וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איטליה נפרדת מנילס לידהולם

6.11.2007 / 13:04

שחקן ומאמן העבר השבדי, שזכה באליפות עם רומא, הלך לעולמו. ספאלטי: "זה אדם שאני מוקיר בכל ליבי". טריסטאן בדרך החוצה מליבורנו

איטליה לא שכחה את שחקן העבר האגדי, נילס לידהולם. השבדי הלך אמש (שני) לעולמו בגיל 85, ובארץ המגף חלקו כבוד רב לשחקנה ומאמנה לשעבר של מילאן, שנחשב לאחד הכדורגלנים השבדים הגדולים בכל הזמנים.

מי שכונה באיטליה "הברון", אימן בעבר את ורונה, פיורנטינה, והחדיר חידושים טקטיים לכדורגל האיטלקי. לשיאו כמאמן הגיע עם רומא, אותה הוביל לאליפות איטליה ב-1983, ובשנה שלאחר מכן לגמר גביע אירופה לאלופות (נוצח על ידיד ליברפול בפנדלים). "אני מאוד עצוב", הגיב מאמן יובנטוס לידיעה על מותו של השבדי, "הוא היה ג'נטלמן, איש אדיר שתמיד עודד. הוא מהווה דוגמה לכדורגל האיטלקי".

נשיא מילאן, סילביו ברלוסקוני, נזכר ביכולת המסירה הנפלאה של לידהולם כשחקן, ובסגנון המשחק האלגנטי שלו. "אני לא זוכר אותו טועה. אלוף, איש יקר וחבר, עזב אותנו. תודה על כל מה שעשית עבורנו נילס".

"כל משפחת רומא בוכה על מותו של מי שהשפעתו על המועדון עדיין מורגשת", אמר נשיא הקבוצה פרנקו סנסי. "הקבוצה שהוא יצר בשנות ה-80, היתה הבסיס לעתיד, והכדורגל האטרקטיבי שמשוחק כיום בקבוצה". מאמן רומא, לוצ'יאנו ספאלטי, לא חסך שבחים מהאגדה השבדית. "הוא היה אחד הכדורגלנים הגדולים בתבל, הוא יצר סגנון שמבוסס על הפשטות, האנושיות, המקצוענות והכריזמה שלו. מדובר באדם שאני מוקיר מעומק לבי".

מאמן מילאן, קרלו אנצ'לוטי, שהחל את הקריירה שלו תחת ידיו של לידהולם: "הוא היה מורה נהדר, ולא היה טוב ממנו כדי להדריך אותי בתחילת הקריירה שלי כשחקן. אם היו עוד כמותו בכדורגל, הענף היה הרבה יותר טוב".

* העדרותו של אדריאנו אמש (שני) מאימון אינטר הציתה חרושת שמועות באיטליה, בקשר לעתידו בסן סירו. הברזילאי, כך דיווח "גאזטה דלו ספורט", עידכן בבוקר יום שני את ראשי אינטר כי הוא "חולה", אבל רופאי הקבוצה לא יכלו לאבחן במדויק ממה הוא סובל כשהגיע למתחם האימונים כעבור כמה שעות. אדריאנו צפוי להיפגש עם ראשי אינטר בהמשך השבוע, כדי לדון בקשר לעתידו בקבוצה.

טריסטאן בדרך החוצה מליבורנו

חלוץ ליבורנו, דייגו טריסטאן, עשוי לעזוב בקרוב את עיר הנמל הטוסקנית, וזאת שלושה חודשים בלבד לאחר שנחת בקבוצה. לאחר שכבש 77 שערים במדי דפורטיבו לה קורניה, הגיע החלוץ בן ה-31 לליבורנו ממאיורקה הספרדית, והיה אמור לשמש כשפיץ של הקבוצה האיטלקית. הספרדי לא מצא עצמו באיטליה, ובשל כושרו הלקוי הוא לבד בשני משחקים בלבד את מדי האמראנטו.

התקשורת הספרדית מדווחת כי טריסטאן יחזור ככל הנראה לספרד בתקופה הקרובה, ואף ציינה כי הוא שוקל לפרוש ולפצוח בקריירת אימון. בכל מקרה, היו בטוחים כי הספרדי שהיה אמור להיות מחליפו בליבורנו של המפציץ האיטלקי, כריסטיאנו לוקארלי, לא ייחשב כיקיר העיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully