וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכללות: הכי יוקרתי, הכי קריטי

תומר ספירשטיין ורן לטוביץ'

22.11.2007 / 17:57

שבוע היריבויות, שנועל את העונה הסדירה, טומן מספר מפגשים שיכריעו גם את הקרבות בחטיבות. בפאק-10, ביג איסט ו-ACC כוססים אצבעות

בספורט האמריקאי המקצועני אין יותר מדי משחקי "דרבי" שמשתמעים במובנים המוכרים לנו. בספורט המכללות, לעומת זאת – יש ועוד איך. לרוב הקבוצות זהו השבוע האחרון של העונה הסדירה, מה שאומר באמריקה – שבוע היריבויות (rivalry week). השנה מתווסף למימד הרגיל של היריבויות גם משמעויות קריטיות להרבה מהקבוצות בנוגע לעתיד משחקי הבול אליהן יוזמנו, כשבמרכז יש לנו את המלחמה הגדולה בין קנזס למיזורי, קרב על הפאק-10, קרב על הביג-איסט, וקרב על עולה לגמר ה-ACC. מי שרוצה לראות דם – זה בהחלט השבוע שבו זה יקרה. מבטיחים אקשן, מבטיחים שלא יהיו כאן חזיזים. יאללה, מה יש לנו השבוע?

גמרנו גם לג'יי הוקס את העונה?

קנזס (2) – מיזורי (4)

איזה דרבי יש לנו. מי היה מאמין בתחילת העונה ששתי הקבוצות הללו יתחרו על ראשות הביג-12 צפון? מי היה מאמין שהם יתחרו על המקום השני בדירוג? ומי היה מאמין שלשתי הקבוצות יהיה עדיין סיכוי מאוד ממשי להגיע ללואיזיאנה בינואר? ומי בכלל האמין שקנזס תבוא מושלמת. ברוכים הבאים לתצוגת מלחמת הגבול (border war showdown) – מהיריבויות היותר מכוערות שיש במכללות, בין שתי המדינות שנלחמו זו בזו בעבר הרחוק, ועד היום זוכרות את זה. השחקנים המרכזיים העונה – ריסינג מקנזס ודניאל ממיזורי – עדיין לוטשים עיניים, אפילו להייזמן, ומה שבטוח – שיהיה משחק חם בטירוף. עוד לא ראיתם דם? אם לא יהיה שידור גם לא תראו.

הימור: זה באמת אחד ההימורים הקשים שלנו העונה, שתי הקבוצות מאוד הרשימו אותנו משני צידי המגרש, ויש לנו המון סימפטיה לצ'ייס דניאל. אבל. כבר חשבנו שקנזס בלוף והם הוכיחו לנו פעם אחר פעם שהם ממש, אבל ממש, לא. ואם לא ניחסנו אותם עד עכשיו, וקללת ה-2 לא תעשה זאת השבוע, הם כנראה הסינדרלה האמיתית של העונה. אז מי אנחנו שנהפוך אותם לדלעת? הולכים עם הג'יי-הוקס, וזה אומר שגמרנו להם את העונה.


אריזונה סטייט (6) – דרום קליפורניה (11)

הגענו לדו-קרב במדבר, שייערך כבר הלילה בסאן דבילס סטדיום. הגרייזסים אפילו נמצאים עדיין בתמונת האליפות הארצית, והטרויאנים מחפשים את הרוז בול הכה מוכר להם. קרפנטר הנגר מול בוטי הקואלה, סוללת הרצים המרשימה של הטרויאנים וחוסר הרסיברים שלהם מול הקהל הביתי והרצון החזק של הדבילס, אריקסון המושיע מול קארול המאסטר. אם אי.אס.פי.אן ישדרו לנו את זה הלילה – זה בטוח יהיה מעניין, למרות שזה יהיה משעמם. הימור שלנו – כמו בכתבת הפריביו למשחק הזה, גם אנחנו חלוקים: תומר הולך עם השנאה ועם הגרייזס על הססאן דבילס, ורן הולך על הטרויאנים של גפן, לא בגלל היכולת, יותר בגלל הניסיון.


ווסט וירג'יניה (3) – קונטיקט (20)

המשחק הזה הוא על ראשות הביג-איסט, ואם המאונטניירס ינצחו, הם עדיין יהיו בתמונת משחק האליפות. ווייט וסלייטון נראים מצוין בשבועות האחרונים ושולטים בגורלם, אבל מול מוליכת הבית זה לא יהיה פשוט. הימור שלנו – המאונטניירס נראים פשוט יותר מדי טובים לרן, ותומר – שמסכים איתו – אומר שכל הסימנים מצביעים על הפתעה.


וירג'יניה (16) – וירג'יניה טק (8)

המנצחת של היריבות הזו תפגוש את בוסטון קולג' בשבוע הבא בגמר ה-ACC (ושייגמר כבר). ההוקיס היו אמורים להיות כאן, הפרשים מוירג'יניה הפתיעו עד לכאן. האם יש באמתחתם עוד ניצחון גדול כדי להבטיח עונה היסטורית, או האם הקבוצה של אמריקה תמשיך במסע לעבר האורנג' בול? הימור שלנו – זה משחק קלאסי בין התקפה מצוינת לבין הגנה, ומה לעשות – החלטנו הפעם ללכת עם ההגנה וההוקיס. איכס.

איך מגיעים לטיבו?

הוואי (15) – בויזי סטייט (19)

המשחק החשוב במחוז ה-WAC יתנהל השנה – כבר בשישי – בהוואי, כשקולט ברנאן וחבורת הלוחמים ינסו אולי להגיע לבול BCS בעזרת ניצחון על הפתעת העונה שעברה. הברונקוס נראים יותר ויותר טוב מאז ההפסד לוושינגטון במחזור השני, ואילו הלוחמים מזייפים כבר חצי עונה. מעניין איך יראה האקדוחן, כשהוא יודע שניצחון כנראה יביא אותו לבול מרכזי. הימור שלנו – תומר הולך עם האקדוחן בהפרש קטן, רן הולך עם איידהו.


לואיזיאנה סטייט (1) - ארקנסו

הטייגרס כבר הבטיחו את מקומם במשחק אליפות ה-SEC בשבוע הבא, אבל כדי לשמור על סיכויי האליפות, הם חייבים לנצח את מק'פאדן ביום שישי. זה לא יהיה קל כפי שזה נראה, אבל בבית הם אמורים לעשות את העבודה.


ג'ורג'יה טק – ג'ורג'יה (7)

הבולדוגס מקווים לנצח, אבל יותר חשוב להם מה יקרה בלקסינגטון, קנטאקי, כשיחזיקו אצבעות למארחת – אותה ניצחו בשבוע שעבר – במשחקה מול המתנדבים. גם הפסד עשוי להעלות אותם – אם אלה מפסידים.


יו.סי.אל.איי – אורגון (9)

כיצד תיראה אורגון ללא דניס דיקסון הפצוע? אם שלושת הרבעים האחרונים משבוע שעבר הם איזשהו אינדיקטור – אז לא ממש טוב. הברואינס עדיין נאבקים בכדי להגיע לבול, והברווזים החבולים עשויים לשמש כמטרה – נייחת – קלה. אלמר פאד טוען את הנשק. אורגון צריכים ניצחון כדי לשמור על סיכויי הרוז-בול, אבל איך שאנחנו רואים את זה – דאק סיזן. פייר!


אוקלהומה (10) – אוקלהומה סטייט

הקבוצה המאוכזבת של השבוע היא ללא ספק הסונרס, שאיבדה סיכויים לאליפות. היא אמנם יכולה לעלות למשחק גמר הביג-12, אם תנצח, אבל בכל מקרה לא תוזמן ללואיזיאנה. זה משאיר את הסונרס עצבניים וכועסים, והם ירצו להוציא את זה על הקאובויז של גאנדי. מצד שני, הקאובויז תופסים את הסונרס לא כל כך מוכנים, ועם ק"ב חבול – וכולם יודעים שאין כמו לסיים את העונה עם ניצחון חוץ על היריבה השנואה. על זה נאמר – לדרבי חוקים משלו.


פלורידה (12) – פלורידה סטייט

שחקני ההגנה של פלורידה סטייט נשבעו השבוע לקבור את טים טיבו באדמה. הבעיה – קודם כל צריך להגיע אליו. משחק בין שתי היריבות ששונאות אחת את השנייה כל כך לא ייקבע יותר מדי לאף אחת מהן, והן אמורות לשחק משוחררות מלחץ, פחות אן יותר, מה שמבטיח לנו – an old-fashioned rivalry game.

בקרוב מאוד מחליפים פאזה

טקסס איי.אנד.אם – טקסס (13)

אם הסונרס יצליחו איכשהו לירות לעצמם ברגל במשחק מול מייק גאנדי והקאובויז, הלונגהורנס יכולים למצוא עצמם במשחק אליפות הביג-12. כל זאת, כמובן, בהנחה שיצליחו להתגבר על האגיס, שכבר ניצחו אותם בשנה שעברה באוסטין, כבר בשישי.


בוסטון קולג' (14) - מיאמי

מאט ריאן כבר הבטיח את השתתפות קבוצתו במשחק האליפות של ה-ACC בשבוע הבא, ורק צריך לדאוג לא להיפצע במשחק המיותר הזה – מבחינת האיגלס. מהצד השני, ההוריקנים – אין הרבה בצד הזה גם כך (בהחלט אחת המועמדות שלנו לאכזבת העונה).


קנטאקי – טנסי (18)

כבר 22 משחקים רצופים שהמתנדבים מנצחים את הוויילד-קאטס, ועכשיו יש אליפות SEC על הכף. אריק איינג' וחבורתו נראים מצוין בבית וזוועה בחוץ, ואילו וודסון נראה כאחד שאיבד חשק לשחק, כשמסר לארבעה ט"ד בשלושת המשחקים האחרונים בסך הכול, מול ארבע חטיפות. האם המזל הרע ייגמר לו – או שרק יחמיר?


דרום קרוליינה – קלמסון (22)

קלמסון איבדה את אליפות ה-ACC אטלנטי לבוסטון בשבוע שעבר, אבל מול היריבה הגדולה מהסטייט זה משהו אחר. קלמסון מובילה את הסדרה 63-37-4 וניצחה בארבה מתוך חמשת המפגשים האחרונים, ואילו הגיימקוקס נראים נורא, הפסידו ארבעה משחקים רצופים, ואם יפסידו את המשחק הזה, יהיה זה הרצף הגרוע ביותר של ספורייר אי פעם במכללות.


פיטסבורג – דרום פלורידה (23)

אחרי שפירקו את המטאטא בשבוע שעבר (55-17), באים השוורים כדי לשמור לעצמם איזה מקום טוב לבולים. פיטסבורג לא אמורה לעשות להם יותר מדי בעיות.


סירקיוז – סינסינטי (24)

גם סינסי כבר מזמן לא במרוץ לאליפות הביג-איסט, אבל היא תנסה לעבור את דרום פלורידה בכדי למצוא בול טוב. בשביל זה היא צריכה שהשוורים יפסידו, אבל קודם כל לנצח את סירקיוז.


בריגהם-יאנג (25) - יוטה

טוב, הקוגרס נכנסים לדירוג הארצי לראשונה העונה, בשבוע 13. אין סיבה שלא יישארו בדירוג גם אחרי משחק הבית מול הקבוצה שזכורה לנו בעיקר מהניצחון המפתיע שלה על יו.סי.אל.איי במחזור השלישי. הקוגרס מובילים את המאונטיין-ווסט קונפרנס, וסביר להניח שלא ייתנו להזדמנות של לשחק בבול יחסית גדול לברוח.

בשבוע הבא ישוחקו משחקי אליפויות החטיבות, פלוס כמה קבוצות שיש להן משחק 13 בלו"ז. נרחיב בנוגע לזהות המשתתפות במשחקי האליפות בכתבת הסיכום, אבל כבר היום מזדמן לנו שידור באי.אס.פי.אן של הטרויאנים והסאן דבילס, שיכול להוות קינוח מצוין למשחקי חג ההודיה שישודרו בפוקס הערב. עזבו אתכם משטויות, עשו לעצמכם לילה לבן, וזכרו לשמור הודו לגלעד ארדן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully