וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השפיץ של המגף

17.11.2007 / 23:56

איטליה גברה 1:2 בחוץ על סקוטלנד ועלתה ליורו עם צרפת. פולין והולנד גם בפנים, טורקיה, עם 1:2 ענק בנורבגיה, קרובה להעפיל

יבשת אירופה מחככת ידיה בהנאה עם משחקי ההכרעה לגבי העולות לאליפות אירופה 2008, שתיערך הקיץ באוסטריה ושוויץ. שש נבחרות הבטיחו מקודם השתתפותן ביורו: שתי המארחות, שעלו באופן אוטומטי וכן אלופת אירופה יוון, גרמניה, צ'כיה ורומניה. היום עוד שש הצטרפו אליהן: אלופת העולם, איטליה, שניצחונה על סקוטלנד, העלה גם את צרפת. גם פולין, הולנד, ספרד וקרואטיה בפנים.

21 משחקים נערכו היום (שבת) בסך הכול, זה כולל את משחקה של נבחרת ישראל, שגברה 1:2 על רוסיה, במסגרת בית ה'.

במשחק שפתח את המוקדמות, במסגרת בית א', כמעט ונפלה הפתעה גדולה, אלא שפינלנד יצאה מפיגור כדי לגרוף ניצחון 1:2 על אזרבייג'אן. פולין העפילה אחרי ניצחון 0:2 על בלגיה, ופורטוגל עשתה עוד צעד גדול בכיוון עם 0:1 קטן על ארמניה. המשחק בין סרביה לקזחסטן נדחה למחר בגלל שלג כבד שירד בבלגרד.

איטליה, אלופת העולם, עשתה ניצחון חוץ ענק 1:2 בהמאפדן פארק נגד סקוטלנד, במסגרת בית ב' כדי לעלות, בצוותא עם צרפת, ליורו. ליטא גברה במשחק לפרוטוקול 0:2 על אוקראינה.

טורקיה הייתה חייבת ניצחון בנורבגיה, במסגרת בית ג' והשיגה אותו אחרי פיגור, עם 1:2 גדול. מולדובה הביסה 0:3 את הונגריה. יוון מחצה את מלטה 0:5.

בבית ד', ווילס ואירלנד נפגשו לקרב על הכבוד ונפרדו ב-2:2. גרמניה הביסה בקלילות בביתה את קפריסין 0:4. צ'כיה ניצחה את סלובקיה 1:3.

בבית ו' הבטיחה גם ספרד את מקומה ביורו עם 0:3 מרשים ביותר על שבדיה. לטביה לא התקשתה בביתה מול ליכטנשטיין עם 1:4. צפון אירלנד השיגה עוד ניצחון נאה, 1:2 על דנמרק.

בולגריה עשתה את שלה בבית ז' כשגברה על רומניה 0:1, אבל הולנד היא זו שעלתה ליורו, בצוותא עם רומניה, אחרי ניצחון זהה על לוקסמבורג. אלבניה נוצחה 4:2 בביתה על ידי בלארוס.

בית א': פולין ביורו, פינלנד שומרת על סיכוי

פולין -בלגיה 0:2

המזרח אירופיים הצטרכו ניצחון על בלגיה, שכבר מזמן יצאה מהמרוץ, כדי לעלות. אבי סמולארק, כוכב הנבחרת וסנטאנדר הספרדית, כבש צמד בדקות 45 ו-49 כדי להביא את פולין ליורו על מנת לנסות ולתקן הרושם הרע שהותירה במונדיאל בגרמניה.

פורטוגל - ארמניה 0:1

הנבחרת של פליפה סקולארי שוב לא הרשימה, אבל צברה את שלוש הנקודות היקרות שהציבו אותה בעמדת זינוק נוחה ביותר להעפלה, וכל מה שהיא תזדקק לו ביום רביעי הקרוב הוא תיקו ביתי מול פינלנד במשחק האחרון של הבית. הוגו אלמיידה, חלוצה המצוין של ורדר ברמן, כבש את השער היחיד במשחק בדקה ה-42.

פינלנד - אזרבייג'אן 1:2

הצפון אירופיים ממשיכים לשמור על סיכוי לעלות ליורו. הפתעה גדולה הייתה קרובה ליפול במשחק, אחרי שהאזרים עלו ליתרון בדקה ה-63 משער של מחמוד גורבאנוב, אלא שמיקאל פורסל (79), ושפקי קוקי בשער ניצחון, ארבע דקות לסיום, שמרו את הנקודות בבית.

סרביה - קזחסטן - נדחה עקב שלג לראשון ב-14:00.

בית ב': אלופת העולם נושמת לרווחה

סקוטלנד - איטליה 2:1

אלופת העולם הייתה בסכנת הדחה ממשית, כשהגיעה להמפאדן פארק המפחיד למשחק חוץ נגד הסקוטים ו'צבא הטרטן', שלא שמטו עד כה נקודה בבית בקמפיין הנוכחי, אבל אחרי הניצחון היא ביורו, בצוותא עם צרפת.

רוברטו דונאדוני העלה מערך של 3:3:4 עם לוקה טוני הנהדר כחלוץ חוד וזה גמל לו עם שער מצוין כבר בפתיחה. רק 72 שניות עברו וחלוץ באיירן מינכן כבש בפאלש יפהפה לפינה הגבוהה של קרייג גורדון, אחרי כדור רוחב של אנטוניו די נטאלה. בדקה ה-32 שער נוסף של האזורי נפסל בטענת יד. לקראת סוף המחצית הראשונה ניצלה איטליה כשפירלו הציל כדור מהקו אחרי נגיחה סקוטית מהרמת קרן. 20 דקות בתוך המחצית השנייה הגיע השוויון של הסקוטים. כדור חופשי של מקפאדן הגיעה למקלוך, שבעיטתו נהדפה. בארי פרגוסון, שהיה בעמדת נבדל, שלח את הריבאונד פנימה.

אבל המכונה המשומנת של דונאדוני כבשה את שער הניצחון בתוך תוספת הזמן. אנדריאה פירלו הרים כדור חופשי סמוך לקו הבסיס וכריסטיאן פאנוצ'י, המגן הימני העתיק של רומא ונבחרת איטליה, התרומם גבוה כדי להבקיע.

הסקוטים, שעשו קמפיין נהדר, לא שמטו נקודה בבית (עד המשחק נגד איטליה) עם ניצחונות גדולים על צרפת בבית ובחוץ, יכולים רק להיות מאוכזבים מההפסד במחזור הקודם נגד גיאורגיה בחוץ, דבר שהיה בעוכרם. את היורו למורת רוחם, הם יאלצו לראות דרך הדמעות והמרקע מהבית.

ליטא - אוקראינה 0:2

שתי גרורותיה של ברית המועצות לשעבר נפגשו בליטא לקרב על הכבוד. מנתאס סאבנס (40) ותומאס דניליביצ'יוס (67) כבשו לביתיים. אוקראינה, שהגיעה עד לרבע גמר גביע העולם ב-2006, אמנם כבר איבדה סיכוי מזמן בבית הקשה, אבל היא גם עם קמפיין מאוד מאכזב.

בית ג': טורקיה עם רגל וחצי ביורו

נורבגיה - טורקיה 2:1

האורחים עם ניצחון גדול בקרב על העלייה. טורקיה הייתה חייבת ניצחון, שכן תיקו או הפסד, היה מרחיק אותם ומקרב מאוד את הסקנדינבים ליורו. הפתיחה הייתה שייכת למקומיים עם שער יתרון של אריק האגן, 12 דקות מן הפתיחה. טורקיה חזרה למשחק בדקה ה-30 עם שער של אמרה, קשר ניוקאסל. תיקו עדיין היה רע מאוד לטורקים, אבל בדקה ה-60 ניהאט, חלוצה של ויאריאל, כבש את שער ניצחון כל כך חשוב לטורקים, שעולים למקום השני בבית.

ביום רביעי מצפה לטורקיה משחק בית מול בוסניה וקשה להאמין שהם ישמטו שם את הנקודות, אחרי הניצחון המצוין על נורבגיה, שתפגוש באי את מלטה ותתפלל למעידה טורקית.

יוון - מלטה 0:5

אלופת אירופה כבר הבטיחה את העלייה במחזור הקודם והפעם, במשחק האחרון בקמפיין אל מול אוהדיה היא התפוצצה על מלטה המסכנה וקרעה אותה. חלוצה המצוין של לברקוזן, תאופאניס גקאס, פתח את החגיגה בדקה ה-33 וגם סגר אותה עם צמד בדקות 72 ו-74. תשע דקות במחצית השנייה אנחלוס באסינאס כבש את השני. איוניס אמנאתידיס (62) הוסיף את השלישי.

מולדובה - הונגריה 0:3
איגור בוגהב (12), ניקולאי ג'וסן (23), סרגיי אלגסיב (86).

בית ד': משחקי ידידות

גרמניה - קפריסין 0:4

יואכים לאב ונבחרת גרמניה הבטיחו מזמן את העלייה ליורו, בצוותא עם צ'כיה מן הבית הקל וכעת נותר להם רק להשתעשע. הערב הם פגשו את הנבחרת מהאי. יינס להמאן, שלא מקבל דקות משחק בארסנל ומעמדו בנבחרת רעוע, פתח בין הקורות. שתי דקות מן הפתיחה קלמן פריץ העלה את המקומיים ליתרון. חלוצי באיירן מינכן, מירוסלב קלוסה (20) ולוקאס פודולסקי (53), ותומאס היצלפרגר (82) הוסיפו לחגיגה בהאנובר.

צ'כיה - סלובקיה 1:3

משחק נוסף לפרוטוקול בלבד הסתיים בניצחון מקומי קליל. זדנק גריגרה (13), מארק קוליץ' (76) ותמאש רוסיצקי (83) כבשו לזכות הביתיים. תומאס גלאסק הצ'כי צימק לסלובקים בדקה ה-79 בשער עצמי. סלובקיה מסיימת את הקמפיין עם 14 נקודות.

ווילס - אירלנד 2:2

שתי הנבחרות נפגשו באצטדיון 'המילניום' בקארדיף לקרב על הכבוד, אחרי שאיבדו סיכוי להעפיל. ג'ייסון קומאס כבש למקומיים בדקה ה-23. רובי קין, חלוצה של טוטנהאם, איזן שמונה דקות מאוחר יותר וקווין דויל הפך את התוצאה בדקה ה-60, אבל קומאס השווה דקה לסיום בפנדל. האירים סיימו את דרכם בקמפיין הנוכחי עם 17 נקודות. לוולשים נשאר עוד משחק אחד, ביום רביעי, בחוץ נגד גרמניה. חילופי המאמנים באירלנד כשדון גיבנס לקח את המושכות במקומו של סטיב סטונטון לא עשו את שלהם עד כה, אולי בקמפיין הבא.

בית ו': שבדיה וספרד קרובות קרובות

ספרד - שבדיה 0:3

הספרדים השלימו סוף סוף את העבודה ושמו חותמת רשמית על העפלתם ליורו, עם עוד ניצחון דומיננטי. חואן קאפדוויה פתח את מסכת הכיבושים בדקה ה-14, אנדראס אינייסטה הנהדר הכפיל את התוצאה בדקה ה-39, וסרחיו ראמוס שם את הדובדבן בדקה ה-66. השבדים, שהיו זקוקים לנקודה כדי לזכות בכרטיס לאליפות אירופה, יחפשו את הנקודה המיוחלת במשחקם האחרון במוקדמות, ביום רביעי הקרוב מול לטביה בבית.

צפון אירלנד - דנמרק 1:2

הבריטים היו כל כך קרובים לעשות הפתעה, אבל כשלו לקראת הסוף. מה שכן הם ממשיכים במגמת ההשתפרות הכללית המצוינת שהם עוברים. ניקלאס בנטנר העלה את הדנים ליתרון בדקה ה-51, אבל וורן פיניי (61) ודיוויד הילי, החלוץ הפורה של צפון אירלנד, עם שער ניצחון עשר דקות לסיום, עשו מהפך מרשים בדרך לשלוש נקודות נוספות.

לטביה - ליכטנשטיין 1:4

המקומיים כבשו את כל חמשת השערים במשחק, אבל אחד מהם היה לשערם. דזינטארס זימיס הלטבי העלה את ליכטנשטיין ליתרון, אבל גרטס קארסונס (14), מריס ורפאקובסקיס (30), יוריס לאייזנאס (63) ואלכסיי ויסנאקובס (87) הפכו את התוצאה. ליכטנשטיין מסיימת הופעותיה בקמפיין במקום האחרון עם שבע נקודות. לטביה תשחק ברביעי בחוץ נגד שבדיה.

בית ז': שוויץ ואוסטריה ייצבעו בכתום

הולנד - לוקסמבורג 0:1

האוראנג' לא היו צריכים הרבה, רק ניצחון על השכנה הקטנטנה, לוקסמבורג, בבית כדי לחגוג עלייה רשמית וסופית ליורו, אחרי שבולגריה גברה על רומניה. שתי דקות לפני תום המחצית הראשונה, דני קוברמאנס כבש את שער הניצחון, שהספיק לשלוח את מרקו ואן באסטן והכתומים לנסות את מזלם באליפות אירופה.

בולגריה - רומניה 0:1

14 שנה בדיוק אחרי אותו יום בלתי נשכח בו גברה בולגריה על צרפת בחוץ והעפילה למונדיאל בארה"ב, אירחה הנבחרת את רומניה למשחק, אבל הפעם כשגורלה אינו בידיה. המאמן דימיטאר פנב ושחקני בולגריה שמרו על כבודם עם ניצחון על הנבחרת שכבר הבטיחה את עלייתה מהבית. וליז'אר דימיטרוב כבש את השער היחיד במשחק כבר בדקה הששית, אבל זה לא עזר, שכן הולנד עלתה וסגרה את הסיפור.

אלבניה - בלארוס 4:2
לאלבניה: אריון בוגדאני (39), אדמונד קפלאני (43). לבלארוס:
מקסים רומאשנקו (28, 63 פנדל), ויטאלי קותוזוב (45, 55).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully