וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההתאחדות תערער על עונש בית"ר

אורי שלו

11.11.2007 / 14:18

"ראוי היה שיווצר קשר הדוק יותר בין עוצמת ההרשעה וחומרתה לבין הענישה", אמרו בהתאחדות, אליה הגיעו ארזי וקורנפיין ונטשו בזעם

יושב ראש בית"ר ירושלים, אלי ארזי, ואיציק קורנפיין, מנכ"ל הקבוצה, נטשו היום בזעם את בית ההתאחדות לכדורגל. השניים הגיעו לפגישת ועדת החינוך וההסברה של ההתאחדות, שדנה במניעת האלימות בספורט. טענותיו של יושב ראש בית"ר היו לעדת העיתונאים שהגיעו לסקר את האירוע וכשיצא מהדיון אמר: "לא רוצה פה הצגות. אני לא הזמנתי לפה את התקשורת וזו לא מסיבת עיתונאים".

בוועדה נכחו חברי הכנסת, איתן כבל ואבשלום וילן, הפועלים בנושא האלימות בספורט ואבי לוזון אמר בה כי חזונו הוא לראות כדורגל ללא קללות: "מדובר במלחמה קשה. נדאג שקבוצות יספגו עונשים אם אוהדיהן יקללו. אני חושב שהעונש של בית"ר קל מדי. משטרת ישראל פחדנים, אין להם כוח להתמודד עם קהל. אין להם את הלהט שלי יש. לא ייתכן שאנחנו נעביר להם 15 מיליון שקל בשנה והם לא יעשו כלום".

"ההתאחדות לא רוצה לטפל בבעיית האלימות", נכתב בהודעתה הרשמית של המועדון, לאחר הדיון ועזיבתם של ארזי וקורנפיין. "אלא רק להראות שהיא מדברת. קצנו מהניסיון של ההתאחדות וחברי הוועדה לעשות יחסי ציבור על הגב של בית"ר. ארזי וקורנפיין הגיעו כדי להשתתף בוועדה וכדי למצוא דרכים לטפל בבעיית האלימות, אבל את הוועדה וההתאחדות מעניינות יותר המצלמות. ארזי הסכים שיצלמו את התכנסות הוועדה והרצון שלנו היה להוציא הודעת סיכום בסופה, אבל שוב נוכחנו לדעת שאת הוועדה וההתאחדות מעניין יותר לחייך למצלמות ולא ליצור דיאלוג אמיתי, כדי לפתור את נושא האלימות. אמרנו בעבר ואנו אומרים זאת היום- אנחנו לא רוצים לעשות הצגות, אלא לפתור את הבעיה".

בד בבד הודיעה ההתאחדות כי תערער על עונשה של בית"ר ירושלים. כזכור ספגה הקבוצה הירושלמית עונש של שני משחקים ללא קהל ועוד שניים על תנאי, בשל שריקות הבוז שהשמיעו אוהדיה במשחק מול מכבי חיפה בקרית אליעזר בראשון שעבר. תובע ההתאחדות, עו"ד שלום אבן עזרא, החליט לערער על קלות העונש.

"בכתב הערעור טען התובע כי ראוי היה שיווצר קשר הדוק יותר בין עוצמת ההרשעה וחומרתה לבין הענישה, וכך לא נעשה, אלא היפוכו של דבר", הודיעה ההתאחדות לכדורגל, "אבן עזרא מוסיף וכותב כי ההתאחדות מבקשת לתקן את הטעות של בית הדין בעונש הקל שגזר על בית"ר, באופן שעונשה של בית"ר ירושלים בהרחקת אוהדיה יהא בשיעור גדול יותר".

(לא) תחילתו של משבר

בדקה ה-58 אתמול בטדי החל עיתונאי ותיק ביציע העיתונאים לסכם את המשחק. "ה0-0 השני", הוא כתב, "מוכיח שבית"ר שבירה. אם נחבר את המשחק אתמול ל-0:0 הקודם בקריית אליעזר ולתיקו באמצע השבוע עם בני יהודה, נקבל את בית"ר הנוכחית, זאת שירדה מממוצע של 3 שערים למשחק לממוצע של גול בשלושה משחקים".

מאמן בית"ר יצחק שום לא תירץ את היכולת החלשה באירועי השבוע: "אני מאד לא אוהב את התוצאה הזאת , בעיקר בבית, ואני מאוכזב, גם מהמשחק וגם מהתוצאה, אבל בעונה של 33 משחקים יהיו גם אכזבות. כולם מחכים להפסד הראשון שלנו, אפשר להתייחס לתיקו הזה כהפסד. אני לא מאחל לא אחד את השבוע שעברנו, לא נביא את השבוע החולף כתירוץ. יש לנו שחקנים מספיק טובים כדי להתגבר גם על אירועים לא נעימים". שום לא מוכן להתייחס לאירועים בחיפה וההשלכות בשום אופן.

היום התייחס שום לביקורות שהופנו כלפי היכולת החלשה כביכול של הקבוצה: "מדובר בסך הכול בתיקו אחד שהוא מחוץ לתכניות שלנו, אנחנו עדיין מקום ראשון בליגה ובגביע הטוטו והבקענו 20 שערים, אין דומה לזה בכל אירופה. בכל עונה יש ירידות ועליות ועכשיו אנחנו קצת בירידה ועדיין לא מצליחים לנצח אותנו".

גורמים אחרים בקבוצה דיברו על כך שהפסטיבל כן חלחל והשפיע. מיכאל זנדברג אמר: "אנחנו לא אטומים. דיברנו לפני המשחק לשים בצד הכול ואני מאמין שכשעלינו למשחק לא התייחסנו לזה".

האורחים מקרית שמונה גרפו אתמול את מירב המחמאות על העמידה והיכולות הטקטיות. כל שחקני בית"ר החמיאו לקבוצתו של רן בן שמעון. קרית שמונה היא הקבוצה הראשונה העונה שיוצאת עם נקודות מטדי. בבית"ר לא מתכוונים לפעול כנגד דרק בואטנג, שירד בזעם מהמגרש, ומסבירים שהשחקן נשאר על הספסל עד לסיום המשחק ולמעשה לא ביצע כל עבירה.

הפגרה מגיעה בזמן לקבוצה והצוות המקצועי שמח על האפשרות להוציא את השחקנים מהתקופה הפחות טובה אליה הם נקלעו. קשר בית"ר, מילובן מירוסביץ', הוזמן לסגל נבחרת צ'ילה וייצא ביחד עם כריסטיאן אלבארז לשני משחקים במוקדמות המונדיאל (נגד אורגוואי ופראגוואי). השניים ישובו בעוד עשרה ימים, וביחד עם שחקני הנבחרת הישראלים שיתכוננו למשחק נגד רוסיה.

הכוכב האמיתי אתמול בטדי היה כמובן הקהל, שזכה להתעניינות כמעט מכל כלי תקשורת בארץ. כל מילה שנאמרה ביציע זכתה לכיסוי ואתמול הוכח סופית שאוהדי בית"ר זו לא קבוצה שניתן להכלילה. כשחלק מהקהל שרק בוז לעבאס סואן, חלק אחר השתיק אותו. קולות הושמעו נגד מבחר לא קטן של אנשים בראשם אבי לוזון , כשגם ראש המשלה אהוד אולמרט "זוכה" לברכות. אפילו אביגיל שרעבי, האוהדת המפורסמת מהיציע, לא יצאה בשלום אתמול מהקללות , וזאת עקב התנצלותה כלפי דליה רבין. לעומתם, בחרו אוהדים רבים אחרים להתייחס דווקא לנושאים חשובים אחרים כחופש הביטוי ויסודות הדמוקרטיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully