וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קטש: "מי שמדבר על מקום ראשון לא מחובר למציאות"

21.11.2007 / 20:07

קטש מרגיש שמכבי ת"א ממשיכה להתחבר, אך מנמיך ציפיות לקראת המשחק מול ציבונה: "מה שמדאיג אותי כרגע זה להעפיל לשלב הבא"

שרון בוקוב

צילום ועריכה: דרור פיקלני

רק לפני כחודש ימים דיבר עודד קטש על כך שבחזונו הוא רואה מכבי תל אביב אטרקטיבית ושמחה. סוללת שחקני הרכש המוכחים שהוחתמה, בתוספת להגרלה הסבירה בהחלט לה זכתה מכבי ביורוליג, הביאו את אוהדי הקבוצה לפנטז על מקום ראשון בבית ב', שיוביל להגרלה קלה משמעותית בשלב הטופ-16. שבועיים אחר כך, אחרי התבוסה בוילנה, אמר קטש כי "מי שאין לו סבלנות, מוזמן בינתיים שלא להסתכל עלינו". היום (רביעי), בסך הכל ערב המחזור החמישי ביורוליג מול ציבונה זאגרב (20:50, שידור ישיר בערוץ 10), קטש כבר נשמע הרבה פחות אופטימי, וירד שלב נוסף בסולם הציפיות.

"מי שמדבר על מקום ראשון בבית הוא קצת לא מחובר למציאות", ירה המאמן במסיבת העיתונאים שלקראת המשחק. "זה יכול לקרות רק אם יקרו לנו דברים טובים. מה שאותי מדאיג זה בכלל אם נעפיל לשלב הבא. אני חושב שמכבי היא קבוצה עם מספיק יכולות כדי שאם תעפיל לטופ-16, לא משנה מאיזה מקום בבית המוקדם, ותממש את הפוטנציאל שלה, היא יכולה להתמודד מול כל קבוצה אחרת באירופה, בכל אולם".

כאשר נשאל על היכולת ההתקפית החלשה של מכבי, שקולעת עד כה במפעל 72.7 נקודות בלבד בממוצע (הפתיחה האופנסיבית הגרועה ביותר מאז הצטרפה ליורוליג של יול"ב), השיב קטש כי "פחות מעניינים אותי המספרים בהתקפה, יותר מעניין אותי איך אנחנו משחקים. אנחנו יכולים להיות בערב נתון עם 0 מ-15 משלוש ועדיין לשחק כדורסל נכון, או להיות עם 4 מ-4 ולשחק כדורסל לא נכון. חשוב לי שמי שעושה את המהלכים יעשה אותם כמו שצריך, שמי שלוקח את הזריקות יעשה את זה אחרי מהלכים נכונים. בשבוע שעבר במלאגה שמרנו מהם על מרחק של 6-8 נקודות במשך שלושה רבעים. אם זה גם היה נגמר ככה, זה על פניו היה יותר מכובד, אבל עדיין זה לא משנה את העובדה ששיחקנו כדורסל רע. זו פחות התוצאה שחשובה לי, אלא איך אנחנו עושים את הדברים".

קטש המשיך במגמה שהחל בא בימים האחרונים, והיא להוריד מסדר היום את שאלת וויל ביינום. "וויל הגיב לדיבורים סביבו במקצוענות רבה. הסברנו לו שלפעמים, בגלל השיעמום של העיתונאים, יוצרים כל מיני כותרות, והמשכנו הלאה", אמר המאמן, אבל סירב להבטיח שביינום ישחק מחר יותר מאשר מול ירושלים: "זה לא היה משהו שבאתי איתו מהבית במשחק ואני לא יודע להגיד אם מחר וויל יקבל יותר דקות".

אם כי בנקודת הזמן הנוכחית, קטש אומר שהוא מרוצה מקצב ההתקדמות של הקבוצה. פחות או יותר. "להגיד בימים האלו שאנחנו מחכים להתפוצצות זה לא בדיוק פוליטיקלי קורקט, עם כל מה שקורה לאחרונה", אמר בחיוך, "אבל התחושה באימונים השבוע הייתה שאנחנו יודעים יותר טוב מה אנחנו רוצים מעצמנו, הגנתית והתקפית. למרות שמול ציבונה אני אסתפק פשוט בלשחק כדורסל טוב יותר מזה ששיחקנו עד עכשיו".

המאמן הצעיר, שיכולתו לשלוט בסיר הלחץ הצהוב-כחול עדיין עומדת בסימן שאלה גדול, לא שכח לתת כבוד ליריבה הקרואטית: "יש לנו משחק מול קבוצה מאוד מסוכנת. חייבים לשמור את הבית. למרות שציבונה החתימה העונה יותר שחקנים אמריקאים מבעבר, איכשהו עדיין נשמר בקבוצה הצביון הקרואטי. זו קבוצה שקולעת מבחוץ, עם גארדים מאוד מסוכנים. לפעמים הם לוקחים זריקות שנראות על פניו כחוסר שליטה, אבל ביום נתון הם יכולים להיות מסוכנים. ציבונה היא קבוצה די מאוזנת, למרות שהגנתית הם די פגיעים".

"כל משחק הוא הזמן הנכון להתפוצצות", הוסיף ליאור אליהו. "ברור שאנחנו צריכים לשחק טוב יותר, בטח שכאן, בהיכל. אני לא יכול להצביע מה לא עבד מול מלאגה, אבל עשינו השבוע אימונים טובים וניצחנו את הפועל ירושלים במשחק שהיה טוב עבורנו. שיחקנו התקפי, ונהנינו. גם מול ציבונה אנחנו פייבוריטים".

גם הבעלים רענן כץ נכח באימון, והעניק גיבוי לביינום. "כולם במצב רוח טוב ומבינים מה צריך לעשות. אני מקווה שזה יוכיח את עצמו במשחק מחר. ראיתם כבר ביום ראשון שהשחקנים שיחקו הרבה יותר ביחד. המטרה היא להגיע לטופ-16, אחר כך להשתפר ולהגיע לפיינל פור. אל תשכחו שמלאגה בשנה שעברה הייתה גרועה בשלב הראשון ובסוף העפילה לפיינל פור. וויל? ההנהלה מאחוריו ורוצה לעזור לו להשתלב. אל תשכחו שהוא רק חזר לפני כמה שבועות והוא עדיין לא בכושר משחק. תן לו שבועיים והוא ידע מה לעשות. אנחנו תומכים בכל שחקן שלובש את הגופיה הצהובה ונמצאים מאחוריו. האם הוא יגמור את העונה? כל שחקן יכול להיות שלא יגמור את העונה אם הוא לא יתפקד, אבל לא בשביל זה החתמנו שחקנים במחירים האלו".

וורנקוביץ': " מבינים מה זה לשחק ביד אליהו"

יוסיפ וורנקוביץ', מאמנה של ציבונה זגארב, מצפה, כמה מפתיע, למשחק קשה בתל אביב: "אנחנו יודעים מה זה אומר לשחק מול מכבי באולם הזה ואנחנו יודעים גם איזו קבוצה יש למכבי. אבל אנחנו רוצים להתרכז במשחק שלנו, כדי להמשיך ולהראות שיפור כמו שהראנו בשלושת המשחקים האחרונים".

מלבד הסנטר פרנקו קאסטרופיל, שנשאר בזאגרב, יעמוד לרשותו של ווראנקוביץ' סגל מלא. הערב ציין המאמן הקרואטי את הקו האחורי הטוב שלו כמפתח לניצחון חוץ מפתיע. "למכבי יש באמת מספר שחקנים מצוינים, כאלה שיכולים לנצח עבורה משחק, אבל אני מרוכז בקבוצה שלנו". יש לציין כי ציבונה מחזיקה במאזן זהה לזה של מכבי - 2:2 - כאשר היא עדיין ללא ניצחון חוץ העונה במפעל.

"תל אביב זה אחד המקומות הקשים ביותר לשחק בהם", סיפר כריס וורן, עונה שלישית בציבונה. "למכבי יש קבוצה נהדרת עם המון שחקנים טובים. היו לנו משחקים טובים, אבל אנחנו עוד יכולים להשתפר. אני חושב שזו הזדמנות מצוינת עבורנו לנצח, במידה ונמשיך לשחק את המשחק שלנו. חשוב שנתרכז במשחק שלנו ונשמור על הקצב שאנחנו אוהבים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully