וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גליצנשטיין: "הבית שלי התפרק לחלוטין"

יואב גליצנשטיין, המאבטח שנפצע במלחה, התראיין לגלי צה"ל וסיפר על הטראומה: "הבת שלי לא נרדמת בלילה", אבל הבטיח: "אחזור למלחה". הפסד טכני, הכנת תוכנית למיגור האלימות, שמונה משחקים ללא קהל ודיון נוסף לאחר ריצוי ארבעה מהם להפועל חולון

לראשונה מאז נפצע בשל זריקת החזיז במשחק בין הפועל ירושלים להפועל חולון במלחה, התראיין היום (חמישי) המאבטח יואב גליצנשטיין בגלי צה"ל. גליצנשטיין נפגע קשות בידו באירוע הנורא, שגרם לקטיעת שתיים מאצבעותיו, ניסה להישמע אופטימי אבל יודע שמצפה לו עתיד לא פשוט מעתה.

"אני מרגיש טוב יותר, אבל חטפתי מכה לא פשוטה", פתח גליצנשטיין במונולוג מרגש. "אני מתחיל היום מחדש את הכל. את הדברים הכי פשוטים וקטנים כמו לכתוב מחדש, לעבוד עם היד החזקה שלי. אלה חיים לא פשוטים".

גלינצשטיין מעיד על כך שלא רק הוא נפגע, אלא גם משפחתו וסביבתו הקרובה. "הבית פה התפרק לחלוטין. זה לא חזיז ונגמר. הבת שלי לא נרדמת בלילה, והיא הידרדרה בלימודים. היא שואלת אותי 'אבא, אתה יכול לחבק אותי עכשיו?', ואיני יכול לחבק כי כולי תפוס. היא שואלת 'היד תהיה כמו שהייתה?', ולך תענה לילדה בת 7 על דברים כאלה, היא אומרת לי 'אתה לא לוקח אותי לחוגים?' ולך תתמודד עם זה. זה פירק לנו את המשפחה בצורה בלתי רגילה. מי שהיתה במשחק עצמו זו ילדתי בת ה-13. במשחק האחרון נגד קאזאן רציתי שהבנות תלכנה למשחק, והן סירבו. נקווה שכולנו נחזור למקום היפה הזה שנקרא מלחה".

"עמדתי בפתח המנהרה לחדרי ההלבשה, ודיברתי עם חברי על האווירה המדהימה במלחה. בזווית העין ראיתי משהו שנראה כמו גליל נייר טואלט מונח על הפרקט. לקח לי שנייה או שתיים להחליט אם אני רץ או לא לדבר הזה, שהיה קרוב לספסל חולון. ראיתי את זה כלכלוך, גליל נייר טואלט. בדרך כלל ילדי הפרקט מסלקים דברים כאלה. ראיתי שהיתה לי אפשרות, רצתי במהירות, הרמתי חפץ מגולגל והמשכתי לכיוון ספסלה של חולון. פתאום היה פיצוץ אדיר. באותו רגע מעדתי ושאלתי את עצמי 'מה קרה, למה נפלתי?'. אני זוכר שהסתכלתי על ידי ומחזה כזה לא ראיתי בחיי. הייתי בהכרה מלאה, היד היתה מרוסקת לגמרי. חשבתי קודם כל על ילדיי שחזו בדבר הזה. מיד הגיע אלי שוטר ואחר כך רופא. ביקשתי תוך כדי שיקחו את ילדיי הביתה, רק הילדים שלי הטרידו אותי, קשה להסביר מה קרה באותו רגע מבחינה נפשית. לא הרגשתי את הכאבים באותם רגעים, רק ילדיי עמדו לנגד עיניי, לא הבנתי מה קרה".

"אם היה מרים זאת אחד מילדי הפרקט ולא אני, הבן אדם היה מואשם ברצח. אני אדם גדול וחזק, אבל ילד היה ניזוק בצורה גדולה יותר. אנשים צריכים להבין שלמעשים יש תוצאות. אחרי הפיצוץ אני זוכר אנשים תופסים את הראש, לא מאמינים, בהלה, דם, לא דברים שאני רגיל לראות במלחה. הבנתי שאני בעצם 'האירוע'. האמנתי שאצא מזה גידם. בבית החולים ראיתי את פרצופי האחיות והבנתי שמצבי על הפנים. היה לי חשוב לדבר קודם כל עם אשתי, שהיא חלשה ממני נפשית. היא לא ראתה את כל האירוע בטלוויזיה, והיא לא הבינה מה קרה. ביקשתי מהרופאים שינקו את הדם, כדי שהיא תראה אותי נקי ומכוסה. לפעמים החיים יותר חזקים מאיתנו, אבל החוזק הנפשי שלי לא יפתור לי את הבעיות בהמשך".

גליצנשטיין הביע הערכתו לרופאיו: "אמרתי לרופא 'זו היד העובדת שלי, תחתוך ותעשה מה שצריך'. הניתוח ארך 10 שעות. הוציאו לי דברים מהרגל וחיברו ביד, עבדו שם על נימים, הם עשו שם דבר מדהים. אין לי מילים שיכולות להביע את תודתי למחלקת כירוגיה פלסטית בבית החולים הדסה".

לסיום, פנה המאבטח הפצוע גם למיקי דורסמן, הבעלים ומאמן הפועל חולון: "דני קליין ואבנר קופל היו איתי בכל זמן הניתוח, היו לי חברים שבמשך ימים לא זזו ממיטתי. היתה לי שיחה עם מיקי דורסמן, בן אדם שבא ומשקיע את כספו וזמנו, אבל היה ברור לו לדעת שאם הוא נכנס למקום כמו חולון, אז הדברים האלה יגיעו. חולון ידועה באוהדיה, זה לא משהו חדש. היה שם קצת שקט בשנים האחרונות, ועכשיו זה חוזר. שישקיע במקום אחר, כי כאן הוא ישן עם אנשים כאלה ואיתם הוא קם בבוקר".

"לא מבין איך ירושלים לא עמדה לדין"

הפסד טכני של 20:0 ללא קבלת נקודת ליגה, שמונה משחקים ללא קהל ותוכנית למיגור האלימות שתוגש בתוך שבועיים. זהו פסק הדין של בית הדין של איגוד הכדורסל כנגד הפועל חולון בפרשת החזיז במלחה. בפסק הדין נכתב, כי הפועל חולון תצטרך להציג בשבועיים הקרובים לאיגוד הכדורסל תוכנית חינוכית מפורטת למניעת אלימות, בדומה למה שדרש בדיון תובע האיגוד, עו"ד שוקי קרמר.

ב-2 במרץ 2008, ולאחר שחולון תקיים ארבעה משחקי בית ללא קהל, יתקיים באיגוד הכדורסל דיון, בו יוחלט האם חולון עמדה בתנאים להקמת התוכנית. בדיון תינתן לבית הדין של האיגוד אפשרות לבטל את ארבעת המשחקים הנוספים ללא קהל שנפסקו לקבוצה, ויהפוך אותם לארבעה משחקים על תנאי למשך שתי עונות. משמעות הפסיקה היא שהדיינים קיבלו, למעשה, את מרבית דרישת העונש של התובע.

עו"ד קרמר אמר לגלי צה"ל: "אני מרוצה מההחלטה, מכיוון שזו הפעם הראשונה שבה התקבלה העמדה לפי התקנון החדש. אם תיושם התוכנית הלכה למעשה, ייקטן העונש לארבעה משחקים. אנחנו סבורים שהתוכנית החינוכית לא פחות חשובה מהעונש עצמו. אי אפשר לנתק את הספורט מאחריות ומהתנהגות האוהדים".

"אין לנו שליטה על התנהגות האנשים", אמר בעלי חולון, מיקי דורסמן. "מדובר באנשים שלא ממש אכפת להם מהקבוצה, הם לא אוהדיה. לא אמרתי שכן או לא צריך לקבל עונש, צריך קודם כל לבדוק איך דואגים שזה לא יקרה. אנחנו לא חבר'ה שבאו מיחידות מובחרות, ואנו לא משטרה. אנו בסך הכל עוסקים בבידור".

"רק עכשיו האיגוד, בפעם הראשונה, ביקש מהקבוצות להוציא מסמך. אם רק עכשיו, אז למה להעניש? הבנתי, הפועל חולון שעירה לעזאזל. המשחק היה בירושלים, ולא אנחנו צריכים לעמוד לדין. אם העמידו אותנו, חייבים להעמיד גם את ירושלים. אנחנו צריכים להגן על כל הקבוצות וראשיהם מבחינה אישית. תמיד אמרתי שהפועל חולון מקבלת את דין התנועה. אמרתי גם שאם נתפס האדם, אז לא צריך להעמיד לדין אף אחד".

על הצהרותיו ועתידו בקבוצה אמר דורסמן: "ביקשתי משחקניי שבוע חופש כדי לחשוב, הם רוצים שאחזור לאמן אותם. אני צריך להירגע. אני לא לבד במנהלת ובכדורסל, ואנשים שרוצים למנוע צריכים לקום ולעשות מעשה. יש פה אחריות שילוחית של כולנו. אני גם בן אדם, ויכול להיות שאמרתי דברים שלא היו צריכים להיאמר. אני מדבר על הליגה ואני שואל 'איך ירושלים לא עומדת לדין?'".

דורסמן סיכם: "אם למכבי תל אביב יהיה את אותו סיפור, אז מה יעשו אז? יסגרו את מכבי? יעיפו אותה מהיורוליג? יש פה אנשים שתפסו את העניין, ובעתיד יכולים לנצל זאת".

משחק הליגה בין חולון והפועל גלבוע/עפולה, שנדחה מיום שני האחרון, ישוחק ביום חמישי הבא, 29 בנובמבר בשעה 19:00, ויהיה הראשון מבין ארבעת משחקי הבית ללא קהל של הקבוצה. המשחק ישודר בשידור ישיר בערוץ הספורט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully