וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכללות: מקבלים את כל הדיקסון

תומר ספירשטיין ורן לטוביץ'

7.11.2007 / 10:43

שני הנחסנים הלאומיים ממשיכים לסקור את מועמדי ההייזמן, והפעם מתמקדים במאט ריאן מבוסטון קולג' ובדניס דיקסון מאורגון

השבוע אנו חוזרים למרוץ אחרי ההייזמן, בתקווה לתת לכם את התמונה המלאה לפני שהעונה תסתיים והשישי בדצמבר יגיע (אז בוחרים את המנצח), וזה נותן לנו תירוץ טוב להביא בפניכם שני מועמדים שלא ממש ציפינו שיישארו במרוץ בשלב הזה של העונה. אנחנו מודעים לכך שעצם זה שאנחנו כותבים עליהם כאן מביא להם את הנאחס, ועד כמה שקשה לנו לנחס את האחד, השני דווקא בא לנו טוב בניחוס, ולמרות שהפסיד השבוע הוא עדיין במרוץ. לא לאליפות כמובן, אלא להייזמן.

טורבו דאק

נתחיל בזה שאנחנו מקווים שלא יטיל עלינו קללה אחרי הכתבה הזו – דניס לי דיקסון ג'וניור.

דניס נולד באוקלנד, קליפורניה, ב-11 בינואר 1985, והתגלה כבר בצעירותו כמחונן במספר ענפי ספורט. כשסיים את קריירת התיכון שלו בסאן ליאנדרו, הוא השלים בגרות בסוציולוגיה והספיק למסור ל-2736 יארד ו-30 ט"ד בעונתו כסיניור באותו תיכון. הוא הוביל את קבוצתו ל-11 ניצחונות מתוך 12 משחקים, ולמאזן של 36-3 במהלך קריירת התיכון שלו. במקביל, דורג כאחד מהפרוספקטס הגדולים באמריקה כאאוטפילדר (זה בבייסבול, כן?) ונבחר בסיבוב ה-20 בליגת החובבנים על ידי סינסינטי ב-2003. בהתמקדות על קריירת הפוטבול שלו באורגון – ב-2004 שיחק בשישה מתוך 11 המשחקים, כשרוב הדקות שקיבל היו במשחק נגד איידהו, אבל צריך לזכור שהוא היה עדיין המחליף של קלן קלמנס (החל מהשבוע – הק"ב הפותח של הג'טס).

עונת 2005 המשיכה במגמת השיתוף המוגבר, כשהשתתף בשבעה משחקים, כולל משחקים מול הטרויאניים וסטנפורד, אך עדיין רק כשקלמנס היה פצוע. עונת 2006 הייתה עונת הפריצה שלו, כשפתח בכל משחקי הברווזים, ובמשחקו הגדול הראשון מול אוקלהומה הוא השלים 26 מ-41 ל-341 יארד ושני ט"ד. שבוע לאחר מכן מסר ל-3 ט"ד באריזונה סטייט. הוא דורג במקום השביעי באמריקה בהתקפה כוללת (290.8 יארד למשחק) ובמקום ה-11 במסירות (21.8 השלמות למשחק). הוא צבר במהלך העונה 161 מסירות רצופות ללא אינטרספשיין, וסיים את העונה עם 2143 יארד באוויר ב-61.2% השלמה, 12 ט"ד ו-14 אינטרספשנס.

דיקסון התחיל את עונת 2007 לאחר שבילה את הקיץ כשחקן בייסבול של האטלנטה ברייבס בליגת החובבנים. כשההרפתקה הזו מאחוריו הוא פתח את עונת 2007 באופן מרשים, כשכבר במשחקו השני במישיגן הוא צבר 292 יארד באוויר לשלושה ט"ד ועוד 74 יארד על הקרקע וט"ד נוסף. האיבוד הראשון שלו הגיע רק במשחק החמישי, מול קליפורניה, והוא כרגע עומד על 1885 יארד באוויר ו-68.8 אחוזי השלמה, 16 ט"ד ורק 3 איבודים. האיום שלו הוא בלתי נגמר, כשבכל אופציה שיש לו הוא גם מסוגל לרוץ, ומזכיר מאוד בצורת המשחק את וינס יאנג ומייקל ויק, למרות שמימדי גופו הם יותר של חן ליפין או טרוי סמית'. בשבועות האחרונים הוא מככב בראש רוב רשימות המועמדים להייזמן, וזו בהחלט הפתעה נעימה כשמכללה קטנה מחטיבה כל כך תחרותית מצליחה להתברג כל כך גבוה בדירוג, חודש לסיום העונה.

השאלה הגדולה: האם דעיכה בעתיד של אורגון תסמן גם את דעיכת סיכוייו להייזמן?

דיקסון הוא הנשק ההתקפי העיקרי (לצד סטיוארט) בהתקפת הברווזים. כשהוא לא מוסר הוא רץ, והוא אחראי לרוב תשומת הלב של ההגנות היריבות. אם וכאשר הברווזים יתחילו להפסיד, האם זה יהיה בהקשר ישיר ליכולתו? ויותר חשוב – האם מצביעי ההייזמן יחשבו כך?

דיקסון מעמיד מספרים בהחלט מרשימים, אפילו בסטנדרטים של הזוכה של השנה שעברה, טרוי סמית', אבל סמית' הוביל את הבאקאייז למאזן מושלם עד למשחק האליפות, ודיקסון כבר לא ייהנה מעונה מושלמת, למרות שלהערכתנו, אם הברווזים יגיעו למשחק האליפות בלואיזיאנה, הוא יהיה המועמד המוביל לפרס.

מאט המתחבט

המועמד השני הוא אחד היותר שנויים במחלוקת. עד השבוע, הקבוצה שלו הייתה המדורגת במקום השני וללא הפסד, ועדיין רבים חושבים (כולל אותנו) שהקבוצה שלו בהחלט איננה הקבוצה השנייה בטיבה בליגה. הרשו לנו להציג בפניכם את האיש שאנחנו לא רוצים לראות בגמר, וזה לא בהכרח בגללו אלא יותר בשל קבוצתו – חברים יקרים, הכירו את המנוחס השבועי שלנו – מאט ריאן.

מת'יו תומס ריאן נולד ב-17 במאי 1985, באקסטון, פנסילבניה. הדוד שלו היה הק"ב הפותח בבוסטון קולג' בשנים 79-82. קריירת התיכון שלו בוויליאמטן צ'ארטר הייתה מרשימה, כשנבחר לקבוצה הראשונה של העיר (פילדלפיה) ומסר ליותר מ-1300 יארד ו-15 ט"ד מול שני איבודים בודדים, ב-52 אחוזי השלמה. במקביל להיותו קפטן קבוצת הפוטבול בתיכון, הוא גם היה קפטן קבוצות הבייסבול והכדורסל – אלוהים, כמה אמריקאי.

את עונת 2003 בבוסטון קולג' הוא ראה מהקווים, ובעונה העוקבת ראה מספר דקות מוגבל שבן השלים 35 מ-71 המסירות שלו ל-350 יארד, שני ט"ד ושלושה אינטרספשיינס. בעונת 2005 שיחק בכל עשרת המשחקים ואף זכה לפתוח בחמישה מתוכם, השלים 121 מ-195 מסירות ל-1514 יארד, 8 ט"ד ו-5 איבודים. עונת 2006 הייתה עונת הפריצה שלו, כשהשלים 263 מ-427 מסירות (61.6%) ל-2,942 יארד, 15 ט"ד ורץ לעוד 4. הוביל את ה-ACC בהתקפה כוללת (242.2 יארד) ובמסירות ליארדים (245.5).

העונה כבר עומד על 2,433 יארד ב-217 מתוך 356 מסירות, ל-19 ט"ד ו-8 איבודים. הוא הצעיד את האיגלס לניצחונות מרשימים בג'ורג'יה טק, בוירג'יניה טק ומול ווייק פורסט. בכל אחד מהמשחקים האלה צבר רייטינג מצטבר של מעל 150.

השאלה הגדולה: האם ריאן הוא לא אובררייטד?

ריאן מגיע מהקונפרנס הגדול החלש ביותר באמריקה, ותחרות גדולה אין לו שם ממש. המאזן של בוסטון די מטעה, וכך גם הסטטיסטיקה האישית שלו, לטעמנו. לצד משחקים גדולים יש גם משחקים אנמים מצידו, מה שעדיין מספיק לאיגלס לנצח בסופו של דבר את המשחק. ההייפ הגדול סביבו אחרי שתי הדקות האחרונות במשחק בשבוע שעבר בוירג'יניה טק לא כל כך מוצדק, כי צריך לזכור שבמשך 58 דקות הוא לא ממש היה פקטור על המגרש. רק לאחר שנפסק הגשם הוא הצליח להשלים את המסירות החשובות.

תשובה: כנראה שמאט ריאן יהיה אחד משתי הבחירות הראשונות בתפקידו בדראפט הקרוב. הוא נייד, ואין שום ערעור על האינטליגנציה שלו, וסקאוטים ב-NFL אוהבים שחקנים כאלה. להיות כוכב בליגה הזו – אנחנו לא מאמינים שהוא יהיה. בוחרי ההייזמן מחשיבים חשיבות גדולה להצלחת הקבוצה, ופה לריאן כרגע אין ממש בעיות. ריאן כבר הוכיח שהוא יכול לתת מספרים מרשימים מול הגנות מרשימות, ולצערו (ולצערנו הרב) הוא לא ממש פוגש כאלו במהלך העונה הסדירה, וגם אלו שהוא כן פוגש מצליחות לחטוף לו לא מעט פעמים.

אין ספק שהוא צריך להיות מדויק יותר, ולדעתנו בגדול יש פשוט שחקנים אחרים שמגיע להם יותר. שתי הדקות האחרונות במשחק מול וירג'יניה טק הקפיצו אותו לתמונת ההייזמן, ואף העלו זיכרונות מימי דאג פלוטי, הק"ב הקודם של בוסטון שזכה בהייזמן. אז הנה בשבילכם צ'ופר – הדרייב של ריאן לעומת הדרייב של פלוטי (הידוע גם בשם "הנס במיאמי"). תחליטו בעצמכם.

הפינה לשיתופכם

כרגיל, בכל שבוע אנו מציגים בפניכם מספר דברים הקשורים – בצורה זו או אחרת – לפוטבול מכללות. השבוע יש לנו סרטון מגניב במיוחד, שהוצג לראשונה בידי גרייזס בפורום ספורט אמריקאי של וואלה!, אך גם נשלח אלינו בידי עופר פרוסנר.

למי שעדיין לא ראה את הסרטון – מדובר במשחק מהדיביזיה השלישית, כשנותרות שניות בודדות על השעון, ואז מתחיל מחול הלאטרל של אוניברסיטת טריניטי (טקסס) שמזכיר את הדרייב שהצגנו כבר בפניכם (ג'ון אלוויי, זוכרים?). תיהנו, וזכרו שאתם תמיד מוזמנים לשלוח לנו למייל כל הצעה, שאלה, תגובה או קופונים לרכישת אלכוהול במחיר מוזל, ואנו תמיד שמחים לקרוא את מחשבותיכם. ממש כמו אח גדול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully