וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלאט: "אין בי שום רצון לנקמה"

7.11.2007 / 20:50

בלאט עמד במרכז מסיבת העיתונאים לקראת המפגש בין מכבי ת"א לפילזן: "אני רק מחכה לקהל". קטש: "תראו מכבי אחרת בהתקפה"

שרון בוקוב

צילום ועריכה: דרור פיקלני

אילו הייתם אומרים לדיוויד בלאט במהלך העונה שעברה שבפעם הבאה שיחזור ליד אליהו יהיה זה כמאמנה של אפס פילזן איסטנבול, סביר שהיה מגחך. אולם הקיץ, שסומן על ידי רבים כזמן האידיאלי לשובו למועדון בו צבר הכרה בינלאומית, הביא עימו לא מעט הפתעות. סכומי הכסף שבלאט דרש אז לא היו מקובלים על ראשי מכבי, שהנחיתו במקומו שני אייקונים צהובים-כחולים במחיר זול הרבה יותר. בלאט, שעזב את בנטון טרוויזו שירדה מנכסיה, מצא מקלט בפילזן, מיריבותיה האירופאיות הגדולות של מכבי בשנים האחרונות.

כך שהמציאות, לפחות במקרה הזה, עולה על כל דמיון ומחר (חמישי), לראשונה מאז עונת 1998/9 (אז אימן את הפועל גליל עליון), ישוב בלאט לעמוד לצד הספסל הקרוב יותר לשער 11, זה השייך לקבוצה האורחת. במהלך מסיבת העיתונאים שנערכה הערב לקראת המפגש הפיקנטי, גנב הישראלי-אמריקאי את ההצגה: בלאט נשאל באשר לתחושותיו, לרצונותיו, לכוונותיו ולמחשבותיו, עד שביקש מהעיתונאים לשאול מספר שאלות גם את מאמנה של מכבי, שנותר, לראשונה וכנראה שגם לאחרונה העונה, מחוץ לאור הזרקורים.

"מרגש מאוד להיות כאן איתכם, להיות כאן לצד עודד", פתח בלאט. "ההיסטוריה של מכבי, המסורת של מכבי, החיים של מכבי מאפשרים מפגשים מהסוג הזה, שהם הכי קלאסיים והכי מקצועיים והכי יפים שיש מחוץ למגרשים. מכבי היא המודל של קבוצה גדולה ואנחנו בפילזן משתדלים כמה שיותר ללכת באותו קו. אני מודה לעודד שבא לפה לשבת איתי, כי זה מצביע על החברות שיש בינינו ובין הקבוצות. המשחקים בין פילזן למכבי לאורך כל השנים היו משחקים טובים, חזקים, אטרקטיביים ותמיד ספורטיביים. עוד סיבה לשמוח עבורי, היא שאני יכול להיות שוב בעסק הזה, רק שהפעם מהצד השני".

אחרי שלב המחמאות, עבר בלאט להתמקד במשחק עצמו. "לגבי מחר, אני לא רוצה להגיד יותר מדי כי אז ניכנס לטקטיקות, והרי אין כמו העיתונים בישראל לקבוע מראש מי יאמן טוב יותר ומי ישחק טוב יותר, אז אני משאיר את זה לכם. אני רק מחכה לראות שוב את הקהל של מכבי, ומצפה לראות כדורסל שמתאים למעמד הזה".

"מכבי זה מקום שאין כמוהו בעולם"

בלאט התייחס לכאב הראש הנוכחי של עודד קטש - חסרונו של ניקולה וויצ'יץ' הפצוע, וכן להיעדרותו של טל בורשטיין. "מכבי משחקת בלי שני שחקנים מובילים, שהם לא רק שחקנים גדולים, אלא גם חלק מהמרקם הבסיסי של הקבוצה. באיזשהו מקום זה כן מקשה על מכבי ועל עודד בשלב כה מוקדם של העונה, כי כשאתה בונה קבוצה אתה בונה על דברים מסוימים ועל חלקים שאמורים להתחבר כתוצאה מאותם שחקנים בסגל. אבל למכבי יש השנה סגל רחב, עם הרבה עומק, וגם יש שחקנים חדשים שרוצים להוכיח את עצמם. אמרתי כבר שבטווח הקצר, ההיעדרות של ניקולה וטל אולי פחות משמעותית, אבל לטווח הארוך יהיה למכבי קשה מאוד לשחק בלעדיהם, כי הם שחקנים גדולים".

שתי הקבוצות לא מרשימות במשחקיהן מתחילת העונה, אם כי בלאט דווקא הביע אופטימיות בעניין, באומרו כי בקרוב הדברים ייראו אחרת. "זו לא הרמה שנראה בהמשך מפילזן ומכבי. לכל משחק יש את החיים שלו, אבל ביורוליג צריך לעשות הכל כדי לנצח ושתי הקבוצות רוצות את המשחק הזה. אני מקווה שנעבור לשלב הבא ושבינואר-פברואר נהיה קבוצה שיודעת מה היא רוצה מעצמה ושתתחבר בזמן הנכון".

כאשר בלאט נשאל אילו טיפים יכול לנדב לקטש, כמי שמכיר לפני ולפנים את המערכת ואת הלחצים שמופעלים על העומד בראשה, בחר המאמן להשיב בסיפור. "בוב גונן היה זה שהביא אותי בזמנו לארץ. כשקיבלתי את הג'וב במכבי והיו קשיים, הוא התקשר אלי ואמר: 'אתה רואה את האנשים ביציע, בשורה השנייה-שלישית?' אמרתי שכן, אלו אוהדים ועיתונאים. בוב אמר אז 'ברגע שתתחיל להקשיב למה שהם אומרים, תעבור לשבת לידם'".

ומה מוסר ההשכל של הסיפור החביב? "עודד יודע כדורסל, הוא עבר הרבה מלחמות בחיים שלו, הוא אימן קבוצה לפני מכבי. מי כמוני ידיים שלאנשים כאן אין סבלנות, אבל הוא איש חזק ומאמן מצוין, והוא לא צריך את הטיפים שלי".

"אין בי שום תחושה של רצון לנקמה או כעס", התייחס בלאט לכך שלא נחת ביד אליהו בקיץ האחרון, "את ההחלטות שעשיתי לגבי מכבי, עשיתי. אף אחד לא הכריח אותי לעשות דברים שלא רציתי לעשות. 90 אחוזים מהזמן שהייתי פה היו רגעים יפים, נפלאים. עודד שיחק במכבי, הוא יודע על מה אני מדבר. זה מקום שאין כמוהו בעולם. ואחרי שאתה הופך לחלק מהמערכת וחווה את החוויה בצורה הכי עמוקה שאפשר, אתה לא יכול לכעוס על האנשים אחר כך. כי אם אתה כועס, משהו לא בסדר איתך. אתה מקבל מהמקום הזה הרבה מאוד. מהאוהדים, מהמועדון, מהשחקנים. אני לא הייתי במקום שאני נמצא בו היום בלי מכבי תל אביב, וכיף לי לחזור לפה ואני שמח מעל הראש. אני מקווה שהמשחק יילך לפי ההרגשה שלי ולא לפי משהו אחר. אני לא אשן טוב היום. בעצם, אני אף פעם לא יישן טוב. אני מתרגש, אבל אסור לשכוח שזה משחק שהוא גם חשוב מקצועית, כפי שכל המשחקים חשובים עבורי".

"אנחנו עדיין בשלבי חיפוש וגיבוש"

וכמובן, גם קטש היה שם. "אני רוצה לברך את דיוויד על זה שהוא פה. תמיד כיף לראות אותו", אמר. "אני גם רוצה לברך אותו על ההצלחה שלו בקיץ. הוא עשה הישג אדיר ושירות ענק למאמנים הישראלים. אולי בעתיד תיפתח בזכותו עוד דלת למאמנים אחרים, ולכן מגיע לו כל הכבוד.

"מה שדיוויד עשה בשביל מכבי בשנים האחרונות זה משהו יוצא מגדר הרגיל, והרי עכשיו אני גם יודע את הדברים מבפנים", המשיך קטש. "הוא אחד מעמודי התווך לכך שמכבי והאוהדים שלה הפכו בשנים האחרונות להיות מאוד מפונקים, ועל זה אני כועס עליך, דיוויד (צוחק, א.ג). בנו כאן שושלת אמיתית, ואפשר היה לראות את היד של דיוויד בכל מה שקרה פה. הוא ראוי לקבלת הפנים הכי מכובדת מאוהדי מכבי מחר".

ומה מכינים הצהובים לאפס פילזן? "לגבי המשחק, קודם כל אנחנו משחקים בלי ניקולה, בצל הפציעה שלו, אבל אני פחות רוצה להתייחס לזה ואת זה אני עושה גם עם השחקנים. אני רוצה להתייחס למי שכאן וישנו. אפשר לעשות בזה שימוש כתירוץ, אבל אנחנו בטח לא רוצים להפסיד בבית וזה יהיה מאוחר מדי בשבילנו. אנחנו רוצים לשחק כדורסל טוב. עשינו כמה שינויים, התייחסנו הרבה לפן המנטאלי. אנחנו עדיין בשלבי גיבוש. יהיה משחק מעניין מחר, מעבר להתרגשות. יהיה הרבה מאוד כדורסל, וכדורסל אטרקטיבי. אני מאוד מקווה שכולנו נהנה מחר".

חסרונו של וויצ'יץ', הודה קטש, ישפיע עמוקות על צורת המשחק של מכבי. "בלי ניקולה, תראו מחר מכבי אחרת מבחינה התקפית. כל הקונספט הזה של ההתקפה וההגנה, אתה כמאמן מנסה כמה שיותר להתאים לשחקנים שלך כדי לנצל את היכולות שלהם. החיסרון של ניקולה לקח מאיתנו הרבה מאוד יתרונות, ועכשיו נצטרך להתרכז ביתרונות של השחקנים האחרים. היינו צריכים לשנות כמה דברים, אבל כמובן שנשחק אחרת, התקפית והגנתית.

"בוילנה הפסדנו בחצי הראשון מנטאלית עוד לפני שהתחלנו לשחק. אין לי תשובות למה זה קרה, כי כשיצאתי מחדר ההלבשה דווקא הרגשתי בסדר", סיים קטש. "הם היו הרבה יותר אגרסיביים מאיתנו. אי אפשר להתמודד עם פיגור של 40:17 בריבאונד. יש הרבה דברם בכדורסל שתלויים ברמת הריכוז והמוכנות ובאיך שאתה הולך לישון בלילה לפני המשחק. אסור לנו להגיע מחר שוב ככה. צריכים להתחיל הרבה יותר אגרסיביים, בראש קודם כל. מצפייה בקלטות של אפס, הם מתקיפים חזק מאוד את האופנסיב ריבאונד, ואם לא נדע להתמודד עם זה, נהיה מחר בבעיה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך להיראות ולהרגיש מצוין, לחיות בריא ולהפחית במשקל?

בשיתוף TI SWIM

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully