וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עלויות המונדיאל האמירו, אבל גם האופטימיות

21.11.2007 / 12:32

עלות בניית התשתיות למונדיאל 2010 חורגות בכ-20 אחוזים, אבל בדרא"פ לא מודאגים: "נארח את הארוע הגדול של פיפ"א, אנו מחוייבים לו"

בפיפ"א צופים בדאגה בהכנותיה של דרום אפריקה למונדיאל 2010, אותו היא תארח. מוסדות פיפ"א דחו בתקופה האחרונה את הספקות לגבי עמידת האפריקאים בלוח הזמנים שנקבע, אבל עכשיו צצו בעיות פיננסיות שעשויות להקשות על ביצוע המשימה. בפיפ"א זוכרים את העובדה שיוון נתקלה בבעיות רבות בזמן ההכנות לאולימפיאדת אתונה, ובסופו של דבר העמידה אירוע לתפארת. בוודאי יש כמה אנשים בפיפ"א, שמקווים שכך יקרה גם בדרום אפריקה.

סגן שר האוצר הדרום אפריקאי, יאבו מולקטי, אמר שעלות הטורניר צפויה לחרוג ב-20 אחוזים מעל התקציב שהוקצה לעניין. "דרום אפריקה תארח את הארוע הגדול של פיפ"א", אמר מולקטי, "ואנו מתכוונים להוכיח את יכולתנו לא רק כמארחים, אלא גם מבחינה טכנית, ארגונית ומקצועית".

מולקטי דחה את הטענות כאילו מדינתו לא תעמוד ביעדים. "נבהיר לכולם את יכולתנו. הדרום אפריקאים, מכל שכבות העם, נרגשים ומצפים לאירוע". מולקטי דחה את הטענות כאילו הפועלים והאחראים לבנייה עושים "סבוטז", כדי למנוע מהמדינה לארח את הטורניר. "הם לא יתנו להעביר את המונדיאל מדרום אפריקה. אני לא רואה איום כזה, משום שכל דרום אפריקה מחויבת לטורניר".

החריגה בעלויות נובעת מעלייה במחיר הפלדה והמלט, ו-9 הערים שתארחנה את המונדיאל דיווחו לממשלה כי העלויות הדרושות להמשך העבודות נעות בין 418 ל-485 מילון דולר. החריגה מהתקציב מלחיצה חברות רבות בדרום אפריקה, שמחד, חוששות מנטל מיסים גבוה יותר, ומאידך אינן רוצות שהטורניר, שעשוי להכניס להם כסף רב, ילקח מהמדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully