וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גליל עליון: הברווזון המכוער

6.11.2007 / 21:06

הבכורה של גליל עליון ביול"ב קאפ הסתיימה בהפסד ביתי מביש 79:74 לסוואנס גמונדן הפאתטית. בשביל זה נלחמו על עוד כרטיס למפעל?

לא כך ציפתה גליל עליון לפתוח את העונה החדשה עם עזיבתו של עודד קטש והגעתו של אלי קנטי לעמדת המאמן. ההפסדים להפועל חולון ומכבי תל-אביב בליגה הראו חולשות רבות בקבוצה הצפונית, אך הופעת הבכורה המבישה מול גמונדן האוסטרית, אחת הקבוצות החלשות ביבשת, הראתה עד כמה מצבה של הגליל קשה.

אור איתן אמנם הצטרף וינסה לעזור, אך כרגע נראה כי רק שינוי משמעותי ימנע מצב שהגליל תרד בסיום העונה ליגה. הגליל שרדפה במהלך כל המשחק אחר החניכים של בוב גונן הישראלי נוצחה 79:74 ותקווה לתקן את הרושם במשחק הליגה הקרוב ביום ראשון מול מכבי ראשון-לציון בכפר בלום.

מהלך המשחק

גליל פתחה בחמישייה עם מייק קמבל, קליף בראון, גילי מוסינזון, יוגב אוחיון וקוואן ג'ונסון. גמונדן עלתה עם אניס מוראלי, יוהאנס קינסברגר, תומאס שטלצר, פטר הית'ר ודטרי מייז. אחרי פתיחה צמודה ושוויון 4:4, האוסטרים החלו בריצה של 0:11 כשהית'ר עם נקודות מבפנים ושלשה ראשונה במשחק של דטרי מייז יצרו יתרון מוקדם משמעותי לאורחים. מייז המשיך להפציץ מכל מצב וקלע גם מבפנים, בעוד בגליל התקשו להגיע למצבי קליעה. הכניסה של גילי מוסינזון לחמישייה של קנטי הצליחה להוריד את ההפרש ל-5 (23:18) אחרי נקודות מהקו ובהמשך הגליל סיימה את הרבע הראשון בפיגור ארבע, 27:23.

גליל עלתה ליתרון ראשון דקה בתוך הרבע השני וקוואן ג'ונסון שיצא למתפרצת השלים ריצה של 0:9 של הגליל. היכולת הטובה של מייז מהרבע הראשון לא נעלמה גם ברבע השני כשהאוסטרים החזירו בריצה של 0:8 ושלשה של מייז העלתה את האורחים ל-30:37. אוחיון, שהיה חלש מאוד במהלך המחצית הראשונה, לא הצליח להוביל את השינוי, ועם החטאה שלו בשניות האחרונות האוסטרים ירדו להפסקה עם יתרון 41:46. גליל סיימה את המחצית עם שלושה אסיסטים בלבד ושלשה אחת מחמש נסיונות, נתונים רעים במיוחד.

החניכים של קנטי עלו מרוכזים בפתיחת הרבע השלישי, כשקמבל וערן אסנטי קלעו נקודות שהורידו את ההפרש לנקודה. נדנדת הסלים נמשכה וגם כאשר היתרון עבר לצד של הגליל, ההגנה הרעה שהיא הציגה עזרו לאוסטרים החלשים לקלוע נקודות קלות. פעולות פשוטות בהתקפה לצד איבודי כדור שהביאו לאיבוד נקודות בהתקפה, הביאו לשמירת היתרון של האוסטרים, אך סל של אוחיון שלוש שניות לסיום הרבע השאירו את הקבוצה הצפונית עם פער מחיק מול היריבה החלשה, 62:61.

איאן בוילן הגדיל את הפער לשלוש נקודות בחלקו הראשון של הרבע האחרון במשחק, והאירגון הקבוצתי של גמונדן הראה עד כמה יש לגליל בעיות בכל עמדה. שלשה נוספת של האוסטרים הכניסה לבור פעם נוספת את הגליל, ששבה לפיגור חמש. טעויות של גמונדן איפשרו לבראון להוריד את ההפרש לנקודה דקה וחצי לסיום המשחק. זריקות עונשין מוצלחות של מייז מהקו עשר שניות לסיום סיבכו את הגליל עוד יותר עם פיגור שלוש נקודות. השתהות בהתקפה הביאו לאיבוד כדור וניצחון של הקבוצה החצי-מקצוענית 74:79.

קלעים:

לגליל עליון: קליף בראון 20, מייק קמבל 19, יוגב אחיון 12, גילי מוסינזון 11, ערן אסנטי 7, קיוואן ג'ונסון 4, איבן היימס 1, ג'וש ניגוט לא קלע. דורון שפר לא שיחק.

לגמונדן: דטרי מייז 27, איאן בוילאנד 12, פיטר הוטר 11, אנדראס הלמיג 10, קווין ג'ונסון 7.

קנטי: "צריך להחזיר את הביטחון לשחקנים"

מאמן הגליל, אלי קנטי, נראה נבוך מאוד בסיום ההפסד, ואמר: "כשאתה רוצה לחזור למסלול הניצחונות, כל הפסד הוא כואב. ההרגשה היא לא נעימה. ברמה המקצועית יש סיבות, אבל הן לא כל כך מעניינות. אנחנו עדיין בחוסר הבנה, בטח בחלק ההגנתי, של המצב, ונכנסנו למשחק לא טוב. ברגע שבחלק הזה אתה נחות, מתחילה מלחמה על הריבאונד".

"השחקנים המובילים היו עייפים", הדגיש קנטי את אחת הסיבות המרכזיות מבחינתו להפסד. "אנחנו צריכים לעשות את השינוי עם ניצחון, אבל בשביל זה צריך להבין את משמעות המשחק, לתת ולהקריב, ובחלק הזה אנו לוקים בגדול. כעת צריך להחזיר את הביטחון לשחקנים, להתאמן חזק ובמקביל להשלים את הסגל. בדרך הזו אפשר לחזור למסלול הדברים החיוביים, כי בלי זה אי אפשר להצליח בכדורסל".

מי שנראה המאושר באדם הוא בוב גונן, שהגיע לארץ ואפילו הוא בעצמו לא האמין שגמונדן מסוגלת להפתיע: "הופתעתי מהניצחון. חשבתי שייגמר לנו הכוח במחצית השנייה או ששחקנים ייצאו בגלל עבירות. אין לי מושג איך הם גמרו את המשחק בצורה כזו, כנראה שהייתה לנו נשימה אחת יותר מלגליל וזה הספיק לניצחון. זה תמיד טוב שאנשים עוד זוכרים אותי ושלא קברו אותי. יחד עם זה שהמשחק הזה היה חשוב לי באופן אישי, השחקנים שיחקו בשביל עצמם וזה בוודאי המשחק הטוב ביותר שלנו השנה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully