וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרימו עוגן

שגיא ניר

19.11.2007 / 10:55

ההופעה של פייזר בהיכל הוכיחה עד כמה זקוקה מכבי להיררכיה קבועה. שגיא ניר על "משחק העונה", והענישה המוקדמת של חולון

ברני ארדוב

גם בימים של חשבון נפש מטראומת החזיז, על רקע הסכם השלום האחרון בין שמעון מזרחי לדני קליין, קשה להשתחרר מהתחושה ש"משחק העונה" נגמר עוד לפני שהתחיל - בתוצאה, ובעיקר בהתנהלות, שנראתה נוחה לשני הצדדים במצבם הנוכחי: מכבי שוב לא הפסידה לירושלים, האדומים נמנעו ממפלה בהיכל עם זר מתפקד אחד, והסטטוס קוו נשמר. גם הדיכאון.

מה שהיה רק לפני חצי שנה קרב עד זוב דם בין שני אריות, והסתיים בזיעה, דמעות והתפרצויות שמחה, נראה אתמול כמו סיור מודרך אל סל היריב (עם מפגן מביך ואינסופי של הטבעות מול הרכות ההגנתית בשני הצדדים), סלים קלילים מדי גם כשהתוצאה רימזה על משחק צמוד, והימנעות מוחלטת מביצוע עבירות, אולי כתוצאה מהפנמת יתר של האמנה נגד אלימות. עוד באירופה? אני די סקפטי.

הגיע זמן היררכיה

להשוות את פתיחת העונה של עודד קטש לזו של קודמו זה כבר מזמן לא טרנדי, אבל אי אפשר להימנע מכך לנוכח טורנדו שינויי ההיררכיה של המאמן. דיוויד בלותנטאל, הידית היציבה הבודדת בעמדה שלוש, נמחק (לא מעט בזכות עצמו) לטובת עומרי כספי, שהוקפץ משולי הספסל בזכות דקות של חדות ולחימה במפלה במלאגה. וויל ביינום, האיש לו חיכה קטש בהכנה, המתין הפעם בעצמו משחק שלם על הספסל. וונטיגו קאמינגס ויותם הלפרין עדיין לא השתלטו על האנמיות שדבקה בהם, דרק שארפ שעדיין לא רותח בשלב הזה של העונה והאחרים מסתפקים בעשר דקות בממוצע לערב.

אלא שהסברת הפנים תחת הסל של ירושלים סידרה למכבי את אנשי המשחק, שסידרו לה עוד שבוע שקט. אלמלא טייל מרכוס פייזר בדרך ל-10 נקודות ו-3 אסיסטים בפתיחה, ספק אם האיש הגדול היה הופך למוציא לפועל של הצהובים בכל אחת מההתקפות האחרונות במשחק. השילוב שלו עם טרנס מוריס, שהוכיח שוב עד כמה חסרות הפשטות והקבוצתיות שלו לירושלים, סיפק אולי את הנקודה האופטימית היחידה של הצהובים.

כל עוד וויצ'יץ' בחוץ, מכבי חייבת לעשות הכל כדי להכניס את האיש הגדול לעניינים כבר בפתיחה, אבל בימי חמישי גם הוא לא יספיק. עם סגל עמוק ומגוון כל כך, קטש יצטרך למצוא את העוגן השני שלו, בדרך לבניית רוטציה יציבה.

בונים בנובמבר

את הצרות של מכבי - קבוצה ארוכה מדי ונטולת היררכיה - היו קונים היום בכל סכום בהפועל ירושלים, ולא בגלל שהאדומים קצרים בסגל. ה"כמעט" אלופה של העונה האחרונה משחזרת את הפתיחה של 2007, אלא שהפעם לא נראה שפיתרון נקודתי יספיק למהפך. טרנס מוריס יש רק אחד.

טימי באוורס, שהתנועות האתלטיות המעגליות-חתוליות שלו סיפקו מספרים יפים למרות עוד משחק בו נראה כאילו הוא יכול יותר, חילק את מלאכת הריכוז עם גיא פניני, שאמנם חילק כמה אסיסטים במחצית הראשונה, אבל זו ממש לא העבודה שלו. דרור חג'ג', הרכז היחיד שנותר בסגל של שמיר, ממשיך בשקיעה שהחלה באליפות אירופה בקיץ, ותקוות האדומים למנהיג על המגרש יעברו לאנתוני רוברסון, שכמו קודמו וויל בליילוק זוכר עדיין את הקולג' מקרוב, ולא ברור עד כמה הוא ממש רכז. ירושלים שאחרי טפירו, ג'נקינס ואוסטין עדיין בבעיית מנהיגות.

ירושלים הגיעה ליד אליהו ללא רכז זר, אבל אין בכך כדי לתרץ את התרומה של חבורת הזרים שלה. אם ראמל קארי יורד מצמרת הקלעים באיטליה לשבע דקות בהיכל, הרי שדרכו לנתב"ג מתקצרת. מרכוס סלוטר הוא אמנם אתלטי ומלהיב, אבל אם גם הוא מקבל רק 15 דקות מול גבוהי מכבי גם כאן מדובר בסימן שאלה. בבואה למשחק, יודע שמיר מה יקבל רק מג'יימי ארנולד, שיכולת ההתמצאות שלו בצבע מבטיחה תפוקה יציבה בנקודות ובריבאונד התקפה. אלא שבכל הקשור לעמידה במטרות – לאדומים צפויה עוד עבודת בניה ארוכה בתקופה הקרובה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

ענישה ללא משפט

שמונה ימים עברו מאז אירועי החזיז במלחה, וברשויות הכדורסל שלנו ממשיכים לבהות בשחקים בחיפוש אחר פיתרונות קסם. מההצהרות הבומבסטיות לאחר האירוע יצאו ועדה שלא ברור תוקפה, הצהרות תקשורתיות של תובע שדורש עונש חסר פרופורציות שספק אם יתקבל, ודחייה של משחקי הפועל חולון, שגם אם היא אחראית בצורה כלשהי לתקרית, ודאי אינה צריכה להיענש בהפסקת פעילות דה-פקטו. בטח כזו שנובעת משיקולי כלכלה ותדמית בלבד.

אין ספק שביציעי חולון יושבים גם פרחחים פורעי חוק, אין ויכוח שהטיפול בהם צפוי לקחת זמן, אלא שהקפאת פעילות הקבוצה שלא מתוך כוונה ברורה להרתיע, פועל יוצא של דחיית משחקה של חולון מול גלבוע/עפולה שתוכנן להערב, מלמדת רק על חוסר בדרך וכיוון. דחיית הדיון של חולון בוועדת המשמעת אינו סיבה נראית לעין לדחיית המשחק – גם אם מדובר במשחק ביתי. אחרי הכל, השלכת חזיזים לפרקט כבר התרחשה לא פעם באולם הפחים, מבלי לגרור פעולות מסוג זה.

חולון צפויה אמנם להיענש השבוע בהרחקת אוהדיה, ואולי אף מדובר בעונש הולם, אך כל עוד לא נגזר דינה הרי היא בבחינת חשוד שלא הורשע, וכך צריך להתייחס אליה. דחיית המשחק, אולי מחשש לפגיעה תדמיתית שתרתיע ספונסרים לנוכח המחזה של אולם מלא ורועש בחולון שבוע לאחר הזוועה, היא מהלך חסר היגיון שמביא גם לשבירת השגרה של הקבוצה, ששחקניה חיים עדיין את הפיצוץ במלחה שהתרחש מטרים ספורים מהם. וזוהי כבר ענישה ללא משפט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully