וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקיבוץ החדש

עו"ד אורי שלף

16.11.2007 / 12:51

הפועל אוסישקין היא ארץ ישראל היפה מפעם, עם שחקנים שבאים למגרש מהעבודה, 5 דקות לפני תחילת המשחק. מתוך הבלוג של אורי שלף

פעם היה לנו כדורסל אמיתי בארץ, באמת ארץ ישראל היפה: הייתה תחרות, היו שחקנים ישראלים מוכשרים, לא היו שחקנים זרים ולא מוכשרים שהפריעו לשחקנים הישראלים, הייתה גאוות יחידה שכמעט ולא קיימת היום וסמלים שנכחדו מן העולם. קבוצות שקמו מלמטה, מהעם, מהפועלים הפשוטים. מקיבוצים כמו גבת, יגור, משמר העמק, נען, גבעת ברנר ואחרים, ששיחקו בליגה של הגדולות, ניצחו אימפריות כמו הפועל ומכבי תל אביב ואף זכו בגביע המדינה (גבת-יגור). קבוצות שהצמיחו סמלים בתקופה שבה סמל לא היה רק על החולצה. סמלים שהיו לאגדות כדורסל כמו אביגדור מושקוביץ, בעז "בוזי" ינאי ואיתמר מרזל ה"קוסם" מעמק יזרעאל, שעליו אמר אבי עמי שלף ז"ל: "מרזל הוא אחד מסמלי הספורט של ההתיישבות העובדת ולא יקום ולא יהיה שהוא ילבש את מדי מכבי".

זו הייתה תקופה אחרת: שחקני נבחרת ישראל, חברי קיבוץ כשאר החברים, שהיו מגיעים למשחק העונה בליגה הראשונה הישר מהרפת או מהשדה, פושטים את בגדי העבודה המיוזעים בחדר ההלבשה שכנראה היה ספסל עץ בצד המגרש, נועלים את נעלי האולסטאר מהבד ויאללה לפרקט שבכלל היה אספלט. קיבוץ שלם היה מאחוריהם, גודש כל פינה במגרש על מנת לראות שחקנים שלא עניין אותם כלום מלבד לשחק עם הנשמה ולנצח למען הקיבוץ אותו הם מייצגים ולא למען עתיד ילדיהם וילדיו של מנהל הבנק.

נכון, זו הייתה תקופה אחרת שלא תחזור יותר, תקופה בה המושג כסף לא היה קיים ולכן לא מציאותי לנסות ולהשליך ממנה על מה שקורה בכדורסל ובספורט היום. אבל עדיין...השנה בליגה ב' אנחנו מוצאים ניחוחות מרגשים של הכדורסל הטהור שהיה פה פעם.

שחקנים שבאים למשחק ישר מן העבודה, אומנם לא מהשדה אלא מהמשרד (הם טוענים שהם עובדים לא פחות קשה), בבגדי העבודה הישר אל המגרש, מתלבשים מהר 5 דקות לפני המשחק ויאללה מלחמה על הפרקט, שלעיתים הוא בכלל גומי קשיח. בהפועל אוסישקין המצב דומה, אבל אם רוצים לעלות ליגה צריך להגיע מהעבודה שעה לפני המשחק ולא 5 דקות. אבל זה לא העניין, העניין הוא למה באים אותם שחקנים (שחלקם הגדול כבר פרש מזמן ממשחק פעיל) לאחר יום עבודה, נוטשים את האשה, הילדים והטלוויזיה, והכל על מנת לבוא ולשחק כדורסל תחרותי בליגה ב'. זה בטוח לא בשביל הכסף כי כסף אין. הם באים כי הם מרגישים שהם עושים משהו גדול, משהו שבא מהלב ולא מהכיס, הם באים כי הם רוצים לנצח בשביל האוהדים, למען המועדון אותו הם מייצגים, ה"קיבוץ" שלהם. זה ספורט אמיתי וטהור כמו שכולנו רוצים שיהיה.

ברור לי שזה לא ימשך לעד וזה רק מצב זמני כי בימינו הכסף מדבר וגם הפועל אוסישקין רוצה לשחק בליגה של הגדולים. אבל לפחות עכשיו אנחנו זוכים לנגיעה קלה בהיסטוריה, אנחנו מבינים איך היו הדברים פעם והכי חשוב איך דברים צריכים להיות.כי הספורט מקורו בנשמה ומה שלא מגיע מהנשמה עדיף ולא היה מגיע בכלל...

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully