולסקי, שחקן העבר הגדול של נבחרת ברית המועצות, סיים שסגן מלך השערים של טורניר הכדורגל האולימפי ב-1988, כשברית המועצות זכתה במדליית הזהב אחרי ניצחון בגמר על ברזיל. בין היתר שיחק דוברובולסקי בן ה-40 בגנואה, מארסדיי ואתלטיקו מדריד והוא שיחק גם בנבחרת רוסיה אחרי שברית המועצות התפרקה. ב-2004 הגיע לטיליגול טיראספול המולדובית ובשנתיים הבאות שימש בה כמאמן שחקן. לאחר מכן פרש סופית ועבר לאמן את הנבחרת.

בקמפיין מוקדמות היורו השיגה מולדובה רק שלושה ניצחונות, כששניים מהם הגיעו מול מלטה החלשה. לעומת זאת, משחקה האחרון הסתיים בצורה נהדרת עם ניצחון 0:3 גדול על הונגריה, מה שזסייע מולדובים לחלוף על פני יריביהם ולסיים במקום החמישי בבית ג'. מולדובה גם השיגה תיקו ביתי 1:1 מול טורקיה וניצחון 0:1 מול בוסניה וב-4 משחקיה האחרונים השיגה 10 נקודות מתוך 12 אפשריות.

סרגיי קלשצ'נקו, שחקנן לשעבר של מכבי חיפה והפועל תל אביב כבר בן 35 ולמרות שהוא השחקן עם הכי הרבה הופעות במדים הלאומיים, סביר להניח שלא נראה אותו בקמפיין הבא. בזה האחרון הוא רשם 39 דקות בלבד, כולן כמחליף. מירב השחקנים המולדבים משחקים בליגות השונות בארצות ברית המועצות לשעבר כמו רוסיה, לטביה וקזחסטן וכמה מהם גם משחקים בליגה הרומנית.

ישראל אירחה פעמיים משחקי ידידות מול מולדובה בשנים האחרונות, אבל ב-2003 סיימה מולה בתיקו 0:0 ושנה מאוחר יותר בתיקו 1:1 (עמרי אפק).

לוקסמבורג - נא להכיר

לוקסמבורג היא שם נרדף להשגת ניצחון עבור מירב הנבחרות בעולם. לרבות מהן מדובר מניצחון גדול. המדינה הקטנה בת הפחות מחצי מיליון תושבים אף פעם לא הצטיינה בהשגת תוצאות מרשימות במגרש הכדורגל, אבל החשקנים הישראלים בהחלט יהנו מטיולי שופינג ברחובותיה של מדינה מערב אירופאית לכל דבר.

המאמן גי הלרס שיחק בנבחרת בשנות ה-90 וב-2004 החליף על הקווים את אלן סימונסן הדני. הלרס הוא גדול שחקני לוקסמבורג בכל הזמנים ובין היתר שיחק במץ, ובסטאנדרד ליאז'. השחקן הבולט הוא ג'ף שטראסר הותיק, שהיום משחק במץ הצרפתית אחרי שכבר עבר גם במנשנגלאדבך ובשטרסבורג.

בקמפיין מוקדמות היורו האחרון סיימה לוקסמבורג עם 3 נקודות בזכות ניצחון על בלארוס לקראת סיום המשחקים. עם זאת, למרות שהיא ספגה 11 הפסדים, לוקסמבורג כבר לא מהווה בשר תותחים והיא לא ספגה יותר מ-3 שערים באף משחק שלה, כולל מול רומניה, הולנד ובולגריה. זו היא נקודה חשובה לכל הפרשנים שיצקצקו אחרי שישראל תנצח את לוקסמבורג רק 0:1 בחוץ.

ישראל פגשה את לוקסמבורג במוקדמות מונדיאל 1998 וניצחה אותה 0:1 בבית (אלי אוחנה) ו-0:3 בחוץ (איציק זוהר צמד, טל בנין). ב-2002 ניצחה ישראל את לוקסמבורג במשחק ידידות בחוץ 0:5 (צמד של כפיר אודי, וואליד באדיר, אדורם קייסי ויוסי בניון)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully