וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המנהלת תמליץ: "שימוש באמל"ח יגרור הפסד"

מנהלת הליגה כינסה מסע"ת מיוחדת לאחר זריקת החזיז במלחה והציגה מספר המלצות, ביניהן דרישה לרשימה "שחורה" של אוהדים

ברני ארדוב

צילום ועריכה: דרור פיקלני

הכדורסל הישראלי ספג ביום ראשון מהלומה קשה. אוהד, ככל הנראה של הפועל חולון, זרק חזיז שהתפוצץ בידיו של המאבטח יואב ליצשטיין וקטע שתיים מאצבעותיו, כשאת האחרות הצילו הרופאים בבית החולים הדסה עין כרם לאחר ניתוח שארך שעות ארוכות.

הערב התכנסה מנהלת הליגה לדיון חירום ולאחר מכן כינס היושב בראשה, אבנר קופל, מסיבת עיתונאים בה נכחו גם יושב ראש ומאמן הפועל חולון, מיקי דורסמן, ויושב ראש הפועל ירושלים דני קליין. המנהלת הודיעה כי הליגה תחזור לסידרה והמחזור ה-4 יתקיים בשבוע הבא, ולא תהיה חריגה מלוח המשחקים המתוכן. קופל סקר את מהלך היממה האחרונה, סיפר על מעצרם של ארבעה חשודים ולאחר מכן אמר: "היינו בדילמה מאוד גדולה החל מהבוקר. ידענו שאנחנו צריכים לעשות מעשה ולכן נקבעה ישיבת דירקטוריון מיוחדת. אי אפשר לעבור לסדר היום על ארועים כאלו".

לאחר מכן הציג קופל מספר המלצות שהיוו את התוצאה של דיון החירום של המנהלת. עם כך, חשוב לציין שהמנהלת לא יכולה לקבל החלטות וליישמן, אלא רק להמליץ לאיגוד הכדורסל איך לנהוג.

רשימת ההמלצות:

1. כל השלכת חזיז או רימון עשן או אבוקה באולמות יביאו להפסקת המשחק לאלתר. הקבוצה אליה משתייך האוהד המשליך תפסיד את המשחק באופן רשמי. משטרת ישראל תהיה זו שתקבע מאיזה מחנה אוהדים נזרק החזיז או הודלקה האבוקה. בנוסף האולם הביתי ייסגר לסיבוב משחקים מלא וייאסר על קהל הקבוצה להגיע למשחקי חוץ, גם כאן למשך סיבוב משחקים מלא.

2. ממחר בבוקר תוקם וועדה בראשות ניצב דוד צור ובה יהיו חברים שלמה הר נוי מהשב"כ, ניצב משנה חיים קירקה וניר פרצלינה מנכ"ל היכלי הספורט. ועדה זו תדון במכלול דברים להגנת קהל האוהדים. אחת הבקשות של המנהלת הינה לבחון את האפשרות להתקין גלאי מתכות בכל האולמות.

3. מבקשים מהקבוצות להכין למנהלת, על סמך היכרות שלהן עם האוהדים, שמות של אוהדים בעיתיים שלא יורשו להיכנס למגרשים. אוהדים אלה יצלומו ושמותיהם יועברו למשטרה ומהם תימנע כניסה לאולמות הכדורסל.

4. קופל הציע לשר להקים בתוך משטרת ישראל יחידה ארצית שתפעל למניעת אלימות במגרשי ספורט תופעה שידועה באירופה, שם יש יחידה מיוחדת המטפלת בדברים אלה, ותהווה הרתעה לאוהדים בעייתים.

מיקי דורסמן ענה על שאלת המשך דרכו בהפועל חולון: "לא ישנתי 24 שעות וכרגע אין לי את חדוות האימון, אבל אין לי כרגע תשובה על ההמשך". אחר כך אמר: "הטרורסיט שעשה את הדבר הנורא הזה צריך ללכת לכלא להרבה זמן. צריך להעביר חוק וככל שיעבירו אותו יותר מהר, ככה נהיה יותר בטוחים. צריך להרחיק אותם רחוק מאוד, בדיוק כמו שעשו באנגליה".

דני קליין: "אין ספק שהחוויה שעברנו כולנו היתה מבחינתי החווייה הכי קשה שעברתי בכדורסל הישראלי. הגענו לשפל המדרגה. אמרתי דברים קשים אתמול למיקי אתמול בלהט הדברים, ואני מתנצל בפניו היום. יחד עם זאת אני חושב שבעל קבוצה, ולא משנה באיזו פוזיציה, צריך להיות אחראי על האוהדים שלו. אני מקבל בברכה את כל הועדות, אבל שום דבר לא יחזיר ליואב את האצבעות וזאת אשמת כולנו. אם לא נטפל בזה, המצב יכול להיות יותר גרוע. אני פונה לאבנר קופל שייקח מנהיגות".

  • עוד באותו נושא:
  • אבנר קופל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully