וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי ת"א הפסידה 92:74 לריטאס וילנה

1.11.2007 / 21:58

מכבי תל אביב נוצחה 92:74 על ידי ריטאס והמשיכה ביכולת החלשה שלה משני המשחקים האחרונים, רק שהפעם זה לא נגמר בניצחון. הפסד ראשון לקטש בכל המסגרות, וכמו שזה נראה, גם לא אחרון

מכבי תל אביב נענשה הערב על יכולת בינונית מפתיחת העונה. במשחקיה הראשונים, מול לה מאן ונהריה, מכבי ניצחה אך לא שכנעה. הערב (חמישי), באולם "סימנס" שבוילנה, הפסידו הצהובים 92:74, במשחק בו הציגה יכולת חלשה, במיוחד בהגנה, בריבאונד ובעונשין. את המשחק ניצחו הליטאים בזכות יכולת נהדרת מחוץ לקשת עם 12 מ-23 ובריבאונד, שם השיגו 40 כדורים חוזרים לעומת 17 של הצהובים של קטש.

מכבי פתחה את המשחק בהיסוס, כשהמאמן, עודד קטש, עורך ניסיונות רבים בחמישייה שלו ובצורת המשחק שלו, כאשר הליטאים, בראשות לוקאוסקיס ופטראביצ'יוס הענישו אותה בחומרה. כבר אחרי רבע אחד הוליכה ריטאס בהפרש של 8 נקודות ועד המחצית הגדילה אותו ל-15. המחצית השנייה התנהלה במתכונת של חתול ועכבר, כשמכבי לא באמת מצליחה לרדוף אחרי הליטאים ונכנעת בקלות.

הסיפור של השבוע האחרון, מרקוס פייזר, אמנם פתח בחמישייה, אך נקלע מהר לבעיית עבירות עם שלוש עוד ברבע הראשון וסיים את המשחק עם שמונה נקודות בשמונה דקות. גם כאשר שארפ וביינום התעוררו וניסו לדחוף את הצהובים לניצחון, ריטאס צלפה כמה שלשות והחזירה את עצמה לפער בטוח.

בשבוע הבא ינסו הצהובים להשיג ניצחון שני במפעל, כשליד אליהו תגיע קבוצה אחרת שפתחה את העונה בצורה לא משכנעת, אפס פילזן של דייויד בלאט.

מהלך המשחק

מכבי פתחה בחמישייה שכללה את טרנס מוריס, וונטיגו קאמינגס, יותם הלפרין, טרנס מוריס ודייויד בלות'נטאל שהציגו משחק מבולבל, בעיקר בהגנה. שחקני מכבי לא הצלחו להסתדר עם היכולת של השחקנים האחוריים של ריטאס, בראשם מינדאוגס לוקאוסקיס, שפתח עם שתי שלשות בדקות הראשונות של הרבע הראשון. מכבי ירדה לרבע הראשון מוכה, עם הפרש של שמונה נקודות לרעתה בתוצאה 22:14 ועם הרבה חומר למחשבה לקטש ושרף לגבי יכולותיו ההגנתיות של מרקוס פייזר.

עמרי כספי עלה לרבע השני במטרה לזרז את משחקם של הצהובים ובהתקפה הראשונה כבר סידר לפייזר שתי נקודות, אלא שעד מהרה האמריקאי גם מצא את מקומו על הספסל בעקבות עבירה שלישית. וויל ביינום השתלט על המשחק באמצע הרבע, החזיק את מכבי בחיים, אך דאג כהרגלו לא לשתף את שאר חבריו בהתקפות. ריטאס רצה לרבע של 17:24 בעזרת יכולת טובה בריבאונד, במיוחד מכיוונו מריונאס פטראביצ'יוס שצבר חמישה כאלה במחצית הראשונה, וסגרה את המחצית עם 31:46.

דקה וחצי מתחילת הרבע השלישי, קלע יומאנטס שלשה וקבע את ההפרש על 20 נקודות, 31:51. החלק הבעייתי ביותר של מכבי עד שלב זה במשחק היה הריבאונד, עם 8:26 לזכות הביתיים. את מכבי המשיך להוביל וויל ביינום, אבל כתוצאה ממשחקו המפוזר, מכבי סבלה גם מאיבודים רבים. הליטאים הציגו אחוזים מדהימים מחוץ לקשת וירדו לפסק הזמן הראשון עם 41:65, הפרש השיא במשחק. בהמשך הרבע ההפרש המשיך לגדול, בעיקר בזכות יכולת מצוינת של יומאנטס עם 15 נקודות ולוקאוסקיס עם 13. עוד נקודה שאפשר לבחון בה את יכולת החניכים של עודד קטש היא קו העונשין, משם קלעו שחקני מכבי רק ב-30 אחוזים עד אז. המאמן הישראלי המשיך בחילופים הרבים ולא הצליח גם בשלב כה מאוחר של המשחק למצוא את החמישייה המתאימה לו. בסיום הרבע הצליחה מכבי להתקרב מעט לליטאים אך הפיגור נותר 19 נקודות.

מכבי פתחה את הרבע האחרון בריצת 4:18, הרבה בזכותו של דרק שארפ ונימנום של שחקני ריטאס, דבר שהחל להזכיר את יכולתם של שחקני לה מאן בשבוע שעבר. אבל מאז אותן נקודות ראשונות, הוסיפו לקלוע הליטאים והמשיכו להוביל במיוחד בריבאונדים ובקליעות העונשין, שם הצהובים נכשלו לאורך כל המשחק. ארבע דקות לסיום המשחק קלע וויל ביינום נקודה אחת משתי זריקות מהקו וצימצם את היתרון ל-12 נקודות, אך מכבי המשיכה לפספס כל הזדמנות לריבאונד בהגנה ושתי שלשות של הליטאים החזירו אותם לפער של 18 נקודות ללזכותם. היתרון נשמר עד הסיום, והמשחק הסתיים בתוצאה 74:92 לטובת הליטאים.

סטטיסטיקה

קלעו למכבי תל אביב: וויל ביינום 14, 5 אסיסטים ו-5 איבודי כדור, ניקולה וויצ'יץ' 12, דרק שארפ, דייויד בלותנטאל וונטיגו קאמינגס וטרנס מוריס 9 כ"א, מרקוס פייזר 8, יותם הלפרין 4.

לריטאס וילנה: ארתוראס יומאנטאס 19 ו-6 אסיסטים, מינדאוגאס לוקאוסקיס 16 (4 מ-7 מחוץ לקשת), הוליס פרייס 15, קנאן באיירמוביץ' 12, מאט נילסן 8, דארל מיצ'ל ומריונאס פטראביצ'יוס 7 כ"א, מרטינס גצ'ביצ'יוס 6, ז'ואאו באטיסטה 2.

הריבאונדר המצטיין של מכבי היה ניקולה וויצ'יץ', עם 4 בלבד. ריטאס הורידה 40 ריבאונדים במשחק לעומת 17 בלבד של הצהובים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully