וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד מועמדת לתואר

מיקי יואכים

7.11.2007 / 12:34

לא הרבה קבוצות מתאוששות מחמישיה בתחילת העונה, אבל ויאריאל שוב מוכיחה לנו שהיא יודעת להתגבר על בעיות ותנאי פתיחה קשים

המחזור האחרון של הליגה הספרדית הוכיח סופית שבמאבק האליפות העונה תיקח חלק, לצד המובילות המסורתיות, גם ויאריאל הקטנה והצנועה. "סובמרינה אמריאה" או הצוללת הצהובה, שמייצגת עיירה במחוז ולנסיה ובה 48 אלף תושבים. אגב, תושבים, בעשור האחרון העיירה כמעט והכפילה את מספר תושביה. היא נמצאת לא רחוק מעיירת הנופש קסטיון וישנה תנופת בנייה רצינית מאוד באזור בשנים האחרונות. כמובן, שגם הצלחת מועדון הכדורגל עשתה את שלה לפרסום ההולך וגובר של העיירה.

הכל התחיל אי שם בשנת 1998, אז עלתה הקבוצה לראשונה בתולדותיה לליגה העליונה. מאז ההיסטוריה מדברת בעד עצמה – שני גביעי אינטרטוטו, רבע גמר וחצי גמר גביע אופ"א, חצי גמר ליגת האלופות ומקום שלישי בליגה הספרדית. ויאריאל היא גם ההוכחה שבניה נכונה מתחילה מלמטה, מהתשתית. כבר 84 שנים משחקת הקבוצה ב"אל-מאדריגל" המכיל 23,000 מקומות ולצדו 11 (!) מגרשי אימונים בעלי דשא מושלם (אם כי המגרש שופץ מספר פעמים, לאחרונה ב-1990 ו-2005). מכאן ההתקדמות הייתה הדרגתית, גם במעלה הטבלה וגם במעלה ההישגים, עד שהיום הקבוצה הקטנה מסתכלת בעיניים ללא בושה לגדולות באמת.

הקבוצה גם הצליחה לענות לכל אותם המקטרגים שאמרו שהיא תלויה לחלוטין בריקלמה. בעונה שעברה ריקלמה נזרק לספסל (ואח"כ הושאל לבוקה) ואילו הקבוצה נאלצה למצוא דרכים חדשות להסתדר וסיימה ב-8 ניצחונות רצופים, מה שהביא ואתה למקום החמישי בסוף העונה.

ועדיין, איש לא ציפה שהצהובים ייפתחו כך את העונה הנוכחית. הם פתחו נפלא עם ניצחון 0:3 ב"מסטאיה" על ולנסיה ואז התפרקו טוטאלית בבית עם תבוסה של 5:0 מול ריאל מדריד. יש קבוצות שהיו נכנסות לסחרור אחרי כזו תבוסה, אך לא הצוללת הצהובה. היא המשיכה בדרך שלה, ניצחה את ברצלונה בדרך וכעת היא רק נקודה אחת מאותה ריאל.

בשבת האחרונה, ב"ויסנטה קלדרון" של אתלטיקו, ויאריאל הגיעה לשיא המנטאלי שלה. היא חזרה מפיגור 3 פעמים ובדקת הסיום, במצב של 3:3, ניהאט נתן את מכת המוות. מאמן אתלטיקו, חביאר אגירה, שלאחרונה הרגיל אותנו למשחקים של שישה שערים ומעלה, הודה בסיום שאולי הוא צריך לחשוב על הגנה. לעומתו, מנואל פלגריני, מאמן ויאריאל הצ'יליאני, הצהיר בגלוי כי שזהו ניצחון חשוב על יריבה ישירה בקרב על כרטיס לליגת האלופות.

בכלל, יש להעריך את עבודתו של פלגריני בקבוצה. מאמן ריבר פלייט לשעבר בנה בויאריאל קבוצה בעלת אוריינטציה דרום אמריקאית חזקה ומצליח לעשות עם תקציבים צנועים הישגים שלא היו מביישים אף קבוצת פאר. לטעמי, העונה דווקא הוא הפקטור המרכזי בהצלחתה של הקבוצה.

כעת ויאריאל נמצאת נקודה מאחורי ריאל ובשוויון עם ברצלונה, שפירקה בסופ"ש האחרון את בטיס ללא מאמץ מיוחד. ריאל עצמה הפסידה לסביליה במשחק סוער שלווה בהצהרות לא נעימות. סביליה הצליחה להתגבר בקלות על עזיבת חואנדה ראמוס וניצחה בשני המשחקים האחרונים את ולנסיה וריאל בבית. במשחק מול ריאל בלטה הנחישות והלחץ הבלתי פוסק על שחקני היריבה. האגרסיביות הזו הוציאה מהכלים את מאמן ריאל, ברנד שוסטר, שהצהיר אחרי המשחק: "השופט מקטלוניה? אין מה לומר יותר". גם גוטי וואן-ניסטלרוי התבטאו ברוח דומה.

מרוץ משולש וחם מסתמן בליגה הספרדית. יש למה לחכות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully