וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כששייע מריח דרבי תל אביבי

10.11.2007 / 12:32

חסן חימם, טולדו לא הבין ושאלו פישל. למרות שזה בטח לא יקרה, ארז מיכאלי על הדרבי בלאומית בעונה הבאה, שנערך כמובן בשישי

שייע התיישב במרפסת עם העיתון והקפה של הבוקר. אחרי שהציץ בעמוד האחורי ונפעם מהידיעה המרעישה שבר רפאלי ומאט דיימון כבר לא, הוא ניגש מיד לעלעל במדור הספורט. עוד בטרם לגם מהשחור, דמעה ראשונה של בוקר כבר ביצבצה בקצה עינו. "הפועל סתם מסריח", בישרה הכותרת, מעין הומאז' של מרקו בלבול, עוזר מאמן מכבי תל אביב בעונת 2008/9, לדברים ההם של רלף קליין. שייע נעלב. ככה לא מדברים על האהובה שלו, בטח לא איזה חתיכת בלבול, שנכשל בעונה שעברה עם הפועל באר שבע הנוצצת.

שבוע קשה עבר על פייגנבוים. ריח הזיעה של גילי לנדאו המפוטר עודנו נישא בחדר ההלבשה של וולפסון, וכבר על המשחק הראשון כמאמן הפועל תל אביב, הוא נאלץ לקבל את מכבי תל אביב בשיאה. בדרך לאימון הבוקר שמע שייע את רפי רשף מעלה על הקו את קשר מכבי, קובי חסן, כדי לראיינו לקראת הדרבי ביום שישי. "עם כל הכבוד להפועל, הראש שלנו מכוון כבר למשחק העונה מול הפועל בני לוד. אמנם לדרבי חוקים משלו, והם גם החליפו מאמן, אבל כל אחד רואה את ההבדל בטבלה. המשחק עם בני לוד הוא על 6 נקודות, ויכול להבטיח לנו מעשית את העלייה".

שייע בקושי הצליח לכבוש את זעמו. בכניסה לוולפסון הוא ראה את עוזרו, ניסן קפטה, מתלחשש עם חלוץ הקבוצה, שלומי טולדו. "שמעתם את חסן ברדיו?", שאל שייע. השניים הנידו ראש לשלילה. "אז מה כל כך מעניין אתכם על הבוקר?", תמה המאמן. "פשוט הסברתי לשלומי, שצייר אימפרסיוניסט הוא צייר היוצר דימויים נטולי קווי מתאר מוגדרים, המבטאים התרשמות סובייקטיבית מעולם התופעות", גימגם קפטה. פייגנבוים זקף את גבותיו. "ההתרשמות הסובייקטיבית שלי היא שאתם צריכים כאפה", נבח, "תתעוררו, מכבי לא סופרים אותנו בכלל".

הראל מבעיר, בוגי מרעיל

בינתיים ניסתה הנהלת הפועל להבעיר את השטח, והמלחמה הפסיכולוגית, שתפסה נתח נכבד של כשמינית מהעמוד הלפני אחרון במדורי הספורט, תפסה תאוצה. "אנחנו רוצים להעביר את המשחק משישי ב-14:30 לשבת ב-15:00, כהצגה מוקדמת למשחק בבלומפילד בין בני יהודה להפועל חיפה", דרש מוני הראל מההתאחדות, אבל מכבי תל אביב לא התרגשה. "אנחנו מארחים, וינטר זה הבית שלנו העונה, שלא יבלבלו ת'מוח", הגיב המאמן, לופא קדוש, "הפועל יודעים שאנחנו פייבוריטים ומשתמשים בתכסיסים זולים כדי להפריע לריכוז שלנו". הראל בנה על כך שהמשטרה לא תאשר את וינטר, אבל כתובת הגרפיטי על קיר האצטדיון העירוני בלוד, "מישל דיין נעשה לך שואה", ותמונתו של שוער לוד, אושרי לוי, עטוי כאפיה, הבהירו כי הדרבי הגדול לא בראש מעייניהם של אוהדי מכבי, ו-וינטר יכול לשמש אכסנייה הולמת למפגש.

האלוף ג'רי גרשון העביר את הרצאתו השבועית לשחקני מכבי תל אביב, אבל את ההצגה גנב הרמטכ"ל לשעבר בוגי יעלון, שגויס על ידי אריה הרשקוביץ', כדי להרביץ ציונות בשחקני הפועל תל אביב. "כקיבוצניק מגרופית, אני גאה בכם על שאתם מייצגים את ערכי העבודה. פועלי ארץ ישראל מחזיקים לכם אצבעות", אמר יעלון, בזמן שיקיר לוסקי שיגר עוד SMS לצמודה ופאביו ג'וניור ניקר מאחור. "אתם מייצגים רעות, דבקות במשימה וחתירה למגע", המשיך יעלון, והתמקד בדני בונדר, היחיד שבאמת הקשיב לו.

ניר לוין הנחיל בעונה שעברה מסורת, בה כל שחקני מכבי צופים בסרט מרחיב אופקים ובעל משמעות, אשר מטעין את הקבוצה בתובנות חברתיות עמוקות לקראת משחק הליגה הקרוב. אדם כמו לופא לא ישבור מסורת. "הסרט 'מתחת לאף' לימד אותנו שהפועל עוד מסוגלת לגנוב ת'דרבי", ניתח ארז מסיקה את היצירה בה צפה עם חבריו, "וגם שמנו לב שאבנר טוויטו קצת מזכיר את אורי גבריאל".

"אתם הנשמה של הפועל, אתם דור העתיד"

הזחיחות השתלטה על קרית שלום. "ראיתם למה אנחנו מסוגלים אחרי ה-0:4 על רמת השרון", השתחצן שרן ייני, "לבני לוד יש אולי את ההגנה החזקה בליגה, אבל לנו יש התקפה טובה, וזה יהיה מפגש מעניין". ומה עם הדרבי? "הפועל משחקת בשיטה דומה לבני לוד, ככה שזו יכולה להיות הכנה טובה בשבילנו". רק נמני הסתובב בקרית שלום אכול דאגה. "חברים, אם לא הזווית במכתש, לא היינו מנצחים את הדרבי הקודם. תנו כבוד להפועל".

אבל האדומים לא נתנו סיבה לדאגה. המגן אילן בוארון והשוער שאול סמדג'ה טרם החלימו מפציעותיהם, ושייע ניסה להדביק הרכב. "חבר'ה, אני סומך עליכם, אתם הנשמה של הפועל, אתם דור העתיד", הוא ניסה להדליק את עדי סבג ופטי נימבה, שרכנו בדריכות מעל לוח השש-בש. שייע הביט סביבו ונחרד. הוא שם לב שהרגע הוא סיים להעביר אימון, ואף אחד משחקניו אפילו לא מזיע. רמי דואני ועידן סרור שיחקו בטמאגוצ'י, רועי דיין וביבראס נאתכו התווכחו למי יש בושם יותר יוקרתי, וראובן עובד אירגן כמה חבר'ה לאיזה חומוס אצל אבו-חסן. אם הוא מפסיד את הדרבי, ואחי-נצרת מנצחים את השקמה/רמת חן, הפועל יורדת מתחת לקו האדום. אבל לעזאזל עכשיו עם אחי נצרת, יש דרבי, הדרבי הגדול, וכולם סביבו מקסימום באווירת גביע הטוטו. שייע הסתיר את הדמעות, ופנה מיד למשרדי ההנהלה. "מוני, בוא, אין ברירה, ראית את המצב". הראל מעך את בדל הסיגריה, והשניים נסעו למשרדי ההתאחדות באצטדיון רמת גן.

סעיף 2 ב'

2,000 הצופים בוינטר הרעישו עולמות בזמן שהשופט אלי חכמון פתח את הדרבי התל אביבי הגדול. כצפוי, מכבי עלתה ליתרון כבר בדקה ה-10 מדרדל'ה של יניב עזרן. אמצע העונה, ושייע כבר מרגיש חזק את הארצית. שער של השקמה/רמת חן בנצרת הרגיע אותו קצת, אבל החורים של תומר אליהו במרכז השדה הוציאו אותו מדעתו. רגע לפני השריקה להפסקה, דן רומן כבש שער עצמי שהישווה את התוצאה. "היה לנו מזל, הם יכלו לפרק אותנו עם 5 חתיכות, תתעוררו", שאג שייע במחצית. לופא הדליק עוד סיגריה בחדר ההלבשה הצהוב, ובקול צרוד ניסה לדרבן את שחקניו, "חבר'ה, תפסיקו לפלרטט ותתחילו לתקוע, האחים בנודיס יושבים ביציע, מה אתם רוצים שהם יגידו למישל דיין, שתבוא מולו קבוצה של קוסמטיקאיות?".

המחצית השנייה נפתחה והפועל נראתה רע. "למי צריך לשלם כדי לנצח בליגה הזאת", שאל פייגנבוים את קפטה, ובעודו מסתובב בחזרה למגרש, ראה פצצה של שבחון מעלה את הצהובים ל-1:2. במקביל נצרת השוותה, ושייע ראה את הפרמיירה שלו נחרבת מול העיניים. הדקות נקפו במהירות, וההפסד בדרבי התקרב. פייגנבוים רתח. פתאום ה-5:0 מ-1970 צף, וחנק את גרונו. בדקה ה-85 הוא החליט שמספיק, צריך להפעיל את נשק יום הדין.

ספסל מכבי תל אביב זיהה את המהומה שעורר פייגנבוים ליד עמדת השופט הרביעי, ולופא הגיע מתנשף. "מה קורה פה לעזאזל, שייע, אתה לא הולך לפוצץ לי את זה, נכון?". "לופא תירגע, אני נכנס לשחק". שייע פשט את האימונית וסימן לשופט הרביעי, לירן ליאני, שהוא רוצה להחליף את פאביו ג'וניור. "שייע, נפלת על הראש?", גיחך לופא. "תביט בטופס, נרשמתי כדין לפי סעיף 2 ב' של תקנון ההתאחדות, מוני תראה לו את הטפסים". קדוש בחן את הניירת והכל היה כשורה. הוא העיף מבט בטופס המשחק וגילה לתדהמתו שכתוב "מאמן-שחקן: יהושע פייגנבוים".

בו במקום איבד לופא את ההכרה, וגם הבננית של החובש לא עזרה לו להתעורר. אחרי דקה ארוכה היה זה נמני שהתעשת, והצמיד טיים ארוך לאפו של המאמן הוותיק. לופא החל לגלות סימני התעוררות, פקח זוג עיניים מעורפלות, וראה את שייע משכיב את שפונגין וז'אן בדרך לשוויון - 2:2. חכמון שרק לסיום, ופייגנבוים רץ בוכה כדי לחגוג עם האוהדים. "קיבינימט עם הקובי שאלו הזה", סינן נמני, "לופא, ממחר אני מחתים אותך על חוזה חדש, איזו מידה האפודה שלך?".

* העונה רק בתחילתה, ושתי הקבוצות עוד עשויות לשרוד בליגת העל, אבל מערכת וואלה! ספורט מזכירה כי למרות שהסיפור הוא הזוי ובדיוני, אברהם גרנט מאמן את צ'לסי...

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully