וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באטי-סל: באטיסטה כיכב בניצחון מכבי ת"א על אפס פילזן

8.11.2007 / 20:50

יכולת מצוינת של באטיסטה האורוגוואי, שכיפר על חסרונו של וויצ'יץ', הצילה את מכבי תל אביב שזכתה בניצחון ביתי 67:73 על אפס פילזן ודיוויד בלאט

"לפעמים צריך לדעת לנצח, גם במשחקים שלא הולך בהם", כך יאמר כל מאמן, והערב (חמישי) יצטרף לביטוי הזה גם עודד קטש, מאמן מכבי תל אביב, שניצח בזכות הרבה מזל את אפס פילזן 67:73. אחרי שנדלקו האורות וכולם שכחו את הפיקנטריה עם המפגש של דיוויד בלאט את האקסית, החלה המלחמה שבסופה של דבר הצהובים ניצחו, בשיניים.

מכבי תל אביב פתחה את המשחק בצורה טובה, אך ההתקפה שלה סבלה מעליות וירידות שאיפשרו לפילזן לחזור לעניינים, ובמהלך הרבע השלישי הטורקים עלו ליתרון. זה לא עשה רושם על החניכים של עודד קטש, כאשר אסטבן באטיסטה התגלה כשחקן של מאני-טיים, לצד דקות טובות של ליאור אליהו שעשה את העבודה. דריק שארפ היה גם הוא במקום ודאג לתרום, כרגיל, את הנקודות החשובות בזמן הנכון.

אז זה לא ניצחון שייכנס לספרי ההיסטוריה של מכבי תל אביב, אך הניצחון הזה אמור לתת הרבה מאוד ביטחון לחניכים בצהוב שייצאו בשבוע הבא למשחק חוץ קשה מול מלאגה. הקהל בצהוב עשה את העבודה וידע לדחוף את קבוצתו לניצחון בו באטיסטה (14 נקודות) היה הכוכב וכיפר על חסרונו של ניקולה וויצ'יץ'. ומה עם בלאט? אולי במשחק הבא, הפעם הניצחון נשאר בצהוב.

מהלך המשחק

מכבי תל אביב עלתה בחמישייה עם ליאור אליהו, מרכוס פייזר, דיוויד בלות'נטאל, וונטיבו קאמינגס ו-וויל ביינום. פילזן עלתה עם קווין גרגורי, סקוני פן, אנדרו ניקולאס, לורן וודס וקרם גונדום. פייזר פתח את המשחק טוב עם ארבע נקודות והראה את מה שהוא יודע, אך החברים שלו הצטרפו מאוחר למשחק בזמן שפילזן עלתה ל-4:9. מכבי תל אביב לא נבהלה, וגם לא וויל ביינום שדייק עם השלשה הראשונה במשחק כדי למנוע את הבריחה הטורקית. הקבוצות ירדו בסיום הרבע בשוויון 18:18.

טרנס מוריס קלע ארבע נקודות רצופות בפתיחת הרבע השני והעלה את הצהובים ל-18:22, אך כאשר הולך, יש מי שחייב להרוס, בזמן שפייזר החליף מילים מיותרות עם השופט והעלים את היתרון הצהוב בזכות טכנית שספג. בזמן שאנדרה האטסון דאג להתקפה הטורקית, שארפ הפציץ שלשה שנתנה ביטחון לצהובים שעלו לשבע הפרש באמצע הרבע. מכבי שהרגילה אותנו לדקות טובות שלאחריהן דקות לא טובות נעצרה בהתקפה כשארמל קוקו קלע מחוץ לקשת ומנע מהצהובים לברוח. מכבי תל אביב סיימה את הרבע ביתרון נקודה, 35:36.

מכבי תל אביב עלתה למחצית השנייה כשביינום ובאטיסטה קלעו את הנקודות הראשונות תוך שהם מנצלים הגנה לא מסודרת של הטורקים. דיוויד בלות'נטאל היה חלש מאוד ומלבד העובדה שלא קלע נקודות, הוא גם לא זרק נקודות. אנדרו ניקולאס היה דומיננטי בהתקפה של פילזן והצליח לעלות ליתרון ראשון 43:44 אחרי דקות ארוכות בהן רדפה קבוצתו אחרי הצהובים. אלכס גרסייה הברזילאי נכנס לראשונה לרוטציה של קטש שלוש דקות לסיום הרבע, בעוד הגנה מרושלת של קבוצתו איפשרה לניקולאס ו-וודס להגדיל את היתרון לשש ובסיום הרבע ירדה פילזן ביתרון 50:55.

הקהל הצהוב שדחף לכל אורך המשחק את מכבי תל אביב, עשה את העבודה בפתיחת הרבע האחרון כשנתן ביטחון לליאור אליהו לקלוע נקודות שהורידו את ההפרש. עם כל הכבוד לאליהו, מי שהביא את השינוי הוא באטיסטה שהיה במקום הנכון כדי לעשות את הנקודות החשובות שהפכו את היתרון לטובת מכבי ועצרו את ההתקפה של הטורקים, 55:57. הטורקים שחררו את הלחץ, חזרו לקלוע וניקולאס צלף עם השלשה. על שארפ זה לא עשה רושם, והוא החזיר עם שלשה משלו ששמרה על היתרון הצהוב המינימלי באמצע הרבע האחרון. טרנס מוריס פתח מבערים כשצלף שלשה דקה לסיום ונתן קבלה למופת מדוע הביאו אותו בזמן שהצהובים עלו ליתרון 6. עד הסיום הצליחה מכבי תל אביב לשמור על היתרון עד הניצחון 67:73.

סטטיסטיקה

קלעו למכבי תל אביב: אסטבן באטיסטה 14, ליאור אליהו 13, טרנס מוריס 11, וויל ביינום 10, דריק שארפ 8, מרכוס פייזר 7, ונטיגו קאמינגס ועומרי כספי 4 כ"א, יותם הלפרין 2. דיוויד בלות'נטאל ואלכס גרסייה שותפו, ולא קלעו.

לאפס פילזן: אנדרה האטסון 21, אנדרו ניקולאס 14, קני גרגורי 12, לורן וודס 9, קרם גונלום 4, ג'יימס פן וארמל קוקו 3 כ"א, אנדר ארסלן 1. סרקן ארדוגן השתתף ולא קלע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully