וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במשחק הזה כולם מפסידים

17.11.2007 / 14:52

החזרה הצפויה של אלכס רודריגז לניו יורק יאנקיז מעמידה באור מגוחך אותו, את הקבוצה ואת הסוכן סקוט בוראס. כרוניקה של לוזרים

כשסינתיה רודריגז הופיעה בשלהי העונה למשחק בברונקס עם חולצה שעליה הכיתוב FCUK, מיהרו כותבי הטורים להשחיז עטים. המסר שמעבירה רעייתו של אלכס לקהל של ניו יורק יאנקיז הוא מסר נוקב, של "לכו תזדיינו, אתם והיאפיות שלכם, כי בשנה הבאה עוד תתגעגעו אלינו".

אבל מתברר שלפעמים הסיגר הוא רק סיגר. אם התכוונה סינתיה להביע איזושהי מחאה ואם לאו, French Connection הוא מותג אופנה ידוע, שמלביש לא מעט ספורטאים ברחבי העולם. סיכול האותיות הסימבולי, לכאורה, התברר השבוע כלא יותר מסתם חולצה. אלכס רודריגז חוזר לניו יורק יאנקיז, ובעשור הקרוב ייראה כל דבר שייצא מהמלתחה של סינתיה כפריט לבוש טריוויאלי ותו לא.

אני ואני ואני ואני

בשלהי משחק 4 של הוורלד סירייס, כשכל תשומת הלב מתרכזת באלופה הנכנסת, בוסטון רד סוקס, הודיע רודריגז כי לא יממש את אופציית החזרה שלו ליאנקיז, אופציה לפיה היה משתכר בשלוש השנים הקרובות סכום דומה לזה שקיבל עד כה (25 מיליון דולר), כשטקסס משתתפת בשכרו. מבחינה כספית, הדיל היה טוב מאוד לכל הצדדים, אבל ההרגשה הייתה שא-רוד מיצה ושהשוק רוצה אותו. רודריגז וסוכנו, סקוט בוראס (אליו נגיע בהמשך), אמרו כי הם "מעוניינים לטעום את השוק". בוראס הצהיר בתוקף כי אם היאנקיז רוצים את א-רוד, מוטב שיכינו 350 מיליון דולר לעשר שנים. לא פחות.

קבוצות נוספות היו, לכאורה, במשחק. שיקגו קאבס, שבשנה שעברה החתימה על חוזה גדול את אלפונסו סוריאנו, הייתה אחת מהן. לוס אנג'לס איינג'לס, הקרקע הטובה ביותר בשביל שחקן כמו רודריגז - מדינה חמה, קרוב למרכז העניינים של תעשיית הבידור, ולאדימיר גררו בליינאפ והגשה טובה - הוזכרה כפוטנציאל רציני. וכן, גם בוסטון רד סוקס הייתה בתמונה, לפחות בעיניו של בוראס. על פחות מ-30 מיליון דולר לעונה אסור היה לדבר.

העיתוי של ההודעה היה מקומם. רודריגז ידע יפה מאוד להדליף לכתב FOX, קן רוזנטל, בדיוק ברגע השיא של העונה. הוא פשוט לא מסוגל לא להיות במרכז העניינים. אחר כך הגיעו הספקולציות, עד שביום רביעי, כשהבין שמה לעשות, האיינג'לס, הרד סוקס והקאבס לא ממש בקטע, יזם שיחה נוספת עם היאנקיז. המסר לניו יורק היה ברור: אני רוצה הביתה. כמו ילד טוב הוא זחל, וגם נענה לדרישה של היאנקיז שלא להכניס את בוראס לשולחן המו"מ. "אין לנו עניין לדבר עם הסוכן שלך", אמרו לו בניו יורק. בסוף הם סגרו איתו על 275 מיליון לעשר שנים, פלוס בונוסים, הצעה שכפי הנראה ייקח. 275 מיליון זה פחות מ-30, ובוודאי פחות מ-35 מיליון לעונה.

האגו-מניאק רודף הבצע שבא-רוד עשה את כל הצעדים הלא נכונים, אבל בסופו של דבר ה-MVP המיועד של ה-AL הוא הניזוק הקטן בפרשה. ככה זה, כשיש לך יד מזהב וחוזה שעשוי להגיע ל-300 מיליון דולר, אתה יכול להרשות לעצמך נזק תדמיתי. נתראה בסטרייקאאוט הבא באוקטובר.

הסוסים היחידים במרוץ

ההישג הגדול של היאנקיז היה בסילוקו של בוראס משולחן הדיונים. לניו יורק כל כך נמאס לראות את הטיפוס הנאלח שממרר לכל קבוצות ה-MLB את החיים (לזכותו ייאמר שכסוכן מוביל, בזכותו האמירו מחירי השוק בשנים האחרונות, ושהוא תמיד שואף לתת לשחקן שלו את החוזה הטוב ביותר שיש). מעבר לכך, הם פשוט עשו מעצמם צחוק.

סתיו לא קל עובר על היאנקיז. זה החל בהדחה נוספת בסיבוב הראשון בפלייאוף, המשיך עם הודעת הפרישה של ג'ורג' סטיינברנר ועם הפרידה מג'ו טורה וכעת נראה שהאחים סטיינברנר ג'וניור פשוט נוקטים בצעדים של ייאוש. ההחתמה של ג'ו ג'ירארדי כמאמן הייתה במקום, אבל חוזה של 52 מיליון דולר לארבע שנים לתופס בן 36 כחורחה פוסאדה הוא מוגזם. ובכל זאת, כשחקן שגדל במועדון ומכיר אותו יותר מכל, זה עוד עולה בקנה אחד עם ההיגיון. גם ההחתמה הצפויה של מריאנו ריברה (הוא יחתום, בסופו של דבר) תעלה להם הרבה כסף - 45 מיליון לשלוש שנים. א-רוד יעלה להם, כאמור, לא מעט, ואם הוא ייתן עוד פלייאוף או שניים של היחנקות, חיים לא קלים צפויים לו ולפסים בעשור הקרוב.

היאנקיז שופכים כספים על ימין ועל שמאל, בלי דרך ובלי מטרה. הבולפן עדיין סובל מבעיות, וגם הרוטציה נראית כמו כלום. ניו יורק עושה מאמצים לשים יד על מיגל קבררה מפלורידה, ואולי תסב את מייק לואל לבסיס הראשון, אם תחתימו. על הצערת הקבוצה אף אחד לא ממש חושב. מה שהיאנקיז לא ממש הבינו הוא שבמרוץ אחרי א-רוד הם הסוסים היחידים. למרות הניצחון הרגעי על בוראס, היאנקיז כן נכנעו לתכתיבים של הסוכן והאמינו שהם לא לבד בסיפור הזה. הם יתנו חוזה מפלצתי לשחקן שאף אחד לא באמת רדף אחריו. מדובר בחשיבה קצרה ובקריאה לא נכונה של המפה.

לכאורה, ניו יורק הייתה אמורה ללכת ב-2008 לעונת בנייה דומה לזו שעברה בוסטון בשנה שעברה, כשצעירים כמו דסטין פדרויה וג'ייקובי אלסבורי טרם הבשילו, ומני דלקרמן וחאווייר לופז קיבלו הזדמנות ראשונה להתפתח. אבל "עונת בניה" היא ביטוי שלא יעלה על הדעת בברונקס, וכך מוצאת את עצמה ניו יורק מחתימה סוסים זקנים על חוזים ארוכים, ואת א-רוד על חוזה נצח. הסברה של היאנקיז היא שבתוך שבע עד שמונה שנים רודריגז ישבור את שיא ההומראנס של בארי בונדס, מה שייתן להם (ולו) סכומי כסף לא מבוטלים. אם זה השיקול בהחתמה כל כך ארוכה, משהו באמת מת, כנראה, באימפריה.

מותו של סוכן

בוראס ספג מכה חזקה מאוד, מהרבה חזיתות. הסוכן הכל-יכול ראה את דלתות המו"מ נסגרות בפניו. הסכום שלקוחו השיג בסיכום עם היאנקיז היה נמוך מהמצופה, הזחילה של א-רוד נקשרת גם אליו (למרות שהסברה היא שלא היה יוזם אותה בעצמו), הסוכנים האחרים בליגה חוככים ידיהם בתאווה לנוכח תבוסתו של העריץ המושפל ואת המסמר האחרון נעץ המגיש של דטרויט, קני רוג'רס, שהודיע כי הוא מפטר את בוראס וייצג מעתה את עצמו. רוג'רס בן ה-43 רוצה להמשיך להגיש עבור הטייגרס, אבל גם בחזית שלו התגלעו קשיים במו"מ והוא העדיף לוותר.

בארצות הברית ביזנס קודם לכל. כל המטענים האישיים מונחים בצד כשמגיעים לשולחן המו"מ. אלא שעבור היאנקיז, מו"מ עם בוראס היה כבר יותר מדי. הם לא יכלו לסבול יותר, וכשרודריגז יצר עימם קשר, הבינו בניו יורק שהכדור במגרש שלהם. זוהי פגיעה קשה ביותר בסוכן, דומה לזו שהייתה לסוכן הפוטבול דרו רוזנהאוס כשטרל אואנס פיטר אותו. הקליינטים של רוזנהאוס לא עזבו, אבל המוניטין שלו נפגעו, ואלה של בוראס ייפגעו כנראה בצורה קשה יותר מזו של רוזנהאוס.

בוראס הוא כבר לא הכל-יכול שהיה. דארן רובל מ-CNBC כותב: "הסוכן עומד להרוויח עמלה של 13 מיליון דולר מעסקת א-רוד, אבל גם אם יקבל את הכסף הזה, העובדה שרודריגז נכנס לשולחן המו"מ לבדו מציגה אותו כמי שפוטר". עם חוזה לעשר שנים, רודריגז באמת עשוי לפטר אותו כשהעסקה תיחתם. בוראס כבר היה משוכנע שהפגישה שלו עם ארטי מורנו, בעלי האיינג'לס, תביא לשחקן את החוזה המיוחל, אבל כשמורנו התמהמה כל הקלפים נטרפו, והוא וא-רוד נדחקו שוב לפינה.

חשוב לזכור - העסקה טרם נחתמה, ובהחלט יש סיכוי, גם אם קטן, שמדובר בטקטיקה מוצלחת שתנחית את רודריגז באיינג'לס או בבוסטון, בדומה למה שקרה ב-2004. אז, רק נזכיר, רודריגז כבר הסכים לשחק ברד סוקס תמורת סכום מופחת מהחוזה המקורי עם טקסס, אבל בוראס ואיגוד השחקנים הטילו וטו, והשורטסטופ לא רק עבר לניו יורק, אלא גם עשה הסבה לבסיס השלישי במהלך שהתפרש כניצחון ברור של היאנקיז על יריבתם מצפון. אלא שארבע השנים האחרונות מראות שדווקא הרד סוקס יצאו נשכרים מכל הסיפור. אם אכן יחתום א-רוד בקבוצה אחרת, סוכנו והוא יחזירו לעצמם הרבה מאוד מניות, היאנקיז ייצאו מושפלים. מה הסיכוי שזה באמת יקרה? בואו נגיד שה-MVP לא הולך לשום מקום.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully