וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דורסמן: "אני עוזב את הכדורסל"

שגיא ניר

21.11.2007 / 11:44

תובע האיגוד דרש 8 משחקים ללא קהל וקנס של 220 אלף שקלים, דורסמן החליט להרים ידיים: ”יכול להיות שלא תהיה הפועל חולון יותר"

שרון בוקוב

צילום ועריכה: אמיר לב

בתום ארבע שעות מתישות בועדת המשמעת של איגוד הכדורסל, ועוד בטרם הוחלט האם להרשיע את קבוצתו באירוע החזיז במלחה, הדהים הערב (שלישי) מיקי דורסמן, המאמן והבעלים של הפועל חולון, כשהודיע על פרישתו מאימון הפועל חולון.

"אני פורש מכדורסל", אמר דורסמן לעיתונאים עם צאתו מהדיון. "יכול להיות שלא תהיה הפועל חולון. אני מפסיק לאמן, וכנראה שתישאר רק קבוצת הנוער. מה שהיה פה זו בושה וחרפה. זו הצגה של השריף אבנר קופל והתובע שוקי קרמר. אני לא רוצה להיות שותף למחול השדים סביב הקבוצה ולא מוכן להיות שותף לניהול המעוות של הכדורסל הישראלי".

כבר אחרי זריקת החזיז במלחה וגם היום, עוד לפני פתיחת הדיון, חזר דורסמן על האיום שלו, במידה וחולון תספוג עונש קשה: "הפועל חולון קיימת כבר 60 שנה, אבל הסכנה היא שאני לא אהיה שם. יש לי עוד דברים לעשות בחיים. בתאילנד עוד לא הייתי. אם זה היה קורה למכבי, הם בטח לא היו יושבים פה". במהלך הדיון עצמו אמר: "יש אינטרסים לא נקיים באיגוד הכדורסל ובמנהלת".

לקראת סוף הדיון, לפני שהודיע את ההודעה הדרמטית, התפתח עימות בין דורסמן הזועם ליועץ המשפטי של איגוד הכדורסל, עו"ד שוקי קרמר, לאחר שדורסמן שאל אותו "האם היית מקורב לירושלים, ליו"ר שלה או אוהד שלה?". קרמר התרגז והגיב: "אתה חצוף. אני לא בחקירה שלך. עכשיו אני מבין מה קורה בקבוצה שלך, אתה נותן את הטון".

התובע קרמר דרש להטיל קנס של 20 אלף ש"ח על הקבוצה, הפחתה של ארבע נקודות על תנאי לשנתיים וכן להענישה בשמונה משחקים ללא קהל. קרמר אף דרש כי הקבוצה תשקיע סכום של 200 אלף ש"ח בפעילות מניעתית והסברתית בקרב אוהדיה. במידה ותשקיע חולון את הכסף, הציע התובע להפחית מדרישתו משמונה משחקים ללא קהל לארבעה בפועל וארבעה על תנאי. מתן גזר הדין נדחה למועד מאוחר יותר.

קופל: "מישהו צריך לקחת אחריות"

את הדיון הטעון פתח במפתיע יושב ראש מכבי תל אביב שמעון מזרחי, שאמר: "באתי להדליק רמזור אדום גדול על השלכות הדיון, לגבי נושא אחריות שילוחית של קבוצות והתנהגות הקהל שלהן. אחריות שילוחית יכולה להוביל למצב בו צדדים שליליים בלי מעורבות ינסו לגרום לפיצוץ משחקים".

יו"ר מנהלת ליגת העל, אבנר קופל, התייחס להופעתו של מזרחי ואמר: "אני לא רואה בעין יפה את הופעת שמעון מזרחי לדיון. היה ראוי שהיה מודיע לפני שהיה בא.

"יש לנו אחריות כבדה לאוהדים. יש אחריות שילוחית ברורה של כל קבוצה כנגד אוהדיה אחרת לא נוכל להפעיל ליגה. מישהו צריך לקחת אחריות. אין לנו רצון לפגוע בהפועל חולון, היא קבוצה שתורמת בצורה משמעותית לליגה".

בראשיתו של הדיון טען עורך הדין רמי בלומנטל, המייצג את חולון: "אנו מודים רק שנזרק חזיז באולם ושנפצע מאבטח". בכך המשיכה חולון בקו השולל קשר בינה ובין האוהד, ובערעורה על כל נושא החאריות השילוחית של קבוצה בנוגע להתנהגות אוהדיה. בלומנטל הוסיף: "ישנה התאגדות של ביריונים, ששמו להם למטרה לפוצץ משחקי כדורסל כלשהם, ללא קשר לקבוצות או לספורט. יש ראיות שהתגלו אחרי הגשת כתב האישום נגד חולון ובגינן היה צריך לשקול את כתב האישום מחדש. חולון או אף קבוצה לא יכולה לקחת אחריות עליהם".

בתחילה ביקשה חולון לבטל את גיליון ההרשעות הקודמות שלה, שצירף התובע עורך דין שוקי קרמר, והדיינים החליטו להיעתר לבקשתה. התובע אף הציג קטע וידיאו שהופיע ברשת, בו מושמעת אזעקה ונאמרים צמד המילים 'נמר סגול', סרט שהופיע לטענתו באחד מאתרי האוהדים של חולון. הדיין, בהתייחס ליוסי מלאך החשוד בהשלכת החזיז, שאל את קרמר האם יש לו הוכחות שמלאך אוהד חולון.

"אם לא היה מידע מי השליך את החזיז", אמר קרמר, "הקבוצה הביתית הייתה עומדת לדין. האחריות של דורסמן היא לא רק להביא את השחקנים הטובים ביותר, אלא גם לדאוג לסדר ומשמעת בקרב קהלו. לא זכור מקרה כל כך חמור במגרש כדורסל ולכן העונש צריך להיות חמור. הפריע לי שלא הייתה הודאה של חולון במעשה".

בלומנטל ענה בתגובה: "לא הוכח שזורק החזיז הוא אוהד חולון ויש להבחין בין אחריות שילוחית של קבוצה במגרשה הביתי לבין אחריות שילוחית של קבוצה במגרש חוץ. בנוסף, כשיש מקרה של עבריין פלילי שעומד לדין, הקבוצה לא צריכה לקבל אחריות שילוחית למעשה הפלילי".

חולון הואשמה בשלושה סעיפים: התפרעות אוהדים, לרבות זריקת חפצים, חזיזים, רימוני עשן, ציוד פירוטכני אחר או חפץ כלשהו לשדה המשחק, התנהגות בלתי ספורטיבית של אוהדים ואחריות קבוצה להתנהגות אוהדים. ההחלטה צפויה בימים הקרובים.

שנתיים וחצי - רק שלושה תיקים (ספי קרופסקי, מערכת וואלה!)

בדיון מהיר בועדת חינוך בנושא השלכת החזיז במגרש, ביוזמת ח"כ אבשלום וילן יחד עם עוד ח"כים, חשף וילן נתון מדאיג, כי מאז שהעביר את החוק האוסר על נהמות וקריאות גזעניות במגרשי ספורט לפני כשנתיים וחצי, נפתחו אך ורק שלושה תיקי חקירה. אחד נסגר והשניים הנותרים עדיין נמצאים בפרקליטות.

על פי החוק, אדם הנתפס צועק קריאות גזעניות במגרש במהלך משחק ספורט, דינו עד שנת מאסר אחת. בנוסף, בית המשפט רשאי לתת צו האוסר על אדם להיכנס לאירועי ספורט לתקופה שעליה בית המשפט יחליט.

עדכון ראשון: 20.11.07, 21:19
עדכון אחרון: 21.11.07, 11:44

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully