וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזורק נמצא, חולון תיענש

שגיא ניר

12.11.2007 / 14:10

יוסי מלאך בן ה-20 הוא האיש שאחראי לקטיעת אצבעותיו של המאבטח יואב ליצשטיין. הקבוצה צפוייה לעונש חריף, באיגוד שוקלים לדרוש את סגירת אולמה עד תום העונה

יוסי מלאך, אוהד הפועל חולון בן 20, הודה בזריקת החזיז למגרש בזמן משחקה של הפועל חולון הפועל ירושלים והיה אחראי לקטיעת אצבעותיו של המאבטח יואב ליצשטיין. בית משפט השלום בירושלים האריך היום את מעצרו של מלאך בחמישה ימים. ב"קול ישראל" דווח, כי מלאך הביע חרטה, ואמר כי לא העלה על דעתו כי הדבר יהיה מסוכן ויגרום לפציעת המאבטח.

בית המשפט האריך גם את מעצרם של שניים מחבריו, ניר ראובן בן 18 מרמת גן ודניאל יצחק בן 18 מתל אביב. נער נוסף בן 17, שהיה מעורב בארוע, שוחרר בתנאים מגבילים. המשטרה חושדת שמדובר בפעולה מאורגנת ומתוכננת, וכי חבריו של מלאך סייעו לו לפני הארוע וידעו על כוונותיו.

יואב ליצשטיין הוכנס לחדר הניתוח בבית החולים "הדסה עין כרם" בחצות ויצא ממנו כעבור 9 שעות. בשעה זו הוא נמצא בחדר התאוששות ומצבו מוגדר כיציב. בהודעה שפירסמה דוברות בית החולים נאמר כי: "הרופאים הצליחו להחזיר את זרימת הדם לאחר שהאצבעות התרסקו והרקמות וכלי הדם נפגעו. כמו כן, הרופאים הצליחו להציל שלוש אצבעות". ועם זאת, שתי אצבעות של המאבטח נקטעו.

יורם סגל, פקד משטרה ממחוז ירושלים אמר הבוקר בראיון בגל"צ: "עצרנו ארבעה אנשים שחשודים במעורבות, ומחומר החקירה עולה כי מדובר באוהדי הפועל חולון. מיד אחרי האירוע נעשתה פעולת סינון ראשונית ביציעים, החלה חקירה מאוד מאוד רחבה, יחד עם אנשי המודיעין והחקירות. אנחנו לא רוצים להיצמד לחצאי דברים, אבל אני מאמין שבסופו של דבר גם יופקו הלקחים".

אל איגוד הכדורסל הגיעו הבוקר דו"חות השופט והמשקיף במשחק, וכעת ממתינים שם לדו"ח המשטרה שרק לאחריו יועבר החומר לידי היועץ המשפטי של איגוד הכדורסל, עו"ד שוקי קרמר, שיצטרך להכריע מי יועמד לדין. קרמר נוטה להמליץ על עונש חמור והרתעתי, שיכלול קיום משחקי הבית של הקבוצה ללא קהל עד סוף העונה, וקנס של כ-470 אלף שקלים.

במידה והמשטרה אכן תצביע על אוהדי חולון כאחראיים להשלכת החזיז, צפויה הקבוצה לספוג הפסד טכני במשחק, שמשמעותו הפחתת נקודת ליגה אוטומטית, משום שעל הפסד טכני לא מקבלים נקודה שניתנת לקבוצה שהפסידה במשחק. בנוסף, בשל גיליון ההרשעות העמוס של חולון, עשויה הקבוצה להיענש בצורה חמורה יותר מזו בה נהג האיגוד בשנים האחרונות.

"אם לא נעצור את זה, אין טעם להמשיך בכדורסל"

לאחר פיצוץ המשחק במלחה, החליטה מנהלת ליגת העל בכדורסל לבטל את משחק הליגה בין עירוני רמת גן למכבי תל אביב שתוכנן להיערך הערב, וקבעה דיון חירום של המנהלת לשעה 17:00. בשעה 19:30 תקיים המנהלת מסיבת עיתונאים בהשתתפות יו"ר המנהלת אבנר קופל, יו"ר הפועל ירושלים דני קליין, הבעלים של הפועל חולון מיקי דורסמן ומ"מ יו"ר איגוד הכדורסל שמעון מזרחי. יצויין כי מנהלת הליגה אינה מחזיקה בסמכות לקבוע עונשים למי מהקבוצות, אך ביכולתה להחליט על דחיית משחקי הפועל חולון עד להתקדמות החקירה בפרשה.

יו"ר המנהלת אבנר קופל אמר לגל"צ: "היה לילה מזעזע, אחרי שעברנו בבית החולים וראינו את המאבטח. קרה משהו בכדורסל הישראלי ונצטרך לנקוט ביד קשה. במידה ונזהה מאיזה מחנה נזרק החזיז, נבקש שאותם אוהדים לא יוכלו לראות את קבוצתן במשחקי הבית והחוץ. נצטרך למצוא את הדרך, אבל חייבת להיות ענישה מרתיעה. גם אנחנו שואלים איך הצליחו להחדיר את החזיז - אני מציע שמשטרת ישראל תבנה יחידה לשמירת ספורט. לחלק גדול מהמשחקים נדרוש גלאי מתכות שיוצבו מחוץ למגרשים, כן נדרוש גם בדיקות מקיפות יותר בכניסה למגרשים".

הבעלים והמאמן של חולון, מיקי דורסמן, סיפר הבוקר את תחושותיו בראיון לגל"צ: "יצא לי כל הכיף. אי אפשר להירגע מהרעיון שאפשר להגיע למשחק כדורסל ולגמור את החיים שלך כי מישהו החליט. אני לא מחזיק דגל השפיות, אלא מתייחס לחיי אדם. אם אנחנו לא נעצור את זה, בכל הדרכים שאפשר, אין טעם להמשיך בכדורסל. הוציאו לי את כל החדווה. אם הבן שלי רואה אותי במצב כזה, זה לא שווה שום דבר. המנהלת חייבת להקים צוותים וחברות אבטחה, שיש להם יכולת לטפל בדברים כאלה. למשטרה אין אמצעים כאלה, מבחינת כוח אדם. זה משהו שחייב להתחיל במשרד החינוך, כמו שעצרו את קטיפת הפרחים, אפשר לעצור גם את זה".

שר התרבות, המדע והספורט, ראלב מג'אדללה הוסיף, גם הוא בראיון לגל"צ: "אנחנו עוברים מאירוע לאירוע, מקשה ליותר קשה. זה חייב להכניס אותנו למצב חירום, במלוא המשמעות של הדבר. אני בטוח שאבנר קופל ומנהלת הכדורסל יידעו לעשות מלאכתם נאמנה ובאופן התקיף ביותר שנדרש, שמעתי אותו ואת אבי לוזון ואני מחזק את ידיהם. אני מקווה שזה יעזור לנו להחזיר את הספורט. יש צורך ביד קשה, וביד קשה באופן מיידי. אנחנו לא בימים של לחנך, אלא להעניש ולהעניש בחומרה, גם אם צריך להוציא מהליגה קבוצה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully