וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל בדרג השני במוקדמות המונדיאל

23.11.2007 / 11:21

הנבחרת מדורגת במקום ה-18 באירופה וה-26 בעולם (עליה של 11 שלבים), מה שמקנה לה כניסה לדרג השני בהגרלת הבתים למונדיאל, שתיערך בדרבן ביום ראשון. זיו: "בשורה מאוד משמחת"

יומיים לפני הגרלת הבתים למוקדמות המונדיאל, פירסמה פיפ"א את דירוג הנבחרות, כשישראל מדורגת במקום ה-26 בעולם וה-18 באירופה. המשמעות: אנחנו בדרג השני, כשלפנינו נבחרת אחת בלבד שתהיה ראש בית. זוהי הפעם הראשונה מאז שהתקבלנו לאירופה שבה אנו נמצאים כסגנים לראש הבית.

תשע נבחרות אירופיות נכנסו לדרג הראשון, את אחת מהן תקבל הנבחרת שלנו: איטליה, ספרד, גרמניה, צ'כיה, צרפת, פורטוגל, הולנד, קרואטיה ויוון. אנגליה נשרה לקבוצת הדירוג השניה ושם, בנוסף לישראל, נמצאות גם רומניה, סקוטלנד, טורקיה, בולגריה, רוסיה, פולין ושבדיה. במקום הראשון בעולם מדורגת כרגע ארגנטינה, ואחריה בעשירייה הראשונה ברזיל, איטליה, ספרד, גרמניה, צ'כיה, צרפת, פורטוגל, הולנד וקרואטיה.

אז מה זה אומר לגבינו, שנקבל הגרלה קלה יותר? לא בהכרח. שימו לב לנבחרות המדורגות בדרג השלישי: נורבגיה, אוקראינה, סרביה, דנמרק, צפון אירלנד, אירלנד, פינלנד, שוויץ ובלגיה. אחר כך כבר מדורגות נבחרות נוחות יותר אבל עדיין בעייתיות, כמו סלובקיה, הונגריה, ווילס, ליטא ובלארוס.

בתיאוריה (וחשוב לזכור שעוצמתן וחולשתן של נבחרות משתנה בתוך פרקי זמן קצרים), בית שיעניק לנו סיכוי סביר להעפיל לדרום אפריקה יכלול את אחת המועמדות מהדרג הראשון, את צפון אירלנד או פינלנד מהדרג השלישי ואת בלארוס או מקדוניה מהרביעי. בית שיהפוך את המשימה לקשה הרבה יותר יפגיש אותנו עם הדרג הראשון ועם סרביה או דנמרק או נורבגיה מהשלישי והונגריה או סלובקיה מהרביעי. בכל מקרה, חשוב לזכור כי בניגוד למפעל מוקדמות היורו האחרון, במוקדמות המונדיאל לא מעפילות שתי קבוצות באופן אוטומטי, אלא רק ראשי הבתים, כשמרבית הסגניות משתתפות בפלייאוף.

מאמן הנבחרת, דרור קשטן, ויושב ראש ההתאחדות, אבי לוזון, המריאו הבוקר (שישי) לדרום אפריקה, וינכחו בהגרלה שתיערך בדרבן ביום ראשון ב-17:00.

מגן בית"ר ירושלים והנבחרת, יואב זיו, התייחס להגרלה: "זו בשורה מאוד משמחת. אני מקווה שהסיפור הזה יעזור לנו לקבל הגרלה קלה יותר למוקדמות המונדיאל בדרום אפריקה 2010, שתאפשר לנו להגשים את השאיפות שלנו. כמו כן זה מוכיח את ההתקדמות ההדרגתית והמוצלחת שלנו"

הדירוגים המלאים למוקדמות המונדיאל מאירופה

דרג א': איטליה, ספרד, גרמניה, צ'כיה, צרפת, פורטוגל, הולנד, קרואטיה, יוון

דרג ב': אנגליה, רומניה, טורקיה, סקוטלנד, בולגריה, רוסיה, פולין, שבדיה, ישראל

דרג ג': נורבגיה, אוקראינה, סרביה, דנמרק, צפון אירלנד, אירלנד, פינלנד, שוייץ, בלגיה

דרג ד': סלובקיה, בוסניה, הונגריה, מולדובה, וולס, מקדוניה, בלארוס, ליטא קפריסין

דרג ה': גיאורגיה, אלבניה, סלובניה, לטביה, איסלנד, ארמניה, אוסטריה, קזחסטן, אזרבייג'ן

דרג ו': ליכטנשטיין, אסטוניה, מלטה, לוכסמבורג, מונטנגרו, אנדורה, איי פארו, סן מרינו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully