וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא יודע למה רוני לוי לא האמין בי"

אייל בן יעקב

2.11.2007 / 12:11

זרקור לאומי: עדן בן בסט תוהה למה לא קיבל קרדיט במכבי חיפה. כעת גם הוא מבין שאם לא יפרוץ בהפועל חיפה, הקריירה עלולה להתמוסס

מה המשותף לשחקנים הבאים: עדן בן בסט, ערן לוי ומאור בוזגלו? כולם חלוצים צעירים שגדלו בשנים האחרונות במכבי חיפה, ואף אחד מהם לא משחק היום בשורות הירוקים. "החלוץ הנודד", קוראים לזה - עובר מקבוצה לקבוצה ולא מוצא את מקומו. אבל בעוד בוזגלו מצליח להטביע את חותמו וצפוי להיות שחקן מפתח בשנים הקרובות, לוי כבר לא יגיע, כפי הנראה, לפסגה, לאחר מספר עונות מבוזבזות.

לוי החל את הקריירה כהבטחה גדולה לאחר עונות נהדרות בנוער של מכבי חיפה, אך לא הצליח להשתלב בבוגרים. גם את ההזדמנות במכבי תל אביב הוא לא ידע לנצל, ולא חלף זמן רב עד שמצא עצמו כעוד חלוץ מן המניין בליגה הלאומית, שזו כבר עונתו השלישית בה.

ובן בסט? התחלת הסיפור של החלוץ בן ה-21 דומה מאוד. גם הוא החל את הקריירה במכבי חיפה לאחר שעלה מהנוער, וגם הוא מוצא עצמו השנה בליגה הלאומית. אלא שהוא עדיין לא מקרה אבוד, והזמן שלו הגיע. גם בן בסט יודע, אחרי שבעה מחזורים בליגה הלאומית, שמוטב שהפריצה תגיע, ועכשיו.

מקצוען מקצוען, אבל לוקח ללב

לפחות מבחינת ההשקעה והמקצוענות, בן בסט לא מתכוון לתת לעצמו להיעלם ממפת הכדורגל הישראלי. כל מי שתשאלו יאמר לכם שמדובר במקצוען. הוא לא מפסיד אימונים, אוכל נכון ודואג לחזק את עצמו בחדר כושר. השקעה זו לא חולפת מעינו של שלומי דורה, מאמנו בהפועל חיפה. "עדן הוא שחקן שעובד ומשקיע. הוא מחויב למקום שבו הוא משחק, ולא משנה מהיכן הוא בא, ולכן אני מאמין בו", מסביר דורה. "בשביל עדן אין הבדל בהשקעה בין אימון לבין משחק, והוא שונא להפסיד אפילו במשחקונים קטנים באימון".

אחד המקרים שבהם ניתן היה להבחין במקצוענות של בן-בסט היא התקרית שאירעה לו כאשר עבר הקיץ להפועל חיפה. "התעוררתי בבוקר לאימון, וכשירדתי למטה ראיתי ששמו לי מטען דמה מתחת לבית וכתבו כתובות נאצה כמו 'לא רוצים ירוקים בהפועל' ו-'אם תגיע לאימון אתה מת'", הוא מספר. "מאוד נבהלתי מזה, כי זו פעם ראשונה שקורה לי דבר כזה. רוב האוהדים של הפועל חיפה באו לתמוך בי, אבל עד עכשיו יש אוהדים ביציע שמקללים אותי כי הם חושבים שבאתי רק כדי להעביר את העונה בהפועל". למרות האיומים, שבהחלט היו מרתיעים הרבה שחקנים צעירים אחרים, המשיך בן-בסט להתאמן כרגיל ואף הפך לאחד מחביבי הקהל האדום.

אלא שלמרות מחמאות מקיר לקיר, לחלוץ הצעיר עדיין יש ליקוי מרכזי אחד שאותו הוא צריך לתקן מהר. "עדן חייב לעבוד על עצמו מנטלית, כי לפעמים הוא לוקח החמצות קשה מדי ומוריד את הראש", מסביר דורה. "הוא צריך לדעת להיות מפוקס במשך 90 דקות. להערכתי, הזמן והניסיון ישפרו את הנושא הזה אצלו".

גם מאמנו של בן בסט בנבחרות הנוער, זאביק זלצר, מצביע על הקטע המנטלי כבעייתי: "עדן הוא אדם מאוד רגיש. הוא צריך לדעת לעבוד יותר עם הראש ופחות עם הלב".

"היכולת היתה טובה ובכל זאת שוחררתי"

אז האם בן בסט נופה ממכבי חיפה בגלל בעיות מנטליות, או שפשוט הוצא מן המערכת משיקולים אחרים? כשמסתכלים היום על החוד של הירוקים, רואים שם דלילות עצומה. בחיפה הרשו לעצמם לשחרר ולדלג על הרבה חלוצים בקיץ האחרון, בן בסט היה אחד מהם. הוא, מצידו, לא מבין את הצעד שבו בחר רוני לוי.

"אני לא יודע למה רוני לא האמין בי, למרות שנתתי את כל כולי באימונים. גם במשחקים שבהם כן נתנו לי לשחק גיליתי יכולת טובה יותר משאר הצעירים, ובכל זאת שיחררו אותי. למרות זאת, אני לא מתחרט על התקופה במכבי חיפה. למדתי שם המון, בעיקר במסע שלנו בגביע אופ"א".

בעונתו השנייה בבוגרים של מכבי חיפה הציג עדן יכולת טובה, וגם קנה את ליבם של האוהדים הירוקים שהחלו לפנטז על הרכב ישראלי בכיכובם של ליאור רפאלוב, מאור בוזגלו ובן-בסט, אך משהו כנראה לא עובד לצעירים בכפר-גלים, ורק רפאלוב נשאר בקבוצה כיום, וגם הוא לא מצליח לבוא לידי ביטוי, כשלא אחת עבר סדרות חינוך של המאמן.

במהלך העונה שעברה, לאחר שראה שאינו משותף מספיק, החליט עדן לעשות צעד שהתברר מאוחר יותר כטעות, ועבר למכבי הרצליה, בה נפצע והחמיץ את כל סיום העונה. אריאל שיימן, שלעולם לא מאכזב כשמצפים ממנו לאכזב, נתן לו הרגשה שבהרצליה חושבים שהוא ביים את הפציעה, ומהר מאוד הוא מצא את עצמו בדרך חזרה לצפון.

התעוררות בקרית חיים

אחרי העונה הקשה אשתקד, בן בסט מתחיל לחזור לעצמו ולהראות חלק מהפוטנציאל שלו. במאזנו יש כבר שלושה שערים ושני בישולים, וזאת בלי שסופרים את כל העבירות שבוצעו עליו ושתורגמו לשערים בבעיטות חופשיות, בעיקר על ידי ערן לוי.

משחק ההתקפה של הפועל חיפה מתבסס על החלוץ הצעיר, בעיקר כאשר מדובר על יציאה מהירה למתפרצת. זלצר מסביר קצת על האיכויות הייחודיות של בן-בסט: "מגיל צעיר ראיתי בו שחקן עם עתיד. חלוצים שמבקיעים הם המצרך הכי יקר בעולם., ולעדן יש את כל האיכויות שצריך. יש לו יכולת טכנית מדהימה, הוא שולט בכדור ומסוגל לעשות דברים תוך כדי מהירות מדהימה. כמו כן הוא סקורר שמסוגל להבקיע עם שתי הרגליים מכל עמדה, והוא מסתגל לכל שיטה שהוא משחק. הוא יכול לשחק גם בכנף בשיטה 3-3-4 וגם בחוד ב-2-4-4. הבעיה עם עדן היא שלמרות שהוא גדל במחלקת נוער שבה התנאים הכי טובים בארץ, כשהוא הגיע לבוגרים לא היה לו הרבה סיכוי לשחק. אני חושב שהמעבר להפועל חיפה הוא צעד מאוד חכם מבחינתו מאחר והעונה הזו צריכה להחזיר אותו לקדמת הבמה".

sheen-shitof

הסוד? שחיית חתירה

ביקור קצר בבריכה שינה לי את החיים - וגם לכם זה יקרה

בשיתוף TI SWIM

עתיד ללא ספסל

העתיד של עדן בן-בסט תלוי בשני גורמים - בו עצמו ובמכבי חיפה. החלוץ עדיין שייך לירוקים, ובסוף העונה הוא צפוי לחזור לשורותיהם. התקווה שלו היא שהסיפור לא יחזור על עצמו בעונה הבאה, ולכן על השאלה היכן הוא רואה את עצמו בעתיד הוא דואג לענות בנחרצות. "אני רוצה לשחק איפה שאקבל דקות משחק, וזה כולל את מכבי חיפה". ברור שעדן מאס ברעיון של ישיבה על הספסל, ונראה כי הוא יעדיף ללכת לקבוצות כמו הפועל כפר סבא או מ.ס אשדוד, כדי להמשיך ולהראות שם מה הוא יודע גם במשחקים ולא רק באימונים.

זלצר מסכם את הציפיות שלו מחניכו לנבחרות: "כשהיה בגיל נוער בחרתי בעדן להשתתף במשחק של נבחרת שאר העולם, נגד נבחרת אנגליה בגילאי נוער. הוא כבש שני שערים במשחק הזה ונבחר למצטיין. אין ספק שצפיתי שעדן יגיע יותר רחוק, ושכבר בשלב הזה יהיה חלוץ מוביל בנבחרת ישראל, אבל הישיבה על הספסל הביאה ליציאתו מהנבחרת האולימפית ולפיחות ניכר במעמדו. אם הוא יידע לנצל את העונה הזו, אני מאמין שהוא יגיע לכל המקומות שאני מצפה ממנו להגיע אליהם".

אחרי כל ההתרשמויות ניתן להשלים את המסגרת עם הסיפור של ערן לוי, אבל אפשר למצוא גם דוגמאות מנוגדות. למשל, אוהד קדוסי, שכבש 19 שערים במדי סכנין בעונה שעברה וסחף אותה לעליית ליגה. קדוסי מצא עצמו באופן טבעי בקבוצה לגיטימית בליגת העל, מכבי פתח תקוה, כשהדרך להצלחה פתוחה בפניו. כדי שבן בסט יקבל את ההזדמנות שאותה קיבל קדוסי, הוא חייב לשמור על יציבות ולא להתרגש מירידה זמנית ביכולת האישית שלו, וגם לא מפרובוקציות שעלולות להתעורר במידה שהקבוצה לא תתחרה על העלייה. האם זה יקרה? כנראה שאת התשובה לכך נקבל בסוף העונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully