וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זרקור לאומי: בחירתו של וויליאם

אייל בן יעקב

22.11.2007 / 13:53

לאחר שהעדיף את בראגה הפורטוגלית על הנבחרת הצעירה של ברזיל, הגיע הקשר להכח עמידר ר"ג. התחושה שיהיה שם הרבה שנים היא הדדית

וויליאם סוארז, קשרה הברזילאי בן ה-22 של הכח עמידר רמת גן, החל את דרכו בכדורגל כמעט כמו כל ילד בברזיל, כששיחק בכדור סמרטוטים ברחובות. רק בגיל 17 הוא החל את הקריירה המקצוענית שלו, בקבוצת איטומביארה ספורט קלאב. אחרי שנתיים עבר לשחק בקבוצת סן חוזה, שם אותר ע"י סקאוטים פורטוגלים שהציעו לו להצטרף למועדון המפואר, יחסית, בראגה, בו שיחקו בעבר גם אלי אוחנה ואילן בכר.

בעודו שוקל לענות בחיוב על ההצעה, קיבל וויליאם זימון לנבחרת ברזיל עד גיל 20, אפשרות טובה מאוד לשדרוג מעמדו כשחקן. רק אז, כשכבר האמין שהכל הולך לו טוב, נתקל הברזילאי בבעיה. הזימון לחתימה בבראגה נפל על היום בו התקיים משחקה של הנבחרת אליו זומן, ומאחר שהפורטוגלים, מסיבות לא ברורות, לא הסכימו להזיז את תאריך ההזמנה שלו לחתום בקבוצה, נאלץ השחקן לבחור באחת משתי האפשרויות. סקרנותו להכיר את אירופה והרצון להרוויח יותר כסף היו הגורמים לבחירתו של וויליאם. את מדיה של הנבחרת הצעירה של ברזיל הוא לא לבש מעולם.

"זה הרגע הכי קשה עד עכשיו בקריירה שלי", מסכם וויליאם את הדילמה, אבל לא מצטער. "למרות הכל, זו גם הבחירה הכי טובה בחיים שלי, כי בזכותה פגשתי את שרה". שרה היא אשתו הפורטוגלית של וויליאם, מורה להיסטוריה המבוגרת ממנו בשש שנים. היא בהחלט לא אשת הכדורגלן הקלאסית, פרט אולי למראה החיצוני שלה, שבואו רק נגיד שהוא לא מתאים לסטיגמה שלכם יש בראש למורה.

"אחד הזרים הטובים בליגה"

החלק הפורטוגלי בקריירה של הקשר הצעיר החל לא טוב. בהגיעו לבראגה החליט מאמן הקבוצה כי הוא לא רוצה אותו, והשאיל אותו לקבוצת התחתית אקדמיקה דה קוימברה, שם העביר עונה אחת. לאחר מכן הוא חזר לבראגה והורד לשחק בקבוצת הבת, ספורטינג קלאב דה בראגה, ושוב, לאחר עונה אחת בלבד, עבר בהשאלה לז'יל ויסנטה.

בקיץ האחרון הגיעו לאוזניו של המנג'ר הטרי של הכח עמידר רמת גן, דודו דהן, שמועות על שחקן מוכשר עם פוטנציאל רב ולא ממומש שמחפש קבוצה. מהר מאוד הביא אותו דהן את וויליאם למחנה האימונים של הקבוצה בבולגריה, ומשם הייתה הדרך לחתימה בשורות הסגולים קצרה.

נראה שבוינטר מצא הברזילאי בית חם, בו הוא עשוי לשחק, לראשונה בקריירה שלו, מעבר לעונה אחת. בהכח מאמינים שיש בידם יהלום לא מלוטש, ומרגישים כי דודו דהן הוא איש המקצוע הכי טוב בישראל לטפל בשחקן כזה.

"הבאתי אותו מבראגה במחיר מצחיק, למרות שהיה לו חוזה לעוד 3 שנים", מתגאה דהן. "מדובר בשחקן עם תכונות פיזיולוגיות יוצאות דופן יחסית לארץ. הוא אתלטי מאוד וחזק מאוד", מתאר המנג'ר את הקשר האחורי שלו, המתנשא לגובה 1.86 מטרים. "הוא מתאמן טוב, מאוד ממושמע טקטית ולא מחסיר אימונים או משחקים. הכי חשוב לזכור שהוא עדיין בוסר, ויש לו עוד הרבה מה ללמוד ולהשתפר. הוא הגיע אליי פרא לחלוטין, אבל הוא עובד קשה באימונים ומשתפר כל הזמן. הוא שיפר את ההבנה הטקטית שלו ובכלל, נראה כי הוא מבין את המשחק טוב יותר. התחומים העיקריים בהם יש אצלו מקום לשיפור הם היכולת שלו לשחק עם הכדור ולהרוויח שטח, ללמוד לנצל את הבעיטה המדהימה שיש לו וכן לעבוד על האלמנט המנטלי שלו, בו הוא לוקה בעיקר בשל חוסר ניסיון. נכון להיום הוא אחד הזרים הטובים בליגה, אם לא הטוב שבהם. אנחנו נרוויח ממנו הרבה כסף". גם לחברו של וויליאם לקבוצה, חמודי כיאל, יש רק מלים טובות. "הוא שחקן מאוד חזק פיזית, בעל משחק ראש מצוין וטכניקה לא פחות טובה".

הקשר מוינטר רוצה להיות כמו הקשר מאינטר

הדבר הכי חשוב אצל וויליאם הוא הגישה שלו למשחק וסגנון החיים שלו. "אני עובד קשה בכל קבוצה שאני משחק בה, ואף פעם לא נותן לדברים שלא קשורים למשחק להפריע לי. אשתי מאוד עוזרת לי ודואגת שתמיד ארגיש בנוח. עם זאת, היא לא חוסכת ממני ביקורת מקצועית כשצריך. אני אוהב שיש לי פה בוס רציני וקשוח, שאף אחד לא מעז להתעסק איתו", הוא אומר על דהן.

למרות ההתרשמות החיובית, יש חלק אחד בכדורגל הישראלי שוויליאם לא אוהב. "אני לא מבין למה לא באים יותר אוהדים למשחקים, אולי הם לא מבינים עד כמה הם חשובים לנו, השחקנים. בכלל, בשונה מברזיל, אין כאן הרבה משוגעים שחיים את הקבוצה".

כשמנסים לחשוב האם העבודה הקשה הזו של וויליאם תשתלם לו, אפשר להיות אופטימיים. בעוד שישנם שחקנים מסוגם של פטי נימבה מהפועל פתח תקוה ועומר סאני מהפועל עכו, שלא נופלים בכישרון שלהם משחקנים מובילים בישראל אבל בוחרים לשחק בלאומית כי שם הם לא צריכים להתאמן קשה ומרוויחים כסף טוב, וויליאם הוא יותר מהסוג של שחקנים כמו גוסטבו בוקולי. האחרון הוא שחקן שהתחיל את דרכו בישראל בליגה הלאומית וראה בה מקפצה ולא ערסל, ואכן הוא הגיע רחוק בקנה מידה ישראלי.

לקשר מוינטר, שמעריץ את פטריק ויירה מאינטר, יש תכונה די נדירה בקרב כדורגלנים - מודעות עצמית גבוהה. כן, יש לו חלומות לשחק באירופה ובנבחרת ברזיל כמו לכל ילד וגבר, אבל הוא יודע שדרך חלומות הוא לא יגיע לכלום, רק על ידי עבודה קשה.

אז אולי לא כל הברזילאים עושים פדאלדה עוד לפני שהם לומדים לדבר, אבל מי שיגיע לוינטר ביום שישי למפגש מול הפועל חיפה, יראה לפחות אחד כזה שמוכן להשקיע ואולי גם יגיע רחוק מאוחר יותר בקריירה שלו. ואם גם אתם מכירים שחקן כזה בליגה הלאומית, שעתידו עדיין לפניו, אתם מוזמנים לכתוב לנו בתגובות למטה או למייל המצורף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully