וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משחק העונה

חיים שדמי

2.11.2007 / 11:23

פעם משחק בין מכבי פ"ת להפועל ת"א לא היה מעניין אף אחד, אבל התהליכים שעברו על הענף הפכו אותו למשחק המרכזי ועוד דוגמה לעונה העצובה שאנו חווים

תהיו לרגע ישרים ותשאלו את עצמכם כמה באמת מעניין אתכם המשחק של הפועל תל אביב עם מכבי פתח תקווה. או.קיי, אם אתם אוהדים של הפועל תל אביב, יש לכם מידה של עניין במשחק הזה כי אתם לא רוצים שהקבוצה שלכם תרד. תנסו עכשיו להשוות את מידת העניין לזאת שהיתה לכם שנתיים אחורה, כשגם אז הקבוצה היתה בתחתית. אתם לא מרגישים בירידה בערך העניין?

אני מאמין שבסופו של דבר הפועל תישאר בליגה. מתישהו גם הראל ובן עמי יצטרכו לשחרר את לוזון, אלא אם כן יתהפכו השמיים ולוזון יתחיל לנצח, אולי כבר השבת. דווקא סביר שהשבת. אם הוא לא יתחיל, יבוא במקומו מאמן אחר, למשל אלי כהן, וישאיר את הקבוצה. בסופו של דבר, מקומות 6-10 הם הלימבו של הליגה הישראלית, אין באמת משמעות איפה גמרת את העונה.

אני מניח ששום עלה על העצבים של הראל ובן עמי בעונה שעברה. אני יכול להבין אותם. אותי אישית שום לא מעצבן, אבל טיפוסים כמוהו נוטים לעצבן טיפוסים מסוגם של הראל ובן עמי. לא רק אותם, היו לא מעט אוהדים של הפועל תל אביב שהגיבו לשום באופן דומה. סוג דומה של אוהדים מקלל עכשיו את לוין במכבי תל אביב. אני מניח שלוין מעצבן אותם. שום עלה על העצבים של הראל ובן עמי, כי כנראה לא עמד בתקוות שתלו בו. מה היו התקוות - התמודדות מול בית"ר על האליפות? מקום באופ"א? - לא ברור. מה שכן ברור הוא שעם מאזן טוב בהרבה משל לוזון העיפו אותו.

דווקא סביר ששום עלה על העצבים של הראל ובן עמי כי הוא דעתן, הוא מתעקש על דרכו. לוזון בתחילת דרכו, הוא קל יותר לעיצוב. חוץ מזה, חיבור ללוזונים הוא כרגע לא דבר מזיק. אם הייתי בן עמי או הראל, הייתי אומר שלא מעיפים את לוזון כי הקבוצה בעונת מעבר, היא בעיצומו של תהליך, גם אם נעשו שגיאות, התהליך לא ייגמר בעונה אחת ושגיאות הן חלק מכל תהליך. האמת, לא מעניין. יש לי הרגשה שאוהדי הפועל תל אביב צפויים עכשיו לעונה או שתיים של ברברת מהסוג שאוהדי מכבי התרגלו אליו וטומטמו על ידה ב-12 השנים האחרונות. לא שאני משווה אותם ללוני במידת התלישות שלהם, אבל משהו ביוהרה המבטלת דומה.

שוק פתח תקוה, השוק של המדינה

קרה משהו לליגה הישראלית. הוא לא התחיל אתמול, אבל הוא פרץ ביתר שאת העונה. אוהדי הכדורגל בארץ – בעיקר אלה של הקבוצות הגדולות – יצטרכו לשאול את עצמם איך קרה שהקבוצות שלהם נתלשו מהם כל כך. אוהדי מכבי תל אביב חייבים לשאול את עצמם איך קרה שכל השנים קיללו מאמנים במכבי, עד שבסוף קיבלו שם ירידת ליגה צפויה. לוזון האשים את עובד, אסולין ואנטבי שהדבר הכי חמור שעשו כשהימרו בקזינו, היה הזלזול באוהדים. למה שהשחקנים לא יזלזלו באוהדי הקבוצות שלהם? מי מבין העוסקים במלאכה במכבי ובהפועל לא מזלזל שיטתית באוהדי הקבוצות?

העונה הזאת מסתמנת עד עכשיו כשנת הפריפריה. לאו דווקא פריפריה במובן הגיאוגרפי כמו במובן המעמדי. נתניה, בני סכנין, קריית שמונה וכפר סבא הן היום הצד השפוי של הליגה. הן כאלה הודות לחוסר היומרה של הבעלים שלהן. הפריחה שלהן מדומה, הן מסמלות את נפילתו של המרכז הישן: שתי התל אביביות וחיפה. זאת פריחה מדומה כי בשום שלב לא יהיה בידי הקבוצות להוות אתגר אמיתי על תואר האליפות. לא בעונה הזאת, ולא בבאות אחריה, אולי למעט מכבי נתניה. ככה נראית ליגה שהקבוצות הבכירות שלה נשלטות בידי בעלות הון שאין לה כל זיקה לקהל בתוכה היא פועלת. מכבי היא קבוצה של לוני ואין לה שום קשר וזיקה לקבוצה שנקראה פעם מכבי תל אביב ואותו הדבר בהפועל של הראל ובן עמי. העניין הוא שגם לבית"ר ירושלים אין קשר לאליפויות שמשיג גאידמק. הן רשומות על שמו, ואם היה משקיע את אותם סכומי כסף בכפר סבא היה זוכה באליפות גם איתה. שיקולים פוליטיים ואחרים חיברו אותו לבית"ר, ואוהדי בית"ר חיים עם זה בנוח. עניין של זמן עד שהשם של גאידמק יהיה חלק מהמותג הכולל בית"ר ירושלים. מתישהו בעתיד גאידמק יילך, ואז מה, תמות בית"ר?

בשבת נפגשות הקבוצה של הראל ובן עמי עם הקבוצה של הלוזונים, שהיא באמת הקבוצה היחידה בליגה שכל השנים היתה שייכת לדמויות ולא לקהילה. רק סמלי שאחד מהם הוא היום יושב ראש ההתאחדות. פתח תקווה היתה תמיד סמל לגיחוך, דוגמא לשוק שאין לו עתיד. השוק לא התקדם, תרבות הכדורגל הלכה כאן אחורה, ולא שהיתה קודם במקום מזהיר. אז לוזון משחק אצל הלוזונים באורווה. את מי זה מעניין?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully