וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דייגו בקטן

9.11.2007 / 14:08

עם השוואות למראדונה עוד בטרם הגיע לאיטליה, אזקייל לאבצי, כוכב נאפולי, הוא הסנסציה החדשה של הליגה האיטלקית והכדורגל העולמי

בבוקר שבת באמצע אוקטובר, נעה לה באיטיות התנועה באחד מהרחובות הראשיים של נאפולי, כשלפתע אחת מהמכוניות התחילה לנסוע אחורה ופגעה ברכב שעמד מאחוריה.

נוסעי שתי המכוניות, שניים בזו הנפגעת ושניים בזו הפוגעת, יצאו מרכביהם כדי לאמוד את חומרת הפגיעה, אבל כשאלו מהמכונית הנפגעת ביקשו מהנהג הפוגע לפצותם בגין התאונה שהייתה כל כולה באשמתו, זה פצח בסצנות של צעקות והנפות ידיים מאיימות. "הוא נראה אחוז דיבוק. התגובה שלו הייתה חסרת פרופורציה לחלוטין לכל המקרה", סיפר עובר אורח שצפה במריבה. כבונוס העניקה חברתו של הנהג הפוגע סטירה מצלצלת ללחיו של אחד מהנוסעים ברכב הנפגע.

אזקייל לאבצי אף פעם לא היה טיפוס רגוע. בגיל 17 כבר עזב את הכדורגל אחרי שנים ארוכות במחלקות הנוער של בוקה ג'וניורס, והחליט לפתוח בקריירה של חשמלאי, כמו אחיו. אלא שכעבור זמן לא ארוך הציעה לו אסטודיאנטס מהליגה השנייה (לא אסטודיאנטס הידועה מלה פלאטה) לבוא ולשחק בשורותיה ועד מהרה דבק בו הכינוי הלא מקורי, "אל לוקו", המשוגע. זאת על שום מזגו החם ובגלל הכרטיסים הצהובים הרבים שספג.

לפחות שני אנשים בנאפולי, אותם נוסעים ברכב בו פגע לאבצי באותה שבת, אולי לא ממש מאושרים, אבל אחרי למעלה מ-15 שנים, נדמה שהקהל של הקבוצה העירונית מצא גיבור חדש בדמותו של החלוץ הארגנטינאי בן ה-22, שאת גופו מעטרים 11 קעקועים. אחרי הכל, לנאפוליטנים, כמו להרבה משכניהם מדרום איטליה, יצא שם של אנשים חמי מזג וגם האלוהים היחיד בעיר, זה הקרוי דייגו ארמנדו מראדונה, לא נודע בזכות אופיו המופנם או קור רוחו. עם השוואות למראדונה בזכות ההופעות על המגרש עוד בטרם הגיע לאיטליה, אזקייל לאבצי הוא הסנסציה החדשה של הליגה האיטלקית.

שובר את כל התיאוריות

נאפולי החלה את העונה באיטליה כמו עולה חדשה טיפוסית. המשחק הראשון בסן פאולו היה נוח על הנייר, מול קליארי הצנועה, אבל הקבוצה הפסידה 2:0. אחרי המפלה הביתית נראה היה שהקבוצה עומדת בפני עונת התאקלמות לא פשוטה. המשחק הבא היה בחוץ, מול אודינזה, שבצורה מסורתית בשנים האחרונות רצה בשיפולי הצמרת. 0 נקודות מתוך 6 הראשונות האפשריות נראו בבירור באופק, אבל קונצרט של הקבוצה מהדרום הסתיים ב-0:5 ענק לזכותה.

מספר שבועות לפני כן דילגה נאפולי מול צ'זנה ומעל פיזה בגביע האיטלקי, כשעל המקהלה מנצח חלוץ הרכש הארגנטינאי לאבצי, שגם כבש שלושער במפגש עם פיזה (הראשון של שחקן נאפולי מזה 14 שנה), אבל אלו היו משחקים מול יריבות מהליגה השנייה. אחרי החמישייה מול אודינזה, לעומת זאת, כל אוהדי הכדורגל ותקשורת הספורט בארץ המגף יצאו מגדרם נוכח התצוגה של של לאבצי. שער, שני בישולים וזריעת פאניקה בהגנה האודינזית הביאו לנאפולי חמישיית שערים בחוץ לראשונה מאז 1929 וניצחון חוץ ראשון באודינה מאז ה-0:3 ב-1987, עם צמד של מראדונה.

"אי אפשר לבקש יותר", סיכם רינו צ'זראנו מ'קוריירה דלו ספורט' את הופעתו של הארגנטינאי וסבסטיאנו ורנאצה מ'גאזטה דלו ספורט' הסכים: "הוא הותיר את כולם פעורי פה. מדברים על הכדורגל המודרני, עם הסדר והלחץ על היריבה, אבל אז מגיע שחקן כמו לאבצי ובפעולה אחת שובר את כל התיאוריות". אוהד אחד של נאפולי אפילו נשמע צועק מהיציע בפריולי של אודינזה, כשהוא צועק לעברו של הארגנטינאי: "אתה יותר טוב ממראדונה". ברור שכשהאוהד הזה נרגע מעוד דריבל קסום של לאבצי הוא בוודאי התנצל חרישית בפני אלוהי הכדורגל של קבוצתו, אבל אחרי המשחק הזה הועלו שמותיהם של לאבצי ומראדונה באותו משפט לעתים קרובות.

הרכישה של המאה

הרווח הענק של נאפולי מלאבצי הוא בעצם הפסדה העצום של גנואה. אחרי שחזר לשחק כדורגל לקראת גיל 18 במדי אסטודיאנטס, החלוץ פרח. ביהלום שנהנה מדרכון איטלקי הבחינו אנשי גנואה, ששילמו עליו כמיליון יורו כדי שיגיע לקבוצה, שטיפסה לליגה הראשונה בסוף עונת 2004/5. שנתיים אחרי שנטש את כיבוש ובישול השערים לטובת שקעים ותקעים, נראה היה שהקריירה של לאבצי עלתה על המסילה הנכונה, אלא שבמקום לעלות לליגה הראשונה, גנואה הורדה לליגה השלישית בגלל אי סדרים כספיים והחלוץ הושאל לסן לורנצו ונשאר בארגנטינה. כעבור שנה ניצלה הקבוצה מבואנוס איירס את הקשיים הכלכליים של גנואה והשלימה את רכישתו של לאבצי תמורת כ-1.2 מיליון יורו.

בסן לורנצו לאבצי הפך לכוכב גם בליגה הראשונה וזכה לכינוי חדש - "אל פוצ'ו", הברק. לפני מספר חודשים שימש כבורג מרכזי בזכייה של הקבוצה בקלאוסורה של 2007, אבל חשוב מכך, בקבוצה הוא פגש את אחד מהאנשים שהשפיעו יותר מכל על הקריירה הקצרה שלו, המאמן רמון דיאז. "אזקייל הוא השחקן הצעיר הכי טוב בארגנטינה. אימנתי אותו ואני יודע מה הערך שלו. אם יש מישהו בנאפולי שמטיל ספק בקנייה שלו, אני מוכן לשלוח לו DVD של הביצועים שלו, זה כבר ישכנע אותם", אמר המאמן, שחקן אינטר ונאפולי בעבר, שלפני כשנה הכריז ששוויו של החלוץ המצטיין נע סביב 20 מיליון דולר ולבסוף הסתפק בכ-6 מיליון יורו.

דיאז נתן ללאבצי חופש בחלק הקדמי של הקבוצה ובתמורה זכה להצגות. "הוא פנומן", אמר אחרי מכירתו של החלוץ לנאפולי, "ייקח לו קצת זמן להתאקלם, אבל בקרוב מאוד נאפולי תבין שהיא ביצעה את הרכישה של המאה. אני מוכן לערוב לכך". בכלל, "פנומן" היא מילה שמתחילה ללוות באופן קבוע את הופעותיו של החלוץ וכבר אחרי משחקו הרשמי הראשון במדי נאפולי, ניצחון 0:4 על צ'זנה בגביע, הגדיר מאמן הקבוצה אדי רג'ה על החלוץ: "הוא פנומן, הוא ברמה אחת מעל שאר הסגל".

נולד ב-5 ביולי

לפני מספר שבועות הודיע אזקייל לאבצי שמתחיל להימאס לו מההשוואות למראדונה. בעומס כזה על הכתפיים, אף ארגנטינאי, למעט אולי לאו מסי, לא יכול לעמוד. והאמת היא שההשוואות הללו באמת עושות לחלוץ נאפולי עוול מסוים. מראדונה שיחק כמספר 10, כעושה משחק מהסוג שהיום הולך ונכחד. לאבצי, לעומתו, הוא חלוץ שני, שלובש מספר 7 כמיטב המסורת הארגנטינאית. "אני יכול לנסות ללכת בעקבות מראדונה, אבל אולי אני יכול להשוות את עצמי לקרלוס טבז. סגנון המשחק שלנו דומה", ניסה להסביר את ההבדלים בתפקוד.

אבל ללאבצי יש עוד קצת דמיון לאליל ולא רק בגלל שמראדונה הוצג בסן פאולו ב-5 ביולי 1984 ולאבצי חתם על חוזה בקבוצה בדיוק באותו תאריך, 23 שנים מאוחר יותר. כמו מראדונה, גם הכוכב הגדול של נאפולי כיום לא מפסיק לעבוד על המגרש במטרה להגיע לעמדה פנויה כדי לקבל את הכדור. כשזה קורה, הקסם מתחיל. בשנות ה-80 הייתה דרך אחת לעצור את מראדונה - לבצע עליו עבירות. אי אפשר לשכוח את מונדיאל 1986, בו רבים ממשחקיה של ארגנטינה דמו יותר למשחקי פוטבול אמריקאי עם הסצנה שחזרה על עצמה - מראדונה אוסף את הכדור, מתחיל לרוץ קדימה תוך התחמקות מתיקולים קשים עד שאחד מהם עוצר אותו. ואז הוא קם, לוקח את הכדור ויוצא לעוד מירוץ ששוב מסתיים בעבירה אחרי 15 מטרים. דקות שלמות ממשחקיה של נאפולי נראות כאילו נכתבו על ידי אותו תסריטאי, כשלאבצי המהיר ובעל שליטה המדהימה בכדור, משחק בתפקיד מראדונה, אבל מוסיף ראיית משחק מרשימה שמתבטאת במסירות אמן.

הוא נמוך קומה (1.73 מטר), הוא סופג אינסוף עבירות, הוא ארגנטינאי, יש לו אופי צבעוני והזמן הופך אותו לאהוב האוהדים של נאפולי. עם כל אלו הוא מוליך קבוצה של שחקנים בינוניים לצמרת האיטלקית. אבל בינתיים אזקייל לאבצי לא רוצה שישוו אותו לדייגו ארמנדו מראדונה. את הפרשנים באיטליה זה לא מעניין.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully