וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המומחה: גילי לנדאו

גילי לנדאו

25.11.2007 / 8:30

מאמן הכדורגל הישראלי חוזר אלינו, והפעם מנתח לעומק את המשחק המרתק בין מכבי נתניה לבית"ר ירושלים: על נקודות החוזק והתורפה של שתי הקבוצות, משמעות המגרש הביתי של הנתנייתים וכמה טיפים מנסיון העבר שלו במועדון

אני לא יודע מה תהיה הערב התוצאה במשחק בין מכבי נתניה לבית"ר ירושלים, אני יודע מה אני רוצה שתהיה: אני רוצה ניצחון למכבי נתניה. לא בגלל שאימנתי אותה ושאני זוכר לה חסד נעורים, אלא כי הליגה הקטסטרופלית שלנו זקוקה בדחיפות לטלטלה בדמות ניצחון של נתניה על בית"ר.

נתניה ובית"ר, יש לציין, שומרות מתחילת העונה על אותה צורת משחק. בית"ר מקפידה לשמור על מערך ה-4-3-3, בעוד שמכבי נתניה מחליפה לסירוגין בין 4-3-3 למערך המעוין בעל שני חלוצים. שומי מחליף את השיטה הזו רק כשהוא מתחיל בחילופים, לקראת הסיום. נתניה היא קבוצה שצריכה שטח כדי לנצח. אולי במשחק הערב יהיה כדאי לה להסתגר בשליש האמצעי ולהפעיל לחץ על שחקני מרכז השדה של בית"ר, ומשם לצאת קדימה.

בית"ר במגמת ירידה. היא חייבת את ה'פיק' חזרה, שיכול לקרות היום. אני מניח שגם הם מודעים לזה. בית"ר נמצאת היום אחרי פתיחת עונה חזקה מאוד. נתניה פחות, אבל לעניות דעתי מדובר במשחק מאוזן, של גול לכאן או לכאן. הרחקה של שחקן יכולה לשנות את המשחק לחלוטין. בית"ר צריכה להיזהר מהמצבים הנייחים של נתניה, כי נתניה יודעת לנצל אותם נהדר. לשתי הקבוצות חומר שחקנים מצוין ואף אחת מהן לא צריכה לחפש שער מהיר, אלא לשחק בסבלנות ולהמתין להזדמנות.

המשחק ייערך בקופסא ובקדנציה שלי בנתניה לא הפסדנו במגרש הזה שנה וחצי. הקהל קרוב מאוד לקווים והתחושה היא מאוד ביתית. א שהמגרש נותן את הנקודות מראש; פשוט ידענו איך לשחק מול קבוצות שבאות במטרה להצטופף בחצי שלהן. נתניה ובית"ר צריכות לזכור שגם כאשר הן תוקפות, הן צריכות לשמור על איזון בהגנה ולא לחשוף אותה יתר על המידה. אם נתניה תדע לעשות את זה, היא בהחלט יכולה לנצח, למרות שאף תוצאה לא תפתיע אותי. אבל לטובת הליגה, אני רוצה ניצחון לנתניה.

לא מעט פעמים בית"ר היא האויב של עצמה. יש משפט חכם שאומר - ברגע שתנצח את עצמך, היריב ממילא יובס. אני מתכוון לכך שהרבה פעמים שחקני בית"ר מגיעים שאננים ויהירים, ברמה המנטאלית. ברמה המקצועית, יש לבית"ר נטייה לתקוף ללא אחריות ולהפקיר את ההגנה. זה יכול להיות היום של אוקוצ'ה. נתניה, מנגד, מאוזנת ומאורגנת ויש לה שמיכה ארוכה. אני מתכוון לכך שכשבנתניה מכספים את הראש לא רואים את הרגליים, וכשמכסים את הרגליים לא רואים את הצוואר והראש. יש שם איזון, ולדעתי עיקר כוחה של נתניה ברמת החריצות וההשקעה. נתניה יכולה לנצל את העובדה שבית"ר אף פעם לא באה להסתגר ותמיד תוקפת, בכל מגרש. זהו תור הזהב של השחקנים הגדולים, בשתי הקבוצות.

אם הייתי צריך לנחש, הייתי אומר שנתניה היום תנצח. חסר לה שתשבור לי את המילה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully