וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנגליה הפסידה לקרואטיה 3:2, רוסיה עלתה במקומה ליורו

21.11.2007 / 23:59

למרות חזרה הירואית מ-2:0 ל-2:2 מול קרואטיה, לא הצליחו שחקני נבחרת אנגליה להשיג תיקו, הפסידו 3:2 וימצאו את עצמם בקיץ 2008 בבית

בדיוק כמו שהגיעה נבחרת ישראל בשבת האחרונה וסטרה לנבחרת הרוסית ב-1:2 מצלצל, הגיעו הקרואטים של סלאבן ביליץ' לוומבלי והשאירו אדמה חרוכה. האנגלים, שבאופן מסורתי מפספסים טורניר גדול אחת לעשור, הגיעו למשחק במצב נוח, כשכל שהיו צריכים זה לשמור על תוצאת תיקו ומעלה כדי להגיע לאוסטריה ושוויץ בקיץ הבא.

אבל באופן הצודק ביותר, נבחרת החלמאים של סטיב מקלארן הצליחה לבעוט בדלי וירדה במצב של 2:0 למחצית. בהמשך, במין הירואיות שמזכירה את דרכה של אנגליה לטורנירים הקודמים, עוד נדמה היה שיש סיכוי כשלמפארד וקראוץ' השוו, אך הגנה נוראית ויכולת עלובה של סקוט קארסון, שעלה לראשונה במקומו של פול רובינסון בין הקורות, הביאה לכך שרוסיה, שניצחה בסולידיות 0:1 באנדורה, תישלח בסוף השבוע להגרלה המסורתית של הבתים ליורו.

בקיץ 2008 לא נאזין לשירים חדשים שיוצאו לכבוד הטורניר, שיבשרו על כך שהאנגלים באים לזכות בתואר ולא נראה אלפי שיכורים ברחובות. בזמן היורו הפאבים באנגליה יהיו שקטים, בזמן שברוסיה ובקרואטיה החגיגות יהיו בשיאן. הנבחרת האנגלית שברה בקמפיין האחרון שיאי שפל, כשלא ניצחה בישראל, הפסידה ברוסיה ועכשיו בוומבלי לקרואטים חסרי העניין. כשהתנהלותו של מקלארן מזכירה את המאמן הדגול מייק באסט, מהסרט הפארודי על מאמן הנבחרת האנגלית.

אנגליה-קרואטיה 3:2

כפי שפורסם בימים האחרונים החליט מאמן הנבחרת האנגלית, סטיב מקלארן, לבחור שחקנים שנמצאים בכושר ולא את אלו המנוסים במאבקים הגדולים, וכך הותיר בחוץ את השוער פול רובינסון ואת דייויד בקהאם, שרק חזר לנבחרת במשחק הידידות האחרון מול אוסטריה. שון רייט פיליפס, הצעיר המוכשר של צ'לסי פתח במקומו של קינג דייויד וסקוט קרסון, שוער אסטון וילה, החליף את רובינסון המאכזב. בשל פציעות וחיסורים שונים, שיחקו בהגנה סול קמפבל הוותיק יוליאן לסקוט, ו-ווין ברידג'.

בכל זאת, סלאבן ביליץ', מאמן נבחרת קרואטיה, הקפיד להתלונן לפני המשחק על הדשא בוומבלי ו-ודאי היה עוד פחות שמח לראות את הדשא הספוג מגשם כשעלה עליו. קרואטיה עלתה למשחק עם הרכב דומה לזה ששיחקה בו לאורך כל הקמפיין, כאשר ניקו קראנצ'ייאר, אוליץ' ואדוארדו דה סילבה הם השחקנים המרכזיים בהתקפת הכחולים אדומים. המשחק נפתח לצלילי ההמנון הקרואטי על רקע שריקות הבוז של הקהל האנגלי, ש"נקם" על הקרואטים שעשו דבר דומה במפגש הקודם.

בדקה השמינית קרה הדבר הנורא ביותר עבור האנגלים הרטובים בוומבלי, כשניקו קראנצ'יאר השפיל את סקוט קארסון בהופעת הבכורה בנבחרת האנגלית וקבע 0:1 מפתיע לקרואטים. חמש דקות אחר כך והניסיון הקרואטי להשתיק את האנגלים כמעט מושלם. אדוארדו קיבל את הכדור על סף הרחבה ומסר לאוליץ' הפנוי לחלוטין. האנגלים קפאו כשהם משוכנעים כי השופט עומד לשרוק לנבדל, אך המשרוקית נדמה, אוליץ' עבר את קארסון והקרואטים המשיכו בחגיגה.

במחצית ערך מקלארן שני שינויים, כשהכניס את בקהאם ודפו במקומם של רייט פיליפס וגארת' בארי. 11 דקות לאחר השריקה לפתיחת המחצית השנייה הוכשל דפו במרכז הרחבה על ידי שימוניץ'. פרנק למפארד, למרות משחק חלש, השחיל כדור מדוד ליד הקורה הימנית והפיח מחדש את תקוותם של האנגלים. ואכן, בדקה ה-65 דייויד בקהאם הפעיל את הקסם הידוע שלו כשהגביה כדור לפיטר קראוץ', שלא היסס, שלח רגל ארוכה והשווה ל-2:2. בדקה ה-77, במסורת הבעיטה בדלי האנגלית, הבקיע פטריץ' את השער השלישי עבור הקרואטים והוכיח כי הנבחרת של סלאבן ביליץ' הגיעה כדי להילחם עבור הרוסים, בדיוק כמו שהבטיח המאמן הקרואטי.

אנדורה-רוסיה 1:0

רוסיה פתחה את המשחק עם הרכב דומה לזה שפתח בישראל, עם ולאדימיר ואנטולי ברזוצקי בראשות ההגנה וארשבין, קרז'אקוב וסיצ'ב בחוד. שלא כמו מכבי תל אביב בתחילת השנה, הרוסים לא צפויים להתמודד ביריב עיקש בדמות הנבחרת האנדוראית, אך מה שיעסיק את הידינק ושחקניו הוא המשחק בוומבלי, בתקווה להפסד אנגלי וחגיגה שטרם נראתה באיזור האי השלו.

אחרי 39 דקות של גישושים, בהם הרבתה רוסיה לבעוט לשער, אך לא הצליחה לפגוש את הרשת, הבקיע סיצ'ב את השער המיוחל עבורם ורץ לחגוג את מה שנראה כמו המקום באליפות אירופה הקרובה. דקה בתוך תוספת הזמן של המחצית הראשונה, הספיק קולודין הרוסי להחמיץ פנדל, אך רוסיה ירדה מעודדת למחצית, במיוחד לאור התוצאה מוומבלי. דקה לסיום המשחק, אנדריי ארשבין הורחק, אך גם זה לא פגם בחגיגות הרוסיות באנדורה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully