וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יאללה פילזן, מלחמה

רונן גיל

7.11.2007 / 12:51

רונן גיל, אוהד הפועל ת"א ותיק, הגיע סופסוף למחקר מהטכניון, שמפריך את חוסר הוודאות לקראת הדרבי: רק בלאט ינצח לאדומים את המשחק

לדרבי חוקים משלו, כולם יודעים את זה, אפילו מיקי חיימוביץ' אמרה את זה פעם בחדשות, אבל מהם למען השם אותם חוקים? על כך כמדומני איש עדיין לא נתן באמת את הדעת. וכי מה תעזור לאדם הצהוב או האדום, שבשלושת הימים האחרונים שלפני דרבי מסתגר בביתו, חדל לחלוטין מלתקשר עם סביבתו וניזון ממנות קטנות של אורז ולחם יבש, מה תעזור לו הידיעה שלדרבי יש חוקים, אם היא לא מפחיתה ולו במעט את חוסר הודאות. אותו חוסר ודאות שהופך את האירוע הזה לתובעני כל כך.

והנה השבוע, בצירוף מקרים מדהים, נרשמה סוף סוף פריצת דרך בתחום מחקר חשוב וזנוח זה, כאשר מספר מרצים בולטים מהטכניון פרסמו הודעה בזו הלשון:

"כיום מקובלת על המדע ההנחה האומרת שתוצאת דרבי הכדורגל נקבעת למעשה כבר ביום חמישי שקודם לו. לאמור – ניצחון של המכבים ביד אליהו מוביל בהכרח לניצחון צהוב בבלומפילד, ובעיקר להיפך". החוקרים תומכים מסקנה מהפכנית זו במספר מקרים בולטים ובראשם אותו שבוע נפלא בשנת 2000, בו ניצחה פנאתינייקוס של קטש את מכבי בגמר האירופי ומיד לאחר מכן טועמה סידר להפועל ניצחון בדרבי, שגם הבטיח אליפות ראשונה לאחר 12 שנה. "ימים רבים חלפו מאז ועדיין", כך מציינים החוקרים, "זיכרון השירה הכבירה של אוהדי הפועל באותה שבת קיצית - עודד קטש עולה עולה עולה, מעביר צמרמורת בגופנו".

זר פרחים לדייויד

כמי שגדל לאורן של תיאוריות קשר רציונאליות באשר לקביעת תוצאות משחקים, כגון מספר הצעדים שהלכתי מהמטבח לכורסת הטלוויזיה, או המיקום המדויק של בקבוק המים על השולחן בסלון ועוד, נראתה לי תיאוריה מיסטית זו מבית מדרשו של הטכניון, קלושה משהו, אבל שבוע קריטי שכזה, הוא לא הזמן להתאבל על קריסתן של קונספציות. יש לגשת מיד למלאכה. דבר ראשון עליתי בפורום של אוהדי הפועל וזעקתי: "איש המפתח שלנו הוא דייויד בלאט". יש לקבלו בפרחים בשדה התעופה כאילו היה מילאן אוסטרץ' השב מפארמה וכרטיס לרבע גמר אופ"א בידו. יש לארחו באחת ממסעדות הפועלים הקרובה לליבנו, אורקה, אולי כתית, לצ'פר אותו במטעמי הבית ולהבהיר לו את גודל המשימה. חשוב מכל, יש לתת לו ולשחקניו הטורקים את התחושה שמחנה השלום בישראל תומך בדרכם ולהסתייג נחרצות מהטענה המופרכת כאילו בוצע רצח עם בארמנים, אי שם בתחילת המאה הקודמת.

יש למצוא כל דרך אפשרית לעזור לאפס פילזן, סיכמתי, כי מהדרבי עצמו לא תבוא לנו הישועה. ניתוח קר של מצב העניינים מראה על יתרון ברור של מכבי בכל עמדה אפשרית, על המגרש ועל הקווים. אוהד של הפועל, ששטחתי בפניו טענה זו השבוע, התעקש שיש לנו יתרון מסוים בעמדת מאמן הכושר. רון ציבלין הוותיק, גרס, הוא גדול אנשי המקצוע בתחום וסוחב אחריו רשימת הישגים מפוארת, בכל קבוצות הצמרת. "יתכן", הרהרתי, אבל ביקשתי את רשותו של האוהד להטיל ספק אפילו בזה. ציבלין אומנם מצוין אבל שחוק, בעוד שלד"ר איציק בן מלך ממכבי, שכמעט והודח יחד עם אלי כהן בתחילת העונה, יש הרבה מה להוכיח ואין כמו הבמה של הדרבי בשביל להראות שאתה שייך לצמרת הגבוהה.

בכל מקרה, מה שניסיתי להדגיש בפניו ואני מנסה גם בפניכם, הוא שהתקווה היחידה של הפועל במצבה הנוכחי, מלבד מציאת יום זיכרון סלובני כלשהו, זה ניצחון של הטורקים. אחד אפס קטן לפילזן. רק דמיינו את הידיעה הבאה: "דייויד בלאט, מי שהיה המועמד הטבעי לאמן את מכבי, הכה ללא רחם את קטש, שהוזעק לשיחת הבהרה אצל שמעון, שכינס את פדרמן, שהתקשר למיאמי לרענן כץ, שנחת בארץ לישיבת חירום אצל אילן השועל ב-206, כך מדווח כתבנו רפאל נאה". כדור שלג מסוג זה, עשוי לערער לחלוטין את ביטחונם של שירן ייני, ליאור ז'אן ושאר כוכבי קבוצת הכדורגל, כך לפחות קבעו מדענים מהטכניון.

השבוע, לאור המצב הקריטי שבו נמצאת הפועל, מצאתי את עצמי בוחן בשקיקה את תחילת העונה הבינונית של אפס פילזן. למדתי, שדרו ניקולס השתפר מאוד לאחרונה ואף הרבה לקלוע בניצחון הבכורה שלנו ביורלויג על מילאנו. גם סרחאן ארדוגן מגלה יציבות, וקולע בדאבל פיגרס כמעט בכל משחק. מצד שני, הרכז האמריקאי הוותיק סקוני פן, עדיין לא נותן את התפוקה שצפו ממנו.

"דייויד חייב לקחת את השחקן לשיחה אישית", סימנתי לעצמי בקובץ וורד מיוחד שפתחתי. קובץ אותו בחרתי לשמור תחת שם קורקטי משהו, על מנת להזכיר לעצמי את חשיבות העניין: "מכבי נגד פילזן, חמישי, יד אליהו, מיד אחרי החדשות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully