וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למישהו עוד איכפת מהנבחרת

יוני מנדל

15.11.2007 / 14:20

החולצות מגוהצות, הבירות במקרר, הבר בכוננות. מדינה שלמה כבר לא יכולה לחכות למשחק מול רוסיה. לא, הכוונה לא לישראל. אלא לאנגליה. שליח וואלה! ספורט, שפגש לשיחה כמה מאוהדי נוריץ', מדווח

ימים לא קלים עוברים על אוהדי נוריץ' סיטי. מהמקום האחרון בטבלה, עם 9 נקודות מתוך 48 אפשרויות, הם לא מעכלים איך ליגת המשנה בורחת מהם, וגם איך שנואי נפשם מאיפסוויץ' ניצבים בגאון במקום השישי אחרי ניצחון 6:0 על בריסטול. אבל מתוך יגון הכדורגל המקומי מסתכלים בחופה של מזרח אנגליה על נקודה אחת של אור שיכולה לשנות את מצב הרוח – משחקה של נבחרת ישראל נגד רוסיה. ניצחון ישראלי או תיקו ולאנגלים נותר סיכוי טוב להעפיל לאליפות אירופה לאומות. הפסד ישראלי – ומאות אלפי אוהדי אנגליה יראו את האליפות הזו, במקרה הטוב, בטלוויזיה.

משפחת קונלינס גרה בבראנדל, כפר בן כ-4,000 תושבים, סמוך לנהר ייר. חיפוש בגוגל יעלה בחכתכם מספר חנויות לממכר ציוד לדיג, מה שיכול להעיד על אופיו השליו של המקום. ביקשתי מג'ון, אבי המשפחה, לקרוא לכמה מצעירי המקום לשיחה על כדורגל, ישראל, רוסיה ומה שביניהם. אל האתגר נענו אישתו של ג'ון, בנו, ועוד ארבעה מחבריהם. שבעה אנגלים, מאזור כפרי במיוחד, אנשי עבודה, שיתפללו בשבת בערב לניצחון ישראלי מהקצה המזרחי של אנגליה, הסכימו לחלוק עם וואלה! ספורט את אשר על ליבם. מתברר, ששם ההמולה סביב המשחק מול רוסיה הרבה יותר גדולה מאשר בישראל.

"ניצחון יוכל לקרב בין העמים"

"אנגליה יותר חשובה לנו מהכל", אומר הבן ג'ייפי, 26, "אם אני צריך לבחור בין ניצחון של אנגליה באליפות אירופה לבין זכיה של נוריץ' בגביע, אני בוחר באפשרות הראשונה. ללא ספק. מדובר במדינה שלנו". ג'ון, 52, עובד מפעל הסוכר המקומי "אינגליש שוגר", מצטרף לדברי בנו ואומר ש"רק בערים גדולות כמו לדוגמה מנצ'סטר יש סיכוי שהאוהדים יעדיפו קודם כל את היונייטד ורק אחר כך את אנגליה, אבל אין סיכוי שזה יקרה במקום כמו נוריץ'". "אנחנו קודם כל אנגלים", הוא אומר בגאווה, מצביע על כתובת הקעקע "אינגלנד" שמתנוססת על ידו הימנית.

על רקע הדברים הללו קל להבין את ההתרגשות העצומה שאוחזת בהם לקראת המשחק בשבת. סו, אישתו של ג'ון, כבת 50, מכריזה שהיא תצפה במשחק הזה בפאב. "אני בדרך כלל רואה משחקים חשובים בפאב המקומי, ואני בטח לא מתכוונת לפספס את זה", היא אומרת. סו מפליגה בהשלכות המשחק ואומרת ש"אם ישראל תנצח, אין לי ספק שהיחס אל המדינה הזו ישתנה. יסתכלו עליכם באור חיובי, אני בטוחה, ואני אפילו אומרת שניצחון ישראלי יכול להביא אותי לביקור ראשון בירושלים". מסתבר שדבריה של סו מתקבלים בהבנה על ידי האחרים. סטיבי ווד, בן 26, מוכר חלקי אופנועים למחייתו, אומר ש"אנחנו כל הזמן שומעים דברים רעים על ישראל, על מלחמות ועל הרג. ניצחון יוכל לשנות את הדימוי הזה שלכם. זה יעשה לכם הרבה, אתם תוכלו להיכנס לספרי ההיסטוריה של הכדורגל כקבוצה שהכניסה את אנגליה לאליפות". ג'ייפי ממשיך את הקו הרומנטי של השניים ואומר ברצינות תהומית ש"אני חושב שניצחון ישראלי יוכל לקרב בין העמים כמו ששום דבר אחר לא יוכל".

"לא צופים באליפות בלי אנגליה"

אחרי מנת האהבה שהורעפה פתאום על ישראל דנים השבעה באפשרות שישראל תפסיד לרוסיה ותעיף את אנגליה מהאליפות. "זה יהיה נורא, סיוט, אני לא יכולה לחשוב על זה אפילו, אי אפשר אפילו לדמיין את זה", אומרת ג'ולי, בת 29. סלפי, 28, זגג במקצועו, מסתכל עליה בהערכה ומאשר, "זה יהיה עצוב, עצוב מאוד". אל דבריו מצטרף גם ג'ייסון, בן 34, שעובד במפעל דפוס מקומי ב-18 השנים האחרונות. "זו אפשרות מזעזעת", הוא אומר, "שאנחנו, אנגליה, שהמצאנו את המשחק הזה והנחלנו אותו לאירופה לא נשחק באליפות אירופה. זה משהו שקשה להעלות על הדעת". הדברים אכן קשים, והחבורה שוקעת ביגון עמוק. סו קוטעת את השקט ואומרת ש"אם אנגליה לא תשחק באליפות אירופה יהיה לנו חודש שלם בלי ארועים חברתיים. אני לא מתכוונת ללכת לפאב בחודש הזה, לא אם אנגליה לא שם". ג'ייפי מהנהן בראשו לאות הסכמה. "אני לא מתכוון לצפות באליפות בלי אנגליה", הוא מסנן, "hell no".

אבל ג'ייפי, מסתבר, הוא טיפוס אופטימי מטבעו וכבר סיים את ההכנות לקראת המשחק בשבת. לדבריו, "חבר נתן לי פעם חולצה של נבחרת ישראל תמורת חולצה של נבחרת אנגליה ואני מתכוון ללבוש אותה לאורך כל המשחק. אם ישראל תפסיד אני לא אלבש אותה יותר לעולם, אם ישראל תנצח – אני אלך איתה יום לאחר מכן לעבודה". ג'ייפי ממשיך במסע ההתגיירות שלו ושולף מכיס ימין כיפה שחורה שטוען שקיבל במחנה קיץ בארצות הברית כששימש כמדריך דיג. הוא לא יהודי אבל לדבריו "במשחק אני אזדהה לגמרי עם הציבור בישראל. אני אשים את הכיפה ואתפלל לניצחון". ששת האחרים מסתכלים בהשתאות על שני האביזרים החדשים שמתהדר בהם ג'ייפי. ג'ייסון, שלפני הראיון אמר שהדבר היחיד שהוא יודע על ישראל זה ש"גבר בלבוש של אישה ניצח להם את האירוויזיון", מנסה עכשיו לברר איפה אפשר להשיג כיפה. חברתו, ג'ולי, אומרת שהיא יכולה להכין לו אחת למשחק. ג'ייסון נראה נלהב משהו. שבת אחים גם יחד.

"אליפות בלי אנגליה היא לא אליפות"

החבורה מתחילה להתפזר. סטיבי ווד מבקש להזכיר לכל הישראלים ש"הפרמייר ליג היא הליגה הכי טובה בעולם ולכן אנחנו צריכים להיות באליפות". סו מבקשת למסור ש"כל העולם רוצה שאנגליה תנצח, אליפות בלי אנגליה היא לא אליפות". ג'ייפי מסר בקצרה ש"אני מקווה שהשחקנים בישראל מבינים שאנגליה חייבת להיות באליפות אירופה, חייבת". ג'ולי אמרה שהיא "מקווה מאוד שהשחקנים הישראלים ישחקו עם הרבה גאווה, למען החולצה שלהם והמדינה שלהם".

ג'ייסון ביקש ליידע ש"לאף קבוצה באירופה אין אוהדים כמו אנגליה, אפילו המדינות המארחות, שוויץ ואוסטריה, רוצות שנהיה שם". סלפי ביקש מהשחקנים הישראלים "לשים את כל הלב שלהם במגרש". ג'ון, המבוגר בחבורה, שכבר ראה גביע אחד ב-1966, ביקש מהישראלים "לעלות למגרש כדי לנצח". אחר כך הוא הוסיף במרירות, בחצי קריצה, "הלוואי שישראל תנצח את רוסיה. אם זה יקרה הייתי מבקש מהם לשחק אחר כך במקומנו נגד קרואטיה. אני בכלל לא בטוח שאנחנו נהיה מסוגלים לעשות את העבודה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully