וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטניסאי הכי לא צפוי במאסטרס

8.11.2007 / 17:45

החיבה לג'אנק פוד ולסיגריות לא מנעה מהספרדי דויד פרר לטפס אל המקום השישי בעולם ולהגיע למאסטרס. ואיך כל זה קשור לגאידמק?

מה שכל כך יפה בספורט כמו טניס, הוא שלפעמים הנתונים הפיזיים וגם הכושר הגופני לא אומרים הכל. בניגוד לענפים כמו אתלטיקה קלה או רכיבה על אופניים, יש טניסאים שיכולים להרשות לעצמם מותרות פה ושם ויש גם כאלה שיכולים לכבוש את הצמרת העולמית למרות נתונים פיזיים לא מרשימים במיוחד.

דויד פרר הוא אחד כזה. הוא מתנשא לגובה של 1.75 מ' בלבד על פני 72 קילוגרמים, ולא מסתיר את חיבתו לג'אנק פוד במהלך תחרויות, במיוחד להמבורגרים וצ'יפס. הוא גם לא מסתיר את חיבתו לניקוטין, עד כדי כך שנראה מעשן בסמוך ליציע במפגש גביע הדייויס האחרון בין ספרד לארצות הברית, בו הוא לא שותף.

למרות הכל הוא טיפס העונה עד למקום השישי בעולם, לתשומת ליבו של דודי סלע, בעל נתונים פיזיים דומים. הוא הפך לטניסאי מספר 2 באימפרית הטניס ספרד והחל מיום ראשון הקרוב, הוא יערוך את הופעת הבכורה שלו בטורניר גמר גביע המאסטרס בשנחאי.

"איך אפשר שלא לאהוב את דויד פרר?"

דויד פרר ארן גאידמק, זהו שמו המלא של הטניסאי שמתגורר כיום בולנסיה (לא ידוע על איזשהו קשר לבוס של בית"ר ירושלים). הוא התחיל את דרכו כתוצרת של אקדמיות הטניס הקטאלוניות. ב-2002 הוא סומן כאחד ממומחי החימר של הדור הבא, כשניצח ב-34 מתוך 35 משחקים בסבב הצ'לנג'ר, והוסיף עוד תואר על החימר של אומאג בקרואטיה. בשנים הבאות הוא פילס את מקומו אל הצמרת העולמית, לאט אבל בטוח. תוך כדי, הוא הוכיח, בדיוק כמו בן ארצו רפאל נדאל, שהוא יכול לתת פייט מול כל אחד מהטופ העולמי גם על משטחים קשים.

ההישג של פרר השנה באליפות ארה"ב הפתוחה הפתיע אפילו אותו. "אם הייתם אומרים לי פעם שאגיע לחצי גמר טורניר גראנד סלאם במשטחים קשים, לא הייתי מאמין. אולי על חימר, לא על משטחים קשים". וכך הפך לו מומחה החימר הספרדי לשחקן משטחים קשים אדיר, אחרת הוא פשוט לא היה מתברג לטופ 10.

"איך אפשר שלא לאהוב את דויד פרר?", זו הדעה הרווחת בקרב מרבית פרשני הטניס, שכמוהו בדיוק נדהמו מהיכולת שלו בקיץ האחרון, זו שהביאה אותו למקום השישי בעולם. העונה זה בא לידי ביטוי גם בשלושה תארים (אוקלנד, באסטד וטוקיו) ובחמישה רבעי גמר בטורנירים בסבב המאסטרס.

אז מה נראה ממנו בשנחאי? לא מזמן הזכרנו את הבק-הנד של רישאר גאסקה, לא רק אנחנו - גם רוג'ר פדרר. ומה יש לספרדי? את חבטות ההחזרה הטובות בעולם, אולי חוץ מפדרר. השוויצרי עצמו הודה שזה הנשק הקטלני ביותר של פרר. הספרדי עצמו אמר: "אני שמח שהוא מחמיא לי, אבל הוא עדיין הכי טוב בעולם, גם בזה".

דויד פרר יחלוק את בית הזהב בשנחאי עם רפאל נדאל, נובאק דיוקוביץ' ורישאר גאסקה, אותו ניצח בקלות בגמר טורניר טוקיו בסתיו הנוכחי. ההערכות הן שפרר יתמודד מול דיוקוביץ' על המקום השני בבית, שמוביל לחצי הגמר. הסיכויים נוטים יותר לטובת הסרבי, המדורג 3 בעולם, אבל ידוע לכל שאם יש טניסאי לא צפוי בטורניר הזה - זה דויד פרר.

  • עוד באותו נושא:
  • דויד פרר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully