וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וויצ'יץ' ייעדר כשישה שבועות

5.11.2007 / 23:46

במכבי תל אביב חששו מהשבתה ארוכה של הסנטר ולא התבדו. ייחסר בין חודש וחצי לחודשיים. מקורב למרכוס פייזר: ”אין במכבי מאמן, קטש לא משדר שהוא מאמין בו”

ניקולה וויצ'יץ', סנטר מכבי תל אביב שנפצע בדקות הסיום של משחק הניצחון אמש מול הפועל גליל עליון (80:103), עבר הערב (שני) בדיקות אולטרסאונד ו-MRI בברכו הפגועה, בהן אובחן קרע חלקי ברצועות הברך. ההערכה היא שוויצ'יץ' ייעדר לתקופה שבין חודש וחצי לחודשיים.

זוהי מכה קשה עבור המאמן עודד קטש, שנאלץ להסתדר ללא הקרואטי כמעט לכל אורך תקופת ההכנה לעונה, לאחר שזה שבר את אגודל יד שמאל. וויצ'יץ', שהחלים מפציעתו הקודמת ושב למגרשים רק לפני כשבועיים, צפוי להיעדר עד לסוף חודש דצמבר.

"אין במכבי מאמן"

פחות משבועיים ימים עברו מאז החלה עונת המשחקים 2007/8 וכבר מוצא עצמו מרכוס פייזר, הרכש היקר ביותר שביצעה הקיץ מכבי תל אביב, להזכירכם (2.3 מיליון דולר נטו לשנתיים), מגרד את תחתית הרוטציה של עודד קטש. בשני מחזורי היורוליג הראשונים זכה פייזר ל-11 דקות משחק בממוצע (5 נקודות, 1.5 ריבאונדים, 2.5 נקודות מדד איכות), בעוד שגם בליגת העל הגמדית לא הרשים, עם 7.5 נקודות, 2 ריבאונדים ו-4 נקודות מדד ב-13 דקות בלבד.

מחוץ למגרש משתדל פייזר לשמור על טון ענייני ורגוע, אולם מקורביו מספרים על אכזבה רבה ועוגמת נפש מהחלטותיו המקצועיות של קטש. "אין במכבי מאמן", יורה מקורב לפורוורד האמריקאי. "נבנתה שם קבוצה לא מאוזנת, לא מתורגלת, לא רצינית. אין סדר בהגנה, אף אחד לא יודע לאן ללכת ואת מי לשמור, ובהתקפה מכבי משחקת עם תרגילים מועתקים מפיני גרשון. מצפים ממרכוס להרבה, אבל איך הוא יכול לתת תוצרת רצינית עם 10 דקות משחק? אומרים שהוא לא שומר. ויתר השחקנים כן שומרים? איפה נשמע שקבוצה עושה כל הזמן חילופים אוטומטיים, משחקת בלי טיפת אינטליגנציה בהגנה, שומרת רק אישית? כשעושים חילוף בהגנה ומרכוס או וויצ'יץ' מקבלים גארד, איך מצפים שהם יעצרו אותו?".

במשחק היורוליג בוילנה שיחק פייזר 8 דקות בלבד, בהן קלע 8 נקודות והוריד שני ריבאונדים, אבל גם צבר שלוש עבירות מהירות. את המחצית השנייה העביר בוהה במתרחש מן הספסל. "אם אתה כבר מביא שחקן כמו מרכוס, לפחות תשדר שאתה מאמין בו", מוסיף המקורב. "מאמן צריך ליצור מחויבות של השחקן כלפיו. אבל קטש אומר למרכוס לעלות אגרסיבי ולעשות עבירות, ואז מוריד אותו לספסל. קטש היה צריך להגיד למרכוס: 'אתה האיש שלי, תשמור על עצמך, במידה כמובן, אל תעשה יותר משני פאולים במחצית'. מה, לפני שלוש-ארבע שנים מרכוס עשה 12 נקודות בממוצע ב-NBA מול שאקיל ויתר הכוכבים הכי גדולים, אז פתאום הוא לא יכול לעשות סל בליגת העל המצחיקה הזאת? אבל קטש אומר לו לעמוד בהיי-פוסט במקום מתחת לסל, ומשחק עם תרגילים מועתקים שלא מתאימים לחומר השחקנים הקיים. אנשים בקבוצה ובהנהלה מספרים שהוא מאוד חיובי, מעודד ותומך ביתר החברים, אבל האמת היא שמרכוס מאוד מתוסכל, ולא כולם יודעים עד כמה. הוא אמר לי לא מזמן – 'אני אמשיך לעבוד קשה, עד שיאמינו בי'. השאלה היא כמה זמן הוא באמת מסוגל לסחוב ככה".

עדכון ראשון: 5.11.07, 13:18
עדכון אחרון: 5.11.07, 23:46

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully