וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אין הפתעות: שבדיה, טורקיה ופורטוגל העפילו

21.11.2007 / 22:21

הושלמה תמונת העולות ליורו: פורטוגל הסתפקה ב-0:0 מול פינלנד, שבדיה ניצחה את לטביה 1:2 וטורקיה הסתפקה ב-0:1 על בוסניה

זהו. תמונת העולות ליורו 2008 הושלמה הערב, אחרי ששלוש קבוצות נוספות זכו בכרטיס הנכסף לטורניר שייערך בקיץ בשוויץ ואוסטריה. האמת, מלבד "הבית הישראלי" לא היו הפתעות, כך שמי שנדרשה להשלים את המשימה, עשתה זאת.

שבדיה ניצחה את לטביה 1:2 והשאירה את צפון אירלנד בבית אחרי שזו הפסידה 1:0 לספרד. פורטוגל הסתפקה בתיקו ללא שערים מול פינלנד וגרמה לפינים לצאת מהחלום הקיצי שלהם. גם טורקיה עשתה את זה אחרי ניצחון קטן על בוסניה 0:1, וגם ה-1:4 של נורבגיה לא עזר לסקנדינבים.

ובנוגע למשחקים שלא קבעו הרבה, אך בכל זאת מאפשרים לנו ליהנות מכדורגל משובח, הביסה רומניה 1:6 את אלבניה האומללה. צ'כיה סיימה ראשונה בבית ח' אחרי ניצחון קליל על קפריסין 0:2. ההפתעה הגדולה של היום הייתה ההפסד של הולנד 2:1 לבלארוס, למרות שהנבחרת של מרקו ואן באסטן כבר הבטיחה בשבת את העלייה ליורו. ובכל זאת, ההפסד אומר שהולנד לא תוגרל כראש בית, ותהנה מהגרלה נוחה יותר מאחר ויוון האלופה, אוסטריה ושוויץ יהיו ראשי בתים.

בית א': רונאלדו ופורטוגל חגגו עלייה

פורטוגל - פינלנד 0:0

הפינים חלמו וחלמו, ובמשחק שלא התעלה לרמה גבוהה הם חוזרים הביתה מאוכזבים. פורטוגל שהייתה זקוקה לנקודה אחת בלבד עשתה את זה, ולמרות שמשחקי הבית לא הסתיימו היום, הם ביורו.

סרביה - פולין 2:2

הפולנים הבטיחו את עלייתם בשבת בפעם הראשונה בתולדותיהם לאליפות אירופה, ולכן התוצאה הזו אינה מאכזבת אותם. פולין הובילה 0:2 עם שערים של רפאל מוראבסקי (28) וראדוסלאב מאתוסיאק (47), אך ריפיון בהגנה איפשר לניקולה זיגיץ' (69) ודאנקו לאזוביץ' (71) לצאת עם נקודה שלא תעזור להם כבר. פולין סיימה בראש הבית.

ארמניה - קזחסטן 1:0

שתי נבחרות שעלו לדשא כדי לרשום עוד הופעה בינלאומית, סיימו את משחקן עם שער אחד בצד הקזאחי. אחרי מחצית עקרה משערים, הצליח סרגיי אוסתפנקו להעניק ניצחון שני לקזחסטן, שהעלה אותה למקום השישי בבית. אגב, למרות שזהו מחזור המשחקים האחרון, לארמניה חסרים עדיין שני משחקים שגם הם יהיו לפרוטוקול בלבד עבורם.

אזרבייג'אן - בלגיה 1:0

בלגיה, המאוכזבת מאוד מהקמפיין שלה, איבדה מזמן כל סיכוי לעלות. מול האחרונה בבית היא גם כן התקשתה, מה שמראה מעט על מה שעובר על הנבחרת שבעבר הייתה טובה יותר. אחרי מחצית ראשונה ללא שערים, הצליח לואיג'י פיירוני לכבוש את השער היחיד במשחק בדקה ה-53. בלגיה סיימה את הקמפיין עם חמישה ניצחונות בלבד ב-14 משחקים.

בית ב': אלופת העולם סיימה ראשונה

איטליה - איי פארו 1:3

אלופת העולם עשתה את שלה וסיימה ראשונה בבית מול אחת הנבחרות החלשות ביותר בטורניר עם סגל חסר, כאשר רוברטו דונאדוני העדיף להשאיר את השחקנים הבכירים שלו בצד. לרוע מזלה של איי פארו, היא כבשה שער עצמי בדקה ה-11 של פרודי בניאמינסן, ושערים של לוקה טוני (35) וגיורגיו קייליני (41) לא השאירו סיכוי לנבחרת החלשה, שיכולה לשמוח רק מהשער שהבקיעה שבע דקות לסיום כשרוגבי יאקובסן, הכובש המצטיין שלה, הבקיע את השער הרביעי בקמפיין של פארו. איי פארו סיימה קמפיין עם 12 הפסדים ב-12 משחקים.

אוקראינה - צרפת 2:2

השער של כריסטיאן פאנוצ'י בדקה האחרונה, שהעלה בשבת את צרפת לשלב הבא, הוריד הרבה לחץ מהנבחרת של ריימונד דומאנק, שהגיעה בשביל לשחק משוחרר. אנדריי וורונין כבש את השער הראשון במשחק לזכות המארחים בדקה ה-13, אך תיירי הנרי הישווה כעבור שבע דקות. סידני גובו ביצע מהפך בדקה ה-34 עם שער לצרפתים, אך מי שדאג להשוות הוא לא אחר מאשר אנדריי שבצ'נקו שסגר את הקמפיין במקום הרביעי המאכזב.

גיאורגיה - ליטא 2:0

שתי הקבוצות שחלמו על העפלה ליורו לא יכולות לראות את עצמן מאוכזבות כאשר סקוטלנד נותרה בבית. ובכל זאת, ליטא קינחה את הקמפיין עם ניצחון שגרם לה לסיים במקום החמישי, אחרי שבשבת הם הפתיעו את אוקראינה עם 0:2. אודיריוס קסאנאביצ'יוס (52) וקלונאס מינדאוגאס (90) כבשו.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

בית ג': טורקיה גמגמה אבל עלתה

טורקיה - בוסניה 0:1

אחרי הניצחון הענק 1:2 בנורבגיה, טורקיה השלימה את המשימה כשהקדימה רק בנקודה אחת את נורבגיה, שניצחה אף היא. אחרי שבוסניה הפתיעה במפגש הקודם את הטורקים, הפעם לא היו הנחות, וניהאט קובצ'י כבש את שער הניצחון שתי דקות לסיום המחצית, והוציא בכך את החגיגות לדרך.

מלטה - נורבגיה 4:1

הסקנדינבים פגשו נבחרת נחותה בהרבה מהם, תוך ידיעה שהם חייבים לנצח כדי להשאיר לעצמם סיכוי. גם חגיגת שערים לא עזרה להם. מלטה, אחת הנבחרות החלשות ביותר שידעו לעשות צרות לנבחרות גדולות בקמפיין האחרון, נכנעה בביתה. סטפאן אייברסן כבש שלושער מדהים במחצית הראשונה ללא מענה, אך מיכאל מיפסוד הצליח לצמק. מורטן פדרסן חורר את השער של מלטה בפעם הרביעית רבע שעה לסיום, אך גם זה לא עזר.

הונגריה - יוון 2:1

אלופת אירופה, שהבטיחה כבר לפני זמן רב את עלייתה, השלימה את המשימה עם ניצחון חוץ על הונגריה החלשה. החניכים של אוטו ריהאגל ספגו שער בדקה השביעית כאשר אקוס בוזסאקי כבש שער יתרון להונגרים. יוון נהנתה משער עצמי של וילמוס ואנזק כדי להשוות, ואנחלוס באסינאס סגר את הסיפור בפנדל חצי שעה לסיום. יוון סיימה את הקמפיין עם הפסד אחד בלבד ב-12 משחקים.

בית ד': הצ'כים סיימו ברגל ימין

קפריסין - צ'כיה 2:0

צ'כיה סיימה עוד קמפיין מוצלח עם מקום ראשון בבית וניצחון משכנע על קפריסין בחוץ. הצ'כים שהפסידו רק פעם אחת בטורניר עקפו בסיבוב את גרמניה, עם ניצחון 0:3 בחודש שעבר, ועכשיו הם יכולים להרגיש מוכנים יותר לקראת הטורניר בקיץ הקרוב. דניאל פודיל (11) ויאן קולר (74) הכניעו את הקפריסאים שמסיימים את הקמפיין עם ארבעה ניצחונות.

גרמניה - ווילס 0:0

הגרמנים שהביסו בשבת את קפריסין 0:4 לא התאכזבו שסיימו בתיקו ללא שערים מול ווילס הבינונית. גרמניה שסיימה שנייה בבית לא הצליחה לכבוש אחרי שלל הזדמנויות של מירוסלב קלוזה, לוקאס פודולסקי ושאר החברים שיעשו את הכל כדי להגיע מוכנים ככל האפשר לטורניר בקיץ. גרמניה סיימה את הקמפיין עם הפסד אחד בלבד, אך עדיין אחרי צ'כיה.

סן מרינו - סלובקיה 5:0

החבורה מהמדינה הזעירה סיימה את הקמפיין ללא נקודות, וגם מול סלובקיה הם חטפו בראש. סך הכל כבשו הסלובקים 12 שערים מול סן מרינו, אך זה לא עוזר הרבה לאורחים שיישארו הקיץ בבית. לודומיר מיכאליק (42), פיליפ הולוסקו (51), מארק המסיק (53), מארק קך (57, 83) עשו את העבודה שסגרה את הקמפיין עבורם במקום הרביעי.

בית ו': השבדים סגרו את הסיפור

ספרד - צפון אירלנד 0:1

אחרי הניצחון על שבדיה בשבת, הנבחרת הספרדית שיחקה ללא לחץ כשהיא ידעה שניצחון יקנה לה את ראשות הבית. וזה בדיוק מה שהיא עשתה מול הצפון אירים שסיימו במקום השלישי. שבע דקות בתוך המחצית השנייה צ'אבי הרננדז בעט מרחוק ומייק טיילור, השוער האורח, התקשה לעצור. זה כבר הספיק ללואיס אראגונס שלא הרשים במוקדמות, אך ביורו הוא יהיה.

שבדיה - לטביה 1:2

הסקנדינבים שהיו זקוקים לנקודה, סיימו את הקמפיין עם ניצחון שהלך להם משום מה קשה מול הלטבים החלשים. בזמן שצפון אירלנד נוצחה בספרד, שבדיה עלתה ליתרון כבר בדקה הראשונה משער של מרכוס אלבק. שער שוויון של יוריס לייזנס גרם לדאגה בשורות המארחים, אך קים קאלסטרום דאג להשאיר את הניצחון בבית ולהעלות את החברים שלו מהמקום השני.

דנמרק - איסלנד 0:3

במשחק לפרוטוקול בלבד הביסה דנמרק את איסלנד החלשה בקרב הסקנדינבי. ניקולאס בנטנר (35), ג'ון דאל תומאסון (44) ותומאס קאחלנברג (59) כבשו את השערים שלפחות גרמו לדנים לסיים במקום השלישי, אחרי ההפסד של צפון אירלנד.

בית ז': מכה קשה להולנדים

רומניה - אלבניה 1:6

לאחר שלא הצליחו להעפיל לאליפות אירופה האחרונה בפורטוגל, נראה שמשהו בער ברומנים, כאשר הם התעללו באלבנים המסכנים במשחק האחרון בקמפיין. אחרי ההפסד לבולגריה בשבת 1:0, רומניה רצתה לעשות את זה עם סטייל. ניקולאי דיצ'ה (22, 73, פנדל), גבריאל תמאש (53), דניאל ניקולאי (64, 66), קיפריאן מאריצ'ה (71, פנדל) חגגו את הניצחון הענק, תוך שהם מנצלים את העובדה שהיריבה שיחקה בתשעה שחקנים בלבד. אדמונד קפלאני כבש את השער היחיד לאורחים (65).

בלארוס - הולנד 1:2

אחת ההפתעות הגדולות של הערב הזה, למרות שנבחרת האוראנג' שעלתה ליורו ביום שבת שיחקה ללא מרבית שחקני הסגל הקבוע. הקהל הביתי ראה ארבע דקות בתוך המחצית השנייה את ויטלי בוליגה בעט ברגל ימין את השער המפתיע הראשון במשחק. ההלם נמשך בדקה ה-65 כשולדימיר קוריתקו בעט מתוך הרחבה פנימה.

רפאל ואן דר וארט, אחד השחקנים הבכירים הבודדים ששותפו היום במשחק, המתיק מעט את הגלולה המרה דקה לסיום המשחק, לבלארוס זה בוודאי הישג גדול, ומלבד הניצחון השלישי בקמפיין, הם מסיימים במקום הרביעי המכובד.

סלובניה - בולגריה 2:0

הבולגרים שהיו רחוקים נקודה מהעפלה ליורו, ניצחו במשחק לפרוטוקול בלבד את סלובניה החלשה. אחרי שסלובניה נשארה בעשרה שחקנים עם הרחקתו של בוז'אן יורקיץ' סמוך לסיום המחצית הראשונה, הצליחו בלאגוי גורגייב (81) ודימיטאר ברבאטוב (84) להשתלט על המשחק ולצאת עם שלוש נקודות שמעלות רק חיוך על פניו של דימיטאר פנב.

כל העולות

ישראל לא תהיה שם, אבל 16 נבחרות ישחקו בקיץ בשוויץ ובאוסטריה בטורניר האירופי הגדול. מלבד השתיים, ישחקו גם פולין, פורטוגל, איטליה, צרפת, יוון, טורקיה, צ'כיה, גרמניה, קרואטיה, רוסיה, ספרד, שבדיה, רומניה והולנד. ההגרלה תתקיים בלוצרן ביום ראשון, ה-2 בדצמבר, אז יחולקו הנבחרות לארבעה בתים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully