וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההיסטוריה: ארסנל נגד מנצ'סטר יונייטד

יניב בינו

2.11.2007 / 8:30

שתיים מקבוצות הפאר של הכדורגל האנגלי נפגשות במחזור הפרמיירליג הקרוב, כשהן ממוקמות במעלה הטבלה. הקרב המרתק ביותר שיש לממלכה להציע יוצא לדרך

אחרי המשחק הגדול בין ארסנל לליברפול באנפילד, התותחנים יפגשו באצטדיון האמירויות יריבה מרה נוספת, אולי הכי מרה שלהם כיום: מנצ'סטר יונייטד. שנים רבות ששתי היריבות המרות מתגוששות ביניהן, אולם העוינות והיריבות החלו לעלות ולגאות החל משנות ה-80', וביתר שאת משנות ה-90'.

מנצ'סטר יונייטד, אחרי שנים של דשדוש לא נעים במחוזות לא מתאימים, נסקה עם ארבע אליפויות בחמש שנים (בין השנים 93-97). בשנים הללו קמה בכל פעם יריבה אחרת שניסתה לעקוץ את השדים האדומים. פעם זו הייתה לידס, פעם בלקבורן וגם ניוקאסל הרימה ראש לתקופה קצרה. למרות הצלחות נקודתיות, אף אחת מהן לא הצליחה לשרוד את הכוח של סר אלכס פרגוסון. או אז הגיע לשכונה בחור חדש – ארסן ונגר שמו, והתמנה למנג'ר ארסנל בשנת 1996. שנתיים לאחר מכן הוא גזל מיונייטד את האליפות והראה שבהחלט יש אלטרנטיבה למפלצת האדומה ממנצ'סטר. המלחמות והמאבקים בין שתי הקבוצות גלשו לא פעם גם אל מחוץ לבין כתלי האצטדיון, כמו חילופי האשמות ושאר ירקות, אבל התותחנים עדיין שם, תמיד משחרים לטרף. מאז ההגעה של ונגר לארסנל השיג הצרפתי שלוש אליפויות וארבעה גביעים, אל מול שש אליפויות של היונייטד בנוסף לשני גביעים.

בשנתיים האחרונות החלה ארסנל לדעוך בזירה המקומית (אבל לא באירופית - בשנת 2006 הגיעה עד גמר ליגת האלופות), כשסיימה פעמיים במקום הרביעי ורחוקה ממאבק האליפות, אלא שהעונה ונגר חזר לעניינים ובגדול. ארסנל, שבנויה על סגל צעיר, דינמי ותוסס, נהנית מפתיחת עונה נהדרת: היא השיגה 26 נקודות בעשרת משחקיה, כמו גם יחס שערים נהדר של 7:22 והיא מוליכה את הפרמיירליג. מנצ'סטר, שפתחה רע את העונה ולא הצליחה להבקיע יותר משער למשחק, מצויה גם כן בכושר פנטסטי. ארבע יריבותיה האחרונות ספרו ארבעה כדורים ברשת והאדומים כבר במקום השני עם מספר נקודות כמו ארסנל (אבל משחק עודף). היחס לניצחון של התותחנים עומד על פי 2.30, בעוד שתיקו או ניצחון ליונייטד מניבים שניהם פי 2.70 מהכסף שלכם. כמעט בטוח שהקרב בין שתי הקבוצות יניב משחק מצוין. לגבי התוצאה קשה מאוד לדעת, אבל אנחנו סומכים עליכם שתקחו את ההחלטה הנכונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully