וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קופסת ההפתעות של משחק העונה

3.11.2007 / 12:42

את המפגש בין אינדיאנפוליס לניו אינגלנד תוכלו לראות ב-METV ב-23:15. רגע לפני שהוא מתחיל, סקירה היסטורית והימורים לגביו

באופן חריג פותח המדור את הסקירה השבועית שלו למשחקים עם קדימון נפרד למפגש ספציפי. ייתכן שזו הגזמה, אבל אי אפשר להתעלם מהחשיבות של ההתמודדות הזו. זוכת הסופרבול, שמועמדת להגן על תארה גם השנה, מול קבוצה שנראית, נכון לעכשיו, בלתי עצירה.

אינדיאנפוליס קולטס (מאזן 0:7) מארחת את ניו אינגלנד פטריוטס (0:8). בניגוד למה שאולי נדמה, הניצנים של אחת היריבויות הגדולות והחזקות היום ב-NFL נראו עם כניסתו של פייטון מאנינג לליגה, ב-1998, והתחזקה בהצטרפותו של טום בריידי, שהמשחק הראשון שלו היה מול הקולטס. הנה סקירה היסטורית קצרה של מפגשי הקבוצות בעידן מאנינג-בריידי.

1998 הייתה עונתו הראשונה של מאנינג, ובה ניצחו הפטריוטס פעמיים - 6:29 בפוקסבורו ו-16:21 באינדיאנפוליס. ב-1999 קיבל מאנינג הזדמנות לנצח לראשונה בחוץ את ניו אינגלנד, אבל קבוצתו שמטה יתרון של 0:21 ו-7:28 ונוצחה 31:28. בגומלין זכה מאנינג לניצחון הראשון שלו על הפטריוטס - 15:20. 2000 הייתה העונה האחרונה שבה פגש מאנינג את דרו בלדסו, ושוב לא יכול היה לו בפוקסבורו - 16:24 לניו אינגלנד. הוא ניצח בגומלין 23:30.

2001 הייתה השנה שבה נכנסה היריבות הזו לשיא. טום בריידי עלה במחזור השלישי במקום דרו בלדסו החבול והפצוע, לא עשה יותר מדי אבל הגנתו הובילה אותו לניצחון עצום 13:44 בפוקסבורו. בגומלין הרשימו בריידי ודייויד פאטן ומחצו את הקולטס 17:38.

ב-2002 הופרדו הקבוצות מבית ה-AFC מזרח בשל הצטרפותה של יוסטון טקסאנס ופירוק שיטת הבתים הישנה ולא נפגשו ביניהן. 2003 הייתה שלב נוסף ביריבות, כשהן פגשו אחת את השניה בפלייאוף. במחזור ה-13 של העונה הן הגיעו למפגש היחיד ביניהן, והפטריוטס ניצחו 34:38 בזכות אחת מהעמידות האמיצות ביותר על קו השער בהיסטוריה של המשחק, כשאינדי לא הצליחה לעבור יארד אחד בארבעה ניסיונות. המפגש הזה הכריע את הביתיות בפלייאוף והתברר כקריטי עבור הפאטס, שניצחו בפוקסבורו 14:24 בגמר ה-AFC בדרך לזכיה בסופרבול.

2004 נפתחה במשחק בין השתיים בפוקסבורו, כשמאנינג שוב לא הצליח לנצח שם. ניסיון של מייק ואנדרג'אט לשער שדה מ-48 יארד הוחמץ, וניו אינגלנד שמרה על הבית - 24:27. מאוחר יותר, בקרב העלייה לגמר ה-AFC, הפטריוטס הכניעו את הקולטס 3:20. המאזן של מאנינג בפוקסבורו צנח ל-7:0, ואז התהפך הגלגל ומומנטום הניצחונות עבר לאינדיאנפוליס.

מאנינג ואינדיאנפוליס פתחו דף חדש עם ניצחון ראשון בניו אינגלנד - 21:40, במחזור התשיעי של עונת 2005. ב-2006 שוב הגיעו לפוקסבורו ויצאו משם עם ידם על העליונה - 20:27. השיא וסמל הגאולה הגיע במשחק גמר ה-AFC, כשמאנינג הוביל את קבוצתו לקאמבק ענק, ומפיגור 21:3 ניצח 34:38 בדרך לזכיה בסופרבול. בסך הכל ניצחה אינדיאנפוליס את שלושת המפגשים האחרונים בין השתיים.

הפסיקה שלנו

אף אחד לא באמת יודע מה יקרה, אבל לנסות תמיד מותר. כותבי וואלה! פוטבול מנבאים את התרחיש במשחק.

אריאל גרייזס: ההימור שלי עומד על סקור נמוך, אלא שבמקרה של הפטריוטס גם "נמוך" זה עניין יחסי. אני פשוט לא מסוגל לראות מי באינדי עוצר את רנדי מוס ושאר הכלים ההתקפיים של הפטריוטס. בריידי מגיע עם סכין בין השיניים, לסגור חשבון של שנתיים, הקולטס נראים לי קצת בשאנטי-שאנטי, הכל סבבה, אח שלו. במשחק כזה, לא רק הכלים קובעים, אלא מי רוצה יותר. לפחות שני טאצ'דאונים לפטריוטס, וזה עוד פחות קרוב ממה שזה נשמע. ניו אינגלנד.

גיא עופרן: אני יודע שניו אינגלנד היא ה-קבוצה כרגע ונראית מושלמת, אבל אני לא בטוח בכמה מבחנים רציניים היא עמדה השנה, ולקולטס יש מעין שקט מערכתי שמאוד מאפיין קבוצות אלופות שבטוחות בעצמן, קצת כמו סאן אנטוניו. ניצחון לאינדיאנפוליס.

דודי כפרי: מזמן לא היה משחק עונה רגילה כל כך גדול. והרצת תוצאה לא תהיה פה, לקולטס יש יותר מדי כבוד מכדי להשפיל את הפטריוטס. לניו אינגלנד יש יותר כלים, אבל לאינדיאנאפוליס יש את פייטון מאנינג. 24:38 לקולטס.

משה יחזקאל: אלה הן שתי הקבוצות הטובות בליגה, לשתיהן הגנות מצויינות והתקפות שיכולות לעשות הכל, שתיהן קבוצות שכמעט ולא עושות טעויות ומצד שני מענישות על כל טעות שעושים נגדן. ההתקפות יעשו את שלהן וישימו הרבה נקודות על הלוח, ומה שיכריע את המישחק תהיינה ההגנות - הקבוצה שההגנה שתצליח להשיג יותר עצירות ואיבודי כדור תנצח. ההערכה שלי - ההגנה של הפטריוטס תצליח קצת יותר - 34:41לפטריוטס.

דוד רוזנטל: כל הדיבורים על ה"יריבות הלא רציניות עד כה וכו'" הם דיבורים בעלמא. עוצמתן של שתי הקבוצות הללו בולטת בעיקר בשל חולשתן של 30 יריבות אחרות. אינדיאנפוליס לא תיכנע בקלות כי היא קבוצה ממושמעת ועמידה, אבל ניו אינגלנד תנצח את המשחק הזה. תוצאה? 21:34.

סך ההימורים: 2:3 לניו אינגלנד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully