וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תירוץ עלוב

מייק קרנון

19.11.2007 / 13:45

מייק קרנון לא קונה את ההסבר להפסדי קבוצות הכדורסל שלנו באירופה בכך ש"הן לא מחוברות", וחושב שהאנגלים מגזימים באופוריה

העיסוק הבלתי נמנע באירועי מלחה והשלכותיהם הסיט במידה מסוימת את העניין מההופעות העגומות של הקבוצות הישראליות באירופה. שלוש הקבוצות נחלו הפסדים מביכים: מכבי תל אביב במלאגה, הפועל ירושלים בהולנד נגד דן בוס והפועל גליל עליון ברוסיה נגד טריומף ליוברצי. ההסבר העיקרי של מאמני הקבוצות לתוצאות העגומות מתייחס לכך שהן עדיין בשלבי התארגנות ושהקבוצות עדיין "לא מחוברות". ומה עם היריבות? גם הן בשלב מוקדם של העונה וגם אצלן היו חילופי גברי.

בירושלים ובגליל עדיין ממשיכים בשינויים. סלוטר הצטרף לקבוצה של דן שמיר באיחור, ובליילוק כבר נשלח הביתה ויוחלף ע"י רוברסון. בגליל שיחררו את מקנזי והביאו את אור איתן וקיצ'ינגס. כל שינוי כזה דורש זמן והתאמה וכאשר עושים זאת תוך כדי תנועה, נאלצים לשלם את המחיר. במכבי לא הוחלפו שחקנים, אבל נראה כי עודד קטש הפיק לקחים שבאו לידי ביטוי בניצחון 85:96 אמש על הפועל ירושלים. תצוגה מרשימה של מרכוס פייזר וטרנס מוריס עמדה במוקד הערב. אבל מוקדם מדי להתלהב. היריבות ביורוליג חזקות בהרבה והמבחנים האמיתיים יהיו שם.

שלוש הקבוצות משחקות השבוע בבית וזו ההזדמנות שלהן להתאושש ולהראות שהן בדרך הנכונה.

איבדו את הראש

מסופקני אם אי פעם קיבל משחק כדורגל בין שתי נבחרות שאינן נמנות על הממלכה המאוחדת, כיסוי כזה בתקשורת הבריטית. למשל, מהדורת החדשות של השעה 20:00 (שעון לונדון, 22:00 בישראל) ברשת "סקיי" נפתחה בדיווח על הניצחון של ישראל על רוסיה, ובעיקר על השער של עומר גולן.

לתוצאת המשחק תהיה אמנם השפעה ישירה על מעמדה של נבחרת אנגליה, והשער של גולן פתח מחדש את סיכוייה להשתלב במשחקי אליפות אירופה 2008. אבל נראה שהתקשורת האנגלית, שכבר השלימה עם כך שאנגליה תישאר בבית, איבדה לחלוטין את הראש. בשבוע שקדם למשחק ברמת גן השתעשעו האנגלים באשליות שישראל תעשה את העבודה עבורם. רק מעטים האמינו באמת ובתמים שהנבחרת שנראתה כל כך עלובה בהפסד 0:3 בוומבלי, אכן מסוגלת לעשות זאת. הם יצרו כל מיני תיאוריות של קונספירציה ונתלו בהן כדי להסביר מדוע ישראל לא עמדה במבחן. כאשר גולן קבע עובדות בשטח, הם כבר היו מבולבלים לחלוטין. עכשיו רק חסר להם שביום רביעי בלילה אנגליה לא תשיג את התיקו נגד קרואטיה, שיבטיח את מקומה ביורו 2008.

גם התקשורת הישראלית לא יוצאת נקיה מהפסטיבל הזה. מצד אחד, כולם מסכימים שהנבחרת שלנו מתעלה רק במשחקים חסרי חשיבות כשכבר אין לה מה להשיג. אם כך, למה להכביר כל כך הרבה מילים, כתבות וראיונות? הרי לולא ההתעניינות של הרוסים והאנגלים, היו מגיעים רק כמה אלפים לרמת גן והתקשורת הייתה מתייחסת אליו בהתאם. מחרתיים יש לנבחרת עוד משחק, נגד מקדוניה. ובמה עוסקת התקשורת? מה יהיה עם מכונית המרצדס שהובטחה למבקיע שער הניצחון נגד רוסיה.

לא רציני.

לוזר? הצחקתם את פדרר

רק לפני שבוע, אחרי שנוצח ע"י פרננדו גונזאלס במשחקו הראשון בגביע המאסטרס בשנחאי, אמרו שרוג'ר פדרר כבר אינו אותו שחקן גדול. היו שכינו אותו אפילו "לוזר", מאחר שנחל בחודשים האחרונים כמה הפסדים. הטניסאי השווייצרי לא חיפש תירוצים, אבל ציין שמאחר שהטורניר הזה נערך בשיטה שונה של בתים ולא על פי המפסיד יוצא, יש לו עדיין אפשרות לתקן את המצב.

אמר ועשה. הוא ניצח את שני המשחקים הנותרים בבית שלו, הדיח בחצי הגמר את רפאל נדאל ובגמר הכניע בצורה משכנעת את הפתעת הטורניר, הספרדי דויד פרר. בפעם הרביעית בתוך חמש שנים זכה פדרר בתואר בטורניר, בו משתתפים שמונת הטניסאים הטובים בעולם באותה עונה.

בגיל 26, פדרר ממשיך לשלוט בטניס העולמי. הוא מסיים את העונה עם מאזן של 69 ניצחונות ו-9 הפסדים. במהלך העונה זכה בשמונה תארים, כולל שלושה תארי גראנד סלאם (אוסטרליה, ווימבלדון וארה"ב).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully