וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבי לוזון: "זה לא 'קומץ', כולנו ראינו ושמענו"

אורי שלו

5.11.2007 / 17:20

אבי לוזון זעם על קריאות הבוז של אוהדי בית"ר נגד רבין ז"ל: "אלחם בהם עד חורמה". חלק מאוהדי האלופה דווקא הזדהו עם שריקות הבוז

ברני ארדוב

וידאו: דרור פיקלני

"זו דעה אישית ואני לא מתבייש בה"

לאחר התיקו השני העונה של בית"ר ירושלים בליגה, מתקשה האלופה לחזור לשגרה. אירועי המשחק בקרית אליעזר וקריאות הבוז במהלך הטקס לזכר יצחק רבין הוציאו את המערכת משלוותה. גם הודעות הגינוי המהירות של יו"ר הקבוצה, אלי ארזי, ושל נשיא הקבוצה, ארקדי גאידמק, לא הסיטו את האש מכיוונם של האוהדים. יתרה מכך - אם בהנהלת בית"ר חשבו ששורקי הבוז יורידו את ראשם אל מול ההתקפות החריפות של התקשורת, היום שאחרי העלה שטעות בידם.

בפורומים השונים של אוהדי הקבוצה ניתן למצוא גולשים שהיו ביציע וקראו את הקריאות המכוערות, והם אפילו לא מתחבאים בחסות ה"קומץ".

"לא יודע מה אתכם, אני מחזק את כל קהל בית"ר ששר על רבין", כתב אוהד אחד. "דעה זו דעה, וגם אם התקשורת שמאלנית ולא נראה לה, היא צריכה לקבל את זה... אני ימני קיצוני, הייתי במשחק ומאוד ריגשה אותי השירה הזאת. זוהי דעה אישית ולא מתבייש בה".

אוהד אחר הוסיף: "הייתי משורקי הבוז ואני לרגע לא מתחרט על זה. נמאס מקרנבל רבין כל שנה, שיעשו שיעשו דקת דומיה לכהנא, לא לו, ואם מדברים עלינו, אז איך לסכנין לא מורידים נקודות על שריקות בוז כשמשמיעים את ההמנון הלאומי?".

אבל מול הקולות הללו קמו עשרות אוהדים אחרים של הקבוצה, הציפו את משרדיה עם הודעות זעזוע וגינוי והתבטאו גם בפורומים עצמם כנגד אותם אוהדים. חלק מאוהדי הקבוצה אף הציע להתאחדות להפעיל עונש רדיוס בפועל, וקרא לאוהדים לעלות לקבר רבין ולהתנצל.

והיה גם משחק בחיפה. בבית"ר היו מרוצים מכך שהקבוצה לא הפסידה, למרות משחקה החלש. מאמן בית"ר, יצחק שום, העדיף לפתוח בהרכב עם גל אלברמן על חשבון שחקן יצירתי יותר כאבירם ברוכיאן, ואף תיפקד את מיכאל זנדברג בצד ימין. בית"ר לא הגיעה למספיק מצבים, ושום היה מאוכזב מכך שקבוצתו לא כובשת בליגה, לראשונה העונה. המאמן ציין את העובדה שבית"ר עברה את המשחקים הקשים ביותר בליגה בסכנין, בבלומפילד בפתח תקוה ובחיפה ועדיין לא הפסידה. גם בקרב השחקנים התקבל התיקו בסיפוק, משום שהם רואים בחיפה את היריבה המשמעותית ביותר של בית"ר בדרך לתואר שני ברציפות.

בית"ר ירושלים תתאמן היום לקראת המשחק מחר בשכונת התקווה נגד בני יהודה בגביע הטוטו. השחקנים ששיחקו אתמול יערכו אימון שחרור, השאר יערכו אימון רגיל.

בית"ר תעמוד לדין (איציק יצחקי)

מה קרה בקרית אליעזר? תקציר אירועים:

לפני המשחק נערך טקס זיכרון לזכרו של ראש ממשלת ישראל בעבר יצחק רבין, שנרצח. ה'קומץ' המכוער, מקרב אוהדי בית"ר ירושלים, שרק בוז וקרא קריאות גנאי. כבר במחצית המשחק הוציאה הנהלת בית"ר ירושלים הודעת גנאי בזו הלשון: "הנהלת בית"ר ירושלים מגנה בכל תוקף את קריאות הבוז של חלק מקהל אוהדיה בזמן בו הוזכר שמו של יצחק רבין ז"ל. אותם אנשים כנראה אינם מבינים את משמעות קריאות אלו ואינם מכירים את פועלו של האיש ואת כל מה שעשה עבור מדינת ישראל. אנו מתביישים ונעלבים מכך שיש אוהדים כאלו בקרבנו. אותם אוהדים מכתימים את שמם של כלל אוהדי בית"ר ירושלים. אנו בטוחים כי הרוב המכריע של קהל אוהדינו יצטרף יחד איתנו לגינוי הקריאות".

בהתאחדות לכדורגל מיהרו להודיע כי יעמידו את בית"ר לדין בעקבות האירוע באשמה של התנהגות בלתי ספורטיבית בנסיבות מחמירות ביותר. בהודעת ההתאחדות נכתב כי "כל אימת שהוזכר שמו של יצחק רבין המנוח ע"י הכרוז, אשר ניהל את הטקס, פרצו מאות, אם לא למעלה מכך, מאוהדי הנאשמת בקריאות בוז ונאצה כלפי ראש הממשלה הנרצח. עוצמת התנהגותם המכוערת והמבישה של אוהדי הנאשמת עוד גברה שעה שהללו הוסיפו קריאות עידוד ושירי הלל לרוצחו של ראש הממשלה המנוח".

בכתב האישום של ההתאחדות נכתב בין היתר כי "אוהדי הקבוצה, ואין המדובר "בקומץ" בלבד, נהגו בנסיבות שתוארו לעיל, באורח מחפיר מבזה ומביש, אשר לא נצפה עד כה במגרשי הכדורגל ואשר אינו אלא המשך ישיר ובלתי ניתן להפרדה מהתנהגותם של אותם אוהדים שבועות קודם לכן שעה שנופפו בדגלים וסמלים בעלי ציביון גזעני מבית מדרשו של כהנא ותנועתו כ"ך. באם לא יושם קץ ולאלתר באורח הנחרץ וההחלטי ביותר, לתופעה מבישה ומעליבה זו במגרשי הכדורגל, סופה שתביא לתוצאות הרסניות עד כדי חדלונו של ספורט הכדורגל".

"בנסיבות המתוארות התנהגותם של אוהדי הנאשמת הינה בלתי ספורטיבית בנסיבות מחמירות ביותר ויש לבחון היטב סילוקם של אוהדים אלה ממגרשי הכדורגל גם אם ייפגעו מכך אוהדים שפויים שידם אינה במעל ואפילו הללו הם הרוב".

מכבי חיפה הוציאה גם היא הודעת גינוי: "מכבי חיפה מגנה כל מעשה ונדליזם ותעשה הכל על מנת למגר את האלימות. המעשים לפני המשחק היו מכוערים. אנחנו מקווים שזה לא החלק הבכיר של אוהדי הכדורגל בארץ".

מי שעוד הצטרף להודעות הגינוי הוא שר המדע, התרבות והספורט ראלב מג'אדלה: "התנהגות אוהדי בית"ר עברה כל גבול של טעם טוב. מצער לגלות כי דווקא באירוע ספורט האמור לסמל אחווה ושותפות, מתנהגים כך האוהדים. הם ראויים לכל גינוי וטוב עם ימצא המועדון דרך להעמיד אותם במקומם".

הבעלים של בית"ר ירושלים, ארקדי גאידמק, גינה אף הוא את המקרה: "במסגרת היותי הבעלים של בית"ר ירושלים, הייתי רוצה להביע את אכזבתי ואת מורת רוחי המוחלטת, מההתנהגות שהפגינו חלק מתומכי המועדון, במהלך הטקס לזכרו של ראש הממשלה לשעבר, יצחק רבין ז"ל. עבורי ועבור רוב אוהדי בית"ר ירושלים, יצחק רבין היה דמות למופת בחברה הישראלית, אשר הקדיש את חייו לשרת את מדינתו ועמו. הוא היה איש של דו-שיח, אשר יכל להביא שלום לארצנו ולאזור כולו".

נאום התוכחה של לוזון

תגובה חריפה במיוחד הגיעה מיו"ר ההתאחדות, אבי לוזון, שפתח את האסיפה הכללית השנתית בנאום הקורא למיגור תופעת הגזענות והאלימות במגרשי הכדורגל ובקריאה לחברי הכנסת לאישור הצעת החוק בנושא זה אותה הגישה ההתאחדות.

"לא מדובר בקומץ. כולנו היינו, כולנו ראינו, כולנו שמענו. הניסיון לטאטא ולהעלים את הבעיה במילה "קומץ" אינו מספיק הפעם ואינו אמיתי, צריך לטפל בבעיית הגזענות והאלימות. על אנשי בית"ר, ולמעשה על אנשי כל קבוצה, לטפל ובצורה מיידית באוהדים האלימים, המתפרעים, להפסיק לוותר ולסלוח ולהתחיל לפעול. מי שצריך לעשות את העבודה ולהוקיע את האלימים והרעים זה מנהלי ובעלי הקבוצות. צריך לעשות מעשה ולדאוג שאנשים כאלה לא יהיו במגרשי הכדורגל. והאמינו לי שאם רוצים, אז הכל אפשרי, כולל מניעת כניסה של אנשים כאלה למגרשים".

"זוהי מלחמה, וכדי לנצח במלחמה הזאת, אסור לנו להישאר לבדנו, אנו זקוקים לעזרה של בעלי הקבוצות, השחקנים, הכנסת והתקשורת. על כולנו לעשות הכל להוקיע את האלימים. אסור להם להיות חלק מהכדורגל, זה יהרוס את הענף אם לא נגרש אותם, לא משנה לאיזו קבוצה הם שייכים. אני נשבע - לא אתן להם להרוס את הכדורגל, אלחם בהם עד חורמה".

"אני מבקש מכל בעלי הקבוצות להושיט יד ולהילחם בהם", הוסיף לוזון, "אנחנו לא צריכים אותם כאוהדים ביציע, אתם לא צריכים את הכסף שלהם מכרטיסי הכניסה, אתם לא צריכים שיקנו מנויים, הנזק של האלימים הללו הרבה יותר גדול מהתועלת שלהם. אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו את זה, זו רעה חולה ואסור לתת לזה לפגוע בכדורגל".

עדכון ראשון: 14:52, 05/11/07
עדכון אחרון: 17:20, 05/11/07

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully