וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דורסמן: "הפכו את חולון לשעיר לעזאזל"

שגיא ניר

13.11.2007 / 21:04

בעלי הפועל חולון נפגע מההתקפה על קבוצתו ומחזיר אש לדני קליין: "גם ירושלים אחראית". ליאור לוי: "לקבוצה נגרם נזק, ולא באשמת הקהל"

הפועל חולון חזרה הערב (שלישי) לאימונים, לראשונה מאז אירועי החזיז שהביא לפיצוץ משחקה במלחה מול הפועל ירושלים ביום ראשון. החולונים, שהעבירו את יום אתמול בפגישה קבוצתית ונחו הבוקר לאחר ביטול אימון הבוקר, יצטרכו למצוא את הדרך לחזור לשגרה, לקראת המשחק הביתי ביום שני מול הפועל גלבוע/עפולה.

לבעלי ומאמן הקבוצה, מיקי דורסמן, הייתה הרבה ביקורת כלפי הפועל ירושלים: "האחריות היא גם על הקבוצה המארחת", אמר, "אני מתוסכל שמפילים הכול על חולון והופכים אותנו לשעיר לעזאזל. דני קליין, שהוא בן אדם מנוסה מאוד במקרים כאלה, זיהה מהר מאוד את חולון כטרף קל, ומיד העביר את כל האחריות עלינו. אלא שהאחריות היא של הקבוצה המארחת, שהיתה אמורה למנוע את המקרה הזה".

דורסמן התייחס גם לאוהדיה של הפועל חולון, שעמדו תחת ביקורת קשה ביומיים האחרונים: "אין לי מושג מי הזורק, אבל הוא לא אוהד של חולון. המשטרה צריכה לעשות את העבודה ולהכניס אותו להרבה שנים בכלא".

בהתייחס לסוגיית ההעמדה לדין, אמר דורסמן: "לא חייבים להעמיד לדין אף קבוצה כי תפסו את האדם שעשה את המעשה הזה. גם הועדה למניעת אלימות בכנסת המליצה שלא יענישו קבוצות אלא אינדיבידואליים, וצריך להתעסק עכשיו בלמנוע את זה מלקרות בעתיד".

"לקבוצה נגרם נזק, ולא באשמת הקהל"

קפטן חולון, ליאור לוי, סיפר על התחושות בקרב השחקנים בראיון לאתר מנהלת הליגה. "אנחנו מתאוששים, אבל זה באמת מקרה לא קל - התמונות חוזרת כל הזמן אם אני לא מעסיק את עצמי, במיוחד שיש רעש נורא גדול סביב העניין והוא כל הזמן בכותרות. אני ממש לא מאמין שזה קרה במשחק כדורסל, ורוצה למסור למאבטח איחולי החלמה".

על האפשרות שחולון תענש בעקבות המקרה בהרחקת אוהדיה מהמגרשים, אמר לוי: "זאת שאלה לא פשוטה, ואני חושב שבהחלט צריכים להינקט צעדים משמעותיים ודרסטיים, אבל לא מאמין שכל הקהל צריך להיענש. אם תפסו את הבן אדם הוא צריך לקבל עונש כבד, וזה כמו בפשע רגיל - כששודד נכנס לחנות לא מכניסים לכלא את כל המשפחה אלא הוא סופג לבד את העונש".

"אני חושב שאולי הרחקה למשחק או שניים לכל הקהל זה לגיטימי, אבל עונש כבד לכל הקהל זה לא הוגן. מנסים ליצור ענישה מרתיעה כדי להגיד שעושים משהו, אבל צריך לחשוב על הדברים יותר בכובד ראש ולרדת מהרעיון של ענישה קולקטיבית, אנחנו לא בצבא. צריך להתמקד בלתפוס את האשמים ואת מי שעזר להם".

על מה שעולה בראשו של ספורטאי שנקלע למצב כזה, אמר לוי: "המחשבות הראשונות שעוברות בראש הן 'למה אני צריך להיות כאן בכלל, אני מעדיף לוותר על הכל'. אבל ככל שהזמן עובר והדברים קצת שוקעים אתה בעצם מבין שאי אפשר להפסיק הכל בגלל מקרה אחד, אי אפשר להגיד שוברים את הכלים ולא משחקים. חלק מהמלחמה שלנו בנושא הזה צריכה לבוא מכיוון השחקנים והקבוצות, ולהגיד שעם כל הצער שבדבר ועם כל הכאב אנחנו ממשיכים, נהיה חזקים ואנחנו רוצים להמשיך לעשות מה שאנחנו אוהבים ולהמשיך לגרום לקהל שלנו הנאה וכיף".

לקראת האימון הראשון מאז המקרה, אמר הקפטן: "אני לא יודע איך תהיה ההרגשה באימון. יש מועקה שלא משתחררת, ופשוט נצטרך להגיע ולראות איך עושים את זה. אני לא יודע למה לצפות, ראיתי את החבר'ה אתמול והם היו במצב רוח רע, אבל אולי כשנהיה על המגרש ונתחיל לעשות את הדברים הרגילים אז הדברים יהיו יותר קלים".

שחקני חולון מתכננים להיפגש בימים הקרובים עם האוהדים, ולוי מספר על הציפיות מהם: "אנחנו מתכוונים להסביר להם בדיוק איך אנחנו מצפים שהם יתנהגו. אני בטוח שהאוהדים מבינים היום איזה נזק נגרם לקבוצה. אני מכיר את רוב הקהל, ואף פעם לא ראיתי את הבחור הזה שאם היה אוהד שמגיע לכל המשחקים ונמצא בקומץ האוהדים הבעייתי הייתי בטוח מכיר אותו. רוב הקהל הוא באמת קהל טוב, ילדים טובים שבאים לעודד ולדחוף קדימה, ואליו אנחנו פונים. אני חושב שהקהל הזה מבין שנגרם נזק לקבוצה שלא באשמתו. זה מעשה של אדם אחד שהוא פשוט טיפש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully