וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מעוצבן שעזרנו לצרפת לעלות"

18.11.2007 / 11:17

ג'נארו גאטוסו עוקץ את הטריקולור. דונאדוני מפרגן לקהל הסקוטי: "הם לימדו איך תומכים בקבוצה". הטורקים מאושרים, השבדים נשארים ריאליים

וידאו: רויטרס. תרגום ועריכה: רביד גולדשטיין

"היתה אווירה נהדרת. פשוט נהדרת", אמר ג'נארו גאטוסו האיטלקי, בסיום משחק הניצחון של נבחרתו על סקוטלד, 1:2, שהעלה את איטליה לאליפות אירופה. לגאטוסו, סקוטלנד לא היתה זרה. הוא שיחק בעברו בריינג'רס, וידע שהמשחק שיקבע את גורל העולה מבית ב' לא הולך להיות פשוט. "סקוטלנד הם לא יריבים פשוטים. הם שיחקו מצויין והניעו את הכדור".

האיטלקי המשיך לשפוך מחמאות על הסקוטים המאוכזבים, וטען שיש להם עתיד ורוד באופק: "אני זוכר אותם כשברטי פוגטס אימן אותם, וכולם זוכרים איזה אסון זה היה. אבל כרגע יש לנבחרת שילוב טוב של צעירים ושחקנים עם ניסיון, ויש להם צ'אנס טוב להעפיל למונדיאל".

אם ישנו דבר אחד שגאטוסו לא אהב בעצם הניצחון האיטלקי, זו העובדה שבעקבותיו צרפת העפילה באופן אוטומטי. "אני גאה בהעפלה שלנו, אבל מעוצבן שעזרנו לצרפת לעלות. ריימונד דומנק תמיד מטריד, ולא הגיע להם לעלות". גאטוסו מוכן להתנחם רק בדבר אחד: "אני מקווה שנפגוש אותם ביורו, ונוכל ללמד אותם לקח".

מהצד המפסיד של המשחק הגדול בבית ב' לא נשמעו יותר מדי קולות מעודדים. הסקוטים היו מאוד מאוכזבים מההפסד שחיסל את תקוות ההעפלה שלהם, ובעיקר מהחלטת שיפוט אחת. "זאת היתה ההחלטה הכי גרועה שראיתי. הוא עלה לנו בפרס הגדול ביותר בכדורגל: העפלה לטורניר גדול". כך אמר לי מקאלאך, קשר נבחרת סקוטלנד. מקאלאך היה נזעם לאחר שהאיטלקים קיבלו כדור חופשי נוח בתוך תוספת הזמן, שלדעתו לא הגיע להם. "השחקן שלהם (פאנוצ'י) קיבל נגיחה חופשית, וזו היתה אשמתנו, אבל הבעיטה החופשית מעולם לא היתה צריכה להינתן".

ואם כבר בדומנק עסקינן, העובדה שהצרפתי ונבחרתו לא שיחקו אמש, לא הפריעה לו לצאת להתראיין ולתקוף את האיטלקים: "הם ניצחו בגלל שהמילים שלי עודדו אותם", אמר דומנק, שהצהיר בעבר כי האיטלקים הם "מומחים לתיקו". הצרפתי לא עצר שם, והסביר מדוע לא צפה במשחק: "אני מעדיף לא לכפות על עצמי לראות דברים מכוערים. בכנות, אני שמח אבל מתוסכל. הייתי מעדיף לשחק את המשחק האחרון באוקראינה ולהשיג שם תוצאה שתעלה אותנו".

טרים: "הראינו למי הגיע לעלות"

התכנון של פאתיח טרים, מאמן טורקיה, למוקדמות יורו 2008 היה פשוט: להגיע עם יותר מספר נקודות מאשר נורבגיה, לפני המשחק הקובע. לרוע מזלו, לנורבגיה היתה נקודה יותר, והטורקים הגיעו עם הגב לקיר במשחק שהם היו חייבים לנצח. החבר'ה של טרים הראו הרבה אופי וחזרו מפיגור, כדי לנצח 1:2. "לנצח בנורבגיה זה פשוט נהדר", אמר המאמן הטורקי בסוף המשחק. "המשחק הראה למי הגיע לעלות ליורו". אלא שהטורקים עדיין לא עלו. הם זקוקים לניצחון במשחק האחרון שלהם נגד בוסניה ביום רביעי כדי להבטיח את ההעפלה. "עדיין יש לנו עבודה לא פשוטה לפנינו", אמר טרים. "לפחות אנחנו משחקים בבית".

בנורבגיה יצאו מאוכזבים מאוד, בעיקר כי גורלם היה בידיהם. "נכשלנו כקבוצה", אמר אגה הריידה, מאמן הנבחרת המפסידה. עכשיו נותר לנורבגיה רק להמתין למעידה של הטורקים ביום רביעי, כדי להשאיר לעצמם סיכויים להעפיל. "אני מרגיש כמו מתאגרף שנשען על החבלים", אמר המאמן. "אבל הלחץ הוא עכשיו על טורקיה. דברים משונים יותר כבר קרו".

"ספרד היתה גדולה עלינו"

בבית ו', השבדים מתחו את ספרד במשך עשרה מחזורים ונתנו פייט מצויין על ראשות הבית. נקודה היתה מספיקה לשבדיה בשביל להבטיח את עלייתה, אלא שגם הם ידעו שזה לא הולך להיות פשוט, בעיקר כיוון שהמשחק הקובע שוחק על קרקע ספרדית, והפסידו 3:0. "בלי שום ספק, ספרד היתה הנבחרת הטובה יותר. ניסינו לעצור אותם במחצית השניה, אבל זה היה בלתי אפשרי, הם היו גדולים עלינו", אמר המאמן השבדי, לארס לאגרבק. השבדים יחפשו את הנקודה המיוחלת במשחק הבא נגד לטביה, ועשויים להנות מניצחון של ספרד על צפון אירלנד, יריבתה לעלייה. "אסור לנו לחשוב על זה", אמר המאמן השבדי. "אנחנו יכולים לעשות משהו בעצמנו בלטביה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

היסטריה בפולין

"נכנסו להיסטוריה", אמר אבי סמולארק, החלוץ הפולני שכבש אמש פעמיים בניצחון 0:2 של פולין על בלגיה, כדי להעלות את הפולנים ליורו. פולין, שסיימה שלישית במונדיאל, מעולם לא העפילה לאליפות אירופה, וההתרגשות במדינה גדולה. המאמן של הפולנים, ליאו בינהקר, שיחרר תגובה פולנית טיפוסית (למרות שאיננו כזה): "אני שמח שעלינו, אבל לא שמח מהיכולת". ההתאחדות הפולנית האריכה את חוזהו של בינהקר בתגובה לעלייה, עד ל-2009.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully