וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באנגליה תומכים בחוק הרוסי

14.11.2007 / 12:56

סטיב קופל טוען שיש "להגן על הזהות, ע"י קביעת מינימום של שחקנים אנגלים בליגה". קרבליו ייעדר חודשיים. רוני מתכונן לבגרויות

האנגלים סופרים את השעות למשחק בין ישראל לרוסיה במוקדמות יורו 2008. ניצחון רוסי ברמת גן יהפוך את סיכויי ההעפלה שלהם לקלושים, ולצד התקווה שדרור קשטן ושחקניו ינצחו את הרוסים, האנגלים מתפנים לחשבון נפש. מאמן רדינג, סטיב קופל, מאמין שהמבנה הנוכחי של הכדורגל האנגלי הוא "מתכון לחוסר הצלחה ברמה הבינלאומית". קופל מסביר את חוסר הצלחתה של הנבחרת בכך ש"מעטים משחקני העל של הפרמיירליג הם אנגלים. עלינו להגן על הזהות שלנו על ידי קביעת מינימום של שחקנים אנגלים". כן, כן, קופל מכוון למשהו בסגנון החוק הרוסי, שהוטמע בכדורסל הישראלי.

אנגליה העפילה לחמישה טורנירים ברציפות, הישג שיא מבחינתה, אבל קופל פסימי בקשר להמשך הרצף, ותולה זאת בחוסר האחדות והמנהיגות ממנה סובלת הנבחרת. לדידו, הבעיה מתחילה בפרמיירליג. "הליגה שלנו היא הכי מבדרת בעולם, אבל הנבחרת הלאומית לא מצליחה להעתיק את ההצלחה לשורותיה. רק דרך הפרמיירליג נוכל ללכת לכיוון הרצוי. יש לנו את הליגה הטובה בעולם, האם אנו יכולים להשתמש בזה כדי לשפר את הנבחרת?".

מאמן ארסנל, ארסו וונגר, מתנגד להצעתו של קופל. "לא ראיתי שבין 1966 ל-1996, שנים בהם לא שיחקו זרים באנגליה, הנבחרת זכתה בהישג כלשהו", אמר הצרפתי. "מ-1996 האנגלים מצליחים יותר בטורנירים השונים. אני מבין את הדאגה, אבל זה לא תמיד הגיוני כמו שזה נשמע. זה יגדיל את הפער בין הגדולות לקטנות. הנה סטיב סיידוול כדוגמה, הוא לא מצא עצמו אצלנו בארסנל, הלך לרדינג, שיחק, ועכשיו הוא בצ'לסי".

ואם כבר בצ'לסי עסקינן, בזמן שהוא לא מרביץ לילדים בני 12, פינה ז'וז'ה מוריניו כמה דקות מלוח הזמנים הדחוק שלו, ונתן את זווית הראייה שלו למצב, תוך כדי שהוא מצטרף לתקיפות על ארסן וונגר: "שלא כמו ארסנל, אנחנו ניסינו לבנות קבוצה מתוך קונספט של שיתוף שחקנים אנגלים", אמר הפורטוגלי. "העיתונות והציבור באנגליה מאוד רגישים בעניינים הללו, וניסינו להחתים כמה שיותר שחקנים מקומיים". מוריניו גם התייחס למעסיקו הקודם, רומן אברמוביץ', בכל הנוגע להחתמה של שחקנים: "אני חושב שזאת אחת הסיבות שלא אהבו אותו שם. בגלל שהוא עמד להפוך את צ'לסי למועדון עם שחקנים שבאים והולכים רק בשביל הכסף".

כנראה שהשמועה על כך שזהו השבוע בו תוקפים את ארסן וונגר וארסנל, אחרת אי אפשר להסביר את התזמון של מאמן מילאן, קרלו אנצ'לוטי, שהחליט להתבטא דווקא היום (רביעי) בנוגע לשאיפות ארסנל לזכות בגביע האלופות: "לארסנל יש צעירים טובים ונלהבים מאוד", אמר אנצ'לוטי, "אבל הניסיון הוא אחד הדברים החשובים ביותר, ואני לא בטוח שהוא קיים אצלם". המאמן האיטלקי המשיך ואמר: "כרגע הם משחקים טוב, אבל ליגת האלופות מוכרעת רק באביב". לטענתו של אנצ'לוטי, מילאן היא אחת משתי קבוצות המועמדות לזכות בגביע, כשהאחרת היא ברצלונה. וונגר יכול להתנחם בכך שאנצ'לוטי לפחות לא התלונן על מדיניות הזרים של הצרפתי.


* לאחר שהכחיש דיווחים לפיהם טל בן חיים בדרכו החוצה מהמועדון, עשוי המנג'ר הישראלי, אברם גרנט להזדקק לו. זאת לאחר שהתברר אמש (שלישי) כי בלם הכחולים, ריקרדו קרבליו, ייעדר לפחות חודשיים. הבלם, שנפצע בגבו בתיקו 1:1 נגד אברטון במחזור הקודם, מצטרף לרשימת פצועים מרשימה, הכוללת את השוער פיטר צ'ך, הבלם ג'ון טרי ופאולו פריירה. קרבליו ייעדר גם ממשחקי נבחרת פורטוגל הקרובים, נגד ארמניה ופינלנד.

* סטיב מקלארן ואנגליה ייאלצו להסתדר במשחק הקריטי הקרוב נגד קרואטיה, ללא אחד הכוכבים הגדולים של הנבחרת, חלוץ מנצ'סטר יונייטד, ויין רוני. אלא שהשחקן האנגלי לא עומד לבזבז את זמנו בישיבה בבית או צפייה בטלוויזיה. מקורות מדווחים שרוני שכר מורה פרטי, שאמור לעזור לו לעבור את בחינות הבגרות באנגלית, ובמתמטיקה, אותן לא לקח בזמן ששיחק באברטון.

רוני מפנה את תשומת ליבו גם לנגינה: בעבר המליץ לו אלכס פרגוסון לנסות ללמוד לנגן על כלי כלשהוא, כדי להוציא תסכול, וחברתו קולין קנתה לו גיטרה בשווי 2500 פאונד. היא אף שלחה אותה לנואל גאלגר, חבר להקת "אואסיס", כדי שיחתום עליה, אבל הגיטריסט, שנחשב לאוהד מנצ'סטר סיטי ידוע, החזיר את הגיטרה כשהיא צבועה בתכלת. עוד דווח שרוני מתחיל לגלות עניין בסוגים שונים של יינות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully